Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3 kuukauden tapailun jälkeen naimisiin?

Vierailija
23.09.2018 |

Lomaromanssista tulikin vakavampaa, kun rakastuin palavasti. Mieskään ei ole koskaan aiemmin tuntenut vastaavaa ketään toista naista kohtaan ja kaikki tuntuu oikealta. Olemme puhuneet perheen perustamisesta, kihloista ja häistä - arvomme ja harrastuksemme menevät yksi yhteen. Olen tavannut miehen perheen, jotka hyväksyvät minut ja mies on tavannut äitini videopuhelun kautta. Miksi jarrutella? Mennäkö naimisiin näin pian?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämaalainen mies?

Miten se vaikuttaa? 

no oleskelulupaan, hyväksyykö maistraatti

Vierailija
22/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tyttö olo tyhmä, tiedät itsekin, ettei kannata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltä, että anna palaa. Tuskin on mitään ihanampaa, kuin mennä rakkauden huumassa naimisiin.

Yolo ✌️

Vierailija
24/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämaalainen mies?

Miten se vaikuttaa? 

No vaikka siten että joku voi haluta suomen kansalaisuuden ja sen jälkeen se sun kuuma lomaromassi on viimeistään ohi.

Vierailija
25/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullua. Me törmäsimme aikoinaan samaan ongelmaan. Naisystäväni muutti sitten Suomeen turistiviisumilla, jolla sai olla kolme kuukautta. Nähtiin vähän, miten yhteiselo täällä sujuu. Sitten haettiin oleskelulupaa, jonka käsittely kesti reilu puoli vuotta. Tiesimme, että hylky tulee, koska ohjeen mukaan sitä pitää hakea kotimaasta käsin ja meidän pitäisi olla naimisissa, koska todistettavaa yhteisasumista ei ollut vaadittua kahta vuotta. Näin meillä kuitenkin oli yhteisasumista takana jo yhdeksän kuukautta.

Niinpä kävin saman tien naimassa vaimoni ja hän haki oleskelulupaa. Se hoitui reilussa parissa kuukaudessa. Varmistelu ilmeisesti kannatti, koska olemme olleet yhdessä jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
26/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä, mä muutin samaan kämppään ukkoni kans 20v.sit 3 viikon seurustelun jälkeen. Nyt ollaan oltu yhdessä 20v.4 lastakin meillä on.

Vierailija
27/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt asiat, kuten rahan käyttötavat ja ulkolaisen kohdalla kulttuurierojen tuntemus on tarpeen. Miten kasvattaisitte lapsenne ja mihin uskontokuntaan kuuluisitte?

Jos suhteen alku on viikon lomareissulta, veikkaisin suhteen nopeaa loppumista. Mies voi puhua lämpimikseen omaa etuaan ajatellen eli henkisesti pettää.

En kannata noin nopeaa avioitumista.

Vierailija
28/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkintaa kirjoitti:

Tietyt asiat, kuten rahan käyttötavat ja ulkolaisen kohdalla kulttuurierojen tuntemus on tarpeen. Miten kasvattaisitte lapsenne ja mihin uskontokuntaan kuuluisitte?

Jos suhteen alku on viikon lomareissulta, veikkaisin suhteen nopeaa loppumista. Mies voi puhua lämpimikseen omaa etuaan ajatellen eli henkisesti pettää.

Juuri näin, ja vaikka kaikki olisikin kunnossa, mitä se haittaisi, että odottaisitte hetken? Minä ja mies olimme valmiita avioitumaan heti, mutta jouduimme tilanteen takia odottamaan vuoden ennen yhteen muuttoa. Elimme etäsuhteessa siis vuoden, ja tottakai se aikaajoittain tuntui hirveältä, mutta nyt olemme niin tyytyväisiä että niin teimme. Ensinäkin, se vahvisti suhdetta aivan hirveästi! Menimme naimisiin kahden vuoden seurustelun (johon siis etäsuhde kuului) jälkeen oleskelulluvan takia, ja nyt olemme olleet naimisissa viisi vuotta. Luultavasti olisimme edelleen yhdessä, vaikka olisimmekin heti menneet naimisiin, mutta valitettavasti monien muiden kohdalla näin ei ole. 

Jos naimisiin menon tavoitteena on saada oleskelulupa, niin hetken kestävä etäsuhde antaa mielestäni varmemman pohjan avioliittoon. Tällöin saatte varmuuden siitä, että kummatkin täysillä mukana asiassa ja kun teillä on aikaa päätöstä miettiä kunnolla, on vähemmän tulevaisuudessa "mitä jos" -pohdiskeluja ja mahdollista katkeruutta asumispaikan valitsemisesta. Jos taas muuten vaan olette menossa naimisiin, niin miksi ihmeessä? Rakastaa voi ihan yhtä kovaa ilman avioliittoakin.

Vierailija
29/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin vähän alle vuoden seurustelun jälkeen, myös ulkkarin kanssa ja niin, että hän asui omassa maassaan ja minä omassani. Nyt noin puoli vuotta naimisissa ja yritetään saada yhteenmuuttoa järjestettyä meille järkevimmällä tavalla. Kun muutetaan yhteen, pulla uuniin.

Tietenkin ymmärrän riskit, mutta halusin tehdä näin. Jossittelen mieluummin sitä, että riski realisoitui kuin sitä että en ollut valmis ottamaan riskiä ja elämä jäi elämättä.

Vierailija
30/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin arabilta

Vierailija
31/37 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltais menty kans samantien jollei miehellä olisi ollut edellisestä liitosta harkinta-aika vielä vireillä. Mentiin siis heti sen päätyttyä. Menkää jos siltä teistä tuntuu, teidän elämähän se on :)

Vierailija
32/37 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämaalainen mies?

Miten se vaikuttaa? 

Eli ei ole suomalainen ku et voi vastata.

Mies on ulkomaalainen ja olin hänen kotimaassaan 3 kuukautta, kunnes oleskeluaika umpeutui ja nyt olemme naapurimaassa. Irtisanouduin työpaikasta ja myin asuntoni Suomessa, joten minulla ei ole pakottavaa tarvetta asua Suomessa.

Vierailija
33/37 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vissiin oltu taas Turkissa tyttöjen reissussa? 

Yksin matkustan, kuten aina ja en ole lähelläkään Turkkia eli ei hätää - mies ei ole arabi eikä muslimi.

Vierailija
34/37 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämaalainen mies?

Miten se vaikuttaa? 

No vaikka siten että joku voi haluta suomen kansalaisuuden ja sen jälkeen se sun kuuma lomaromassi on viimeistään ohi.

Ei Suomen kansalaisuutta naimisiinmenolla saa! :D Muta naimisiin tosiaan kannattaa mennä, jos mies ei ole EU-alueelta ja myöhemmin haette oleskelulupaa.

Vierailija
35/37 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa aina soimaan päässä se Kikka- apinamies-kappale , kun kuulee tai lukee tälläisis juttuja.

Teinit (aikuiset myös)  hormoonihuuruissaan palavasti rakastuneina täydellisessä kiihkossa ovat sen juuri oikean kanssa.  Ja miten käy lähes kaikille..

Vierailija
36/37 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkintaa kirjoitti:

Olemme säästäväisiä, hyvätuloisia ja mies on tehnyt töitä monta vuotta samalla säästäen. En tavannut miestä viikon lomareissulla vaan 3 kuukauden lomamatkalla ja olen samassa maanosassa edelleen. Miehen kotimaan kulttuurin olen omaksunut jo kauan ennen kuin matkasin tänne ja jaamme saman uskonnon. Lasten hankinnasta ja yhteisestä kodista olemme puhuneet (mukaan lukien miten ja missä kasvattaisimme lapsen).

Vierailija
37/37 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämaalainen mies?

Miten se vaikuttaa? 

Ei Suomen kansalaisuutta naimisiinmenolla saa! :D Muta naimisiin tosiaan kannattaa mennä, jos mies ei ole EU-alueelta ja myöhemmin haette oleskelulupaa.

Mies ei halua Suomen kansalaisuutta eikä asua Suomessa, hän on käynyt Suomessa pari kertaa työmatkalla ja se riittää vallan mainiosti. Mies arvostaa minua ja suomalaista kulttuuria ja ymmärrämme kulttuuriemme eroavaisuudet. Ainoa asia, jonka Suomessa haluaisi nähdä on revontelut. :)