Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat eivät voi liikkua Pariisissa?

Vierailija
23.09.2018 |

Arto Nybergin haastattelussa juuri joku eukko sanoi ettei lihavia näy Pariisissa, koska eihän se ole mahdollista heidän liikkua siellä.
Syystä ettei siellä ole hissiä ja pitää olla hyvä kunto.
Kiva eli enpä mene sinne läskeineni vaikka kylläkin jaksan kävellä päivän Pietarin karuja ilman hissiä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän noinkin. Jalkakäytävät ja jotkut sisäänkäynnit ovat siellä tosi kapeita, metrossa paljon portaita ilman hissejä, metron portitkin niin kapeita että luultavasti sellainen kunnolla lihava ihminen ei niistä mahdu. Pariisilainen elämäntyyli perustuu arkiliikuntaan ja infra on sen mukaista. Tarvittaessa sitten mennään taksilla, jos on vaikkapa enemmän kantamuksia mukana.

Vierailija
2/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän noinkin. Jalkakäytävät ja jotkut sisäänkäynnit ovat siellä tosi kapeita, metrossa paljon portaita ilman hissejä, metron portitkin niin kapeita että luultavasti sellainen kunnolla lihava ihminen ei niistä mahdu. Pariisilainen elämäntyyli perustuu arkiliikuntaan ja infra on sen mukaista. Tarvittaessa sitten mennään taksilla, jos on vaikkapa enemmän kantamuksia mukana.

Pitäisikö nämä tiedot painaa matkaoppaisiinkin ettei me plösöt vanhongossa mennä sinne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein päivän jaksat kävellä?

Pitäähän tuosta diplomi kukkapuska saada

Vierailija
4/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö nämä tiedot painaa matkaoppaisiinkin ettei me plösöt vanhongossa mennä sinne

Kyllä sä saat sinne mennä vahingossa tai ihan tarkoituksella, mutta läskejä et siellä niin paljoa näe kuin täällä kotona.

Vierailija
5/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Helsinginkin metroon saada sellaiset portit? Luulisi motivoivan normaalipainoisuuteen.

Vierailija
6/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menipäs ap:llä tunteisiin. Ihan tyhmä Pariisi.

Vierailija
7/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Sallittu vain alle 60kg.

Vierailija
8/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule näillä kiloilla menee tunteisiin. Ap

Oikeasti järkyttävä yleistys tuollainen ajattelu ettei jaksa liikkua ym

Vierailija
9/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Helsinginkin metroon saada sellaiset portit? Luulisi motivoivan normaalipainoisuuteen.

Helsinkiin pääsee myös junalla ja bussilla. Hissejä on joka paikassa.

Vierailija
10/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan piti korvat höröllä kuunnella. Lihavat ovat alinta kastia eikä heitä oteta työhönkään.

Vierailija
11/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Pariisissa paljon matkusteleva ystäväni kertoo pariisilaisten olevan keskimäärin helsinkiläisiä lihavampia. Olin yllättynyt, koska olin aina kuvitellut etenkin ranskattarien olevan siroja ja hoikkia.

Vierailija
12/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan piti korvat höröllä kuunnella. Lihavat ovat alinta kastia eikä heitä oteta työhönkään.

Ja niitä mielenterveyshörhöjä pidetään lähiöissä

Vierailija
13/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minä käyn Pariisissa kerran vuodessa ja olen 30 kg ylipainoinen. Toistaiseksi olen kyllä jaksanut kävellä ja mahtunut ovista sisään. Läskinä akkana olen saanut myös ravintolasta palvelua eikä ravintolan tuoli ole hajonnut alle.

Vierailija
14/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule näillä kiloilla menee tunteisiin. Ap

Oikeasti järkyttävä yleistys tuollainen ajattelu ettei jaksa liikkua ym

Menepä kokeilemaan. Turistina voi toki vältelläkin sitä liikkumista jonkin verran, mutta itse olen ollut siellä töissä. Kyllä se tällaiselta normaalipainoiseltakin käy ihan liikuntasuorituksesta mennä useammat pitkät portaat ylös ja alas yhden metromatkan aikana (sisään tullessa, poistuessa, ja junaa vaihtaessa), neljä kertaa päivässä joka arkipäivä (työmatka ja illalla kodin kautta ravintolaan tai ostoksille). Itse olin systeemiin tyytyväinen, koska koin että ei tarvinnut enää erikseen lähteä harrastamaan liikuntaa jossain hikisessä salissa, mutta kyllä jokainen tuntemani lihava ihminen olisi hiki otsalla niissä portaissa.

Vierailija
15/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin vika että chicksi on fätti :D

Vierailija
16/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Pariisissa ole sitten liikuntavammaisiakaan?

Vierailija
17/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa liikkuu ja näkee kyllä pilvin pimein lihavia liikkumassa 😅 Ei toki paikallisia.

Vierailija
18/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Pariisissa ole sitten liikuntavammaisiakaan?

Eikä vanhuksia

Vierailija
19/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen voinut. Ja siellä miehet vislaa perään, toisin kuin täällä.

Vierailija
20/57 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä määritelläänkö minut Pariisissa lihavaksi vai ylipainoiseksi, mutta oikein tyytyväisenä olen siellä useaan otteeseen ollut. Voin hyvin kuvitella, että etenkin työelämässä (paikallisten naisten) ulkonäöllä on paljonkin merkitystä. 

Turistina en ole kuitenkaan koskaan kokenut, että minua olisi kohdeltu huonosti sen enempää, miten pariisilaiset nyt yleensä turisteja kohtelevat. Etenkin kahviloiden tarjoilijat voivat välillä nakella niskojaan, vaikka turistit ovat kuinka hyvännäköisiä, jos esimerkiksi aksentti ärsyttää. Olen ollut Pariisissa myös nuorena ja erittäin hoikkana, eikä suhtautumisessa ole ollut mitään eroa.

Sinne vaan, unohtakaa tällaiset pelottelut! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi