Onko jotenkin väärin haluta toimia ystävyydessä omilla ehdoillaan (polkematta tietenkään toista)?
Itse aion nyt jatkossa ylläpitää ja aloittaa vain sellaisia ihmissuhteita, jotka toimivat minun ehdoillani, eivätkä sen toisen. Minua ei enää muiden hyvinvointi omani edelle asetettuna kiinnosta, vaan päinvastoin. Onnenongintaa kalastelevat hyväksikäyttäjät saavat painua sinne missä pippuri kasvaa.
Kommentit (12)
Ei ole väärin, mutta toisaalta ei tuo ole ystävyyttä. Tuo on manipulointia.
Vierailija kirjoitti:
Miten siinä manipuloin? Muut päättävät itse voivatko olla seurassani sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on manipulointia, että joku haluaa minun olevan seuranaan, vaikkei minulla ole hyvä olla, jos hänellä on.
Ap
Sinulla saa olla ehtoja, mutta sillä toisella ei? Olet nykyajan minä-minä-minä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla saa olla ehtoja, mutta sillä toisella ei? Olet nykyajan minä-minä-minä ihminen.
Ystävyys ei ole parisuhde. Ystävyydessä ei tarvitse tehdä kompromisseja, vaan ystävät voivat viettää aikaa yhdessä vain silloin ja niin tavoin, kuin kumpikin haluaa. Jos vain toinen haluaa jotain, niin toisen ei tarvitse suostua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin minulla voi olla ehtoja. Minä vain en mustamaalaa ja puhu paskaaa toisesta selän takana, jos tämä ei leiki minun ehdoillani. Toisin kuin aika moni aikuinen tekee, jos heidän vaatimuksilleen sanoo ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys ei ole parisuhde. Ystävyydessä ei tarvitse tehdä kompromisseja, vaan ystävät voivat viettää aikaa yhdessä vain silloin ja niin tavoin, kuin kumpikin haluaa. Jos vain toinen haluaa jotain, niin toisen ei tarvitse suostua siihen.
Niinpä. Törkeetä, miten nykyään jotkut kuvittelevat muoden olevan itseään varten. Tai siis silloinkin, kun se ei ole toisesta mukavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Ap:lla saa olla ehtoja ja Ap:n ystävällä saa olla ehtoja. Kummankin ehdot on täytyttävä, jotta ystävyyssuhde on onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Törkeetä, miten nykyään jotkut kuvittelevat muoden olevan itseään varten. Tai siis silloinkin, kun se ei ole toisesta mukavaa.
Ap
Minun äitini oli oikein sellainen paskapäinen Hi tler, joka pakotti minua suostumaan ystävieni toiveisiin, eikä koskaan sanonut, että he tekevät väärin vaatiessaan minulta sellaista, mistä en tykkää. Taisi kuvitella, että minä jotenkin olen sellainen ressukka, joka TARVITSEN jotenkin sellaisia ihmisiä seuraksi tai "ystäviksi", jotka eivät edes välitä siitä, miltä minusta tuntuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Ap:lla saa olla ehtoja ja Ap:n ystävällä saa olla ehtoja. Kummankin ehdot on täytyttävä, jotta ystävyyssuhde on onnistunut.
Niin juuri, ei minun tarvitse olla kenenkään ystäväni miellyttämis- eikä viihdytyskeskus.
Ap
Olen tosi katkera siitä, että äitini ei tukenut minulle sellaisia ystävyyssuhteita, jotka olisivat mitenkään palvelleet minua ja minun hyvääni, vaan sellaisia, joissa mennään vahvemman ja määräilevämmän ehdoilla.
Ap