Jumalattoman kipeä patti otsassa
Huomasin muutama päivä sitten otsassa sormiin tuntuvan kovan pahkuran, jonka ajattelin olevan tuleva finni tms. Yritin puristaa sitä, mutta sieltä tuli vain kudosnestettä ja nyt tietysti iho on rikki ja tulehtunut. Pahkura tuntuu edelleen tosi kovana ja kipeänä. Nyt kulmakarvojen kohottaminenkin sattuu. Mikäköhän tuo voisi olla?
Kommentit (30)
Varmaan se todella harvinainen otsasyöpä.
Rasvapatti, tulehtunut? Mulla ollut takaraivossa :D
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se todella harvinainen otsasyöpä.
Rasvapatti, tulehtunut? Mulla ollut takaraivossa :D
No syöpähän se heti tulee mieleen...
Vierailija kirjoitti:
Paise?
Joku ihonalainen finni tuli ekana mieleen, mutta kun ei se tunnu oikein siltäkään. Vähän sieltä turskahti jotain eilen kun yritin puristaa, muttei nyt ihan taliakaan ollut.
Jos ei häviä muutamassa päivässä niin suosittelen ihotautilääkärillä käyntiä.
Kerran luin jutun että jollain olisi poskessa sellainen. No, sitten se puhkesi ja mitä sieltä tulikaan: iloinen lauma hämähäkin poikasia. Hämähäkki oli mennyt nenän kautta poskionteloon ja tehnyt sinne pesän. Käypäs lääkärillä.
Voi se olla ihan vaan rasvaakin. Tulehtunut ihohuokonen. Mitä vaan.
Lääkärille olen kyllä menossa. Ajattelin vain, jos jollakin olisi kokemuksia jostain vastaavasta
Lyö siihen vasaralla niin pitäisi purskahtaa jostain pihalle mönjät.
Minulla tuollaisia tulee, kun syön vahingossa jotain sopimatonta ruokaa. Useimmiten juuri otsaan, joskus leukaan.
Rutolta kuulostaa, kohta koko naapa valahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuollaisia tulee, kun syön vahingossa jotain sopimatonta ruokaa. Useimmiten juuri otsaan, joskus leukaan.
Kiitos vastauksestasi. Onko se sitten joku ihonalainen finni tms? Katoaako itsekseen?
Käyttäjä19703 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Onko se sitten joku ihonalainen finni tms? Katoaako itsekseen?
Joskus loppuvaiheessa sieltä saa yleensä puristettua jotain möhnää jos väkisin yrittää, mutta yleensä laskee noin viikossa itsekseen ja punoituskin häviää sen jälkeen. Kannattaa olla repimättä. Mutta jos sinulla ei ole mitään allergioita tai muita ruokarajoitteita, on varmempi ihan oman mielenrauhan vuoksi käydä näyttämässä pattia lääkärille, tai hoitajalle jos vastaanotolle pääsee helpommin.
Mulla tulee tuollaisia aina joskus, kun on syönyt liikaa herkkuja... luulen että olen yliherkkä jollekin lisäaineelle tms. mitä käytetään karkeissa. Itsestään katoaa ajan kanssa, ellei mene juurikin puristelemaan ja tulehduttamaan ihoa. Silloinkin vaan aika auttaa, ja se että desinfioi patin muttei enää mene turhaan koskettelemaan. Yritän olla käyttämättä meikkiä niiden päällä että parantuisivat nopeammin, mutta toki välillä ulos lähtiessä ne haluaa peittää. Stressi myös vaan pahentaa. Luulen että kyse on siis sinullakin todennäköisimmin ihan vain ihonalaisesta finnistä joka on päässyt nyt tulehtumaan.
Finni. Se katoaa kyllä ku et härpi sitä.
Jos on rasvapatti, se poistetaan ihan paikallispuudutuksella.
Menen lääkäriin juu. Olisko jollakin vielä kokemuksia?
Nostan jos jollain olis ollu vastaavaa.