Jumalattoman kipeä patti otsassa
Huomasin muutama päivä sitten otsassa sormiin tuntuvan kovan pahkuran, jonka ajattelin olevan tuleva finni tms. Yritin puristaa sitä, mutta sieltä tuli vain kudosnestettä ja nyt tietysti iho on rikki ja tulehtunut. Pahkura tuntuu edelleen tosi kovana ja kipeänä. Nyt kulmakarvojen kohottaminenkin sattuu. Mikäköhän tuo voisi olla?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee tuollaisia aina joskus, kun on syönyt liikaa herkkuja... luulen että olen yliherkkä jollekin lisäaineelle tms. mitä käytetään karkeissa. Itsestään katoaa ajan kanssa, ellei mene juurikin puristelemaan ja tulehduttamaan ihoa. Silloinkin vaan aika auttaa, ja se että desinfioi patin muttei enää mene turhaan koskettelemaan. Yritän olla käyttämättä meikkiä niiden päällä että parantuisivat nopeammin, mutta toki välillä ulos lähtiessä ne haluaa peittää. Stressi myös vaan pahentaa. Luulen että kyse on siis sinullakin todennäköisimmin ihan vain ihonalaisesta finnistä joka on päässyt nyt tulehtumaan.
Olen syönyt nyt kyllä paljon karkkia, kun jäi juhlista yli. Voisikohan olla näinkin viaton syy sitten.
Ihonalaista finniä veikkaisin. Minulle tulee niitä kuukautiskierron puolivälissä, ovat ns. hormonipaukamia. Järkyttävän kipeitä. Niitä ei saa puristettua; valkoista päätä ei koskaan ilmesty, vaan laskevat ajan kanssa (n. viikossa).
Minulla kasvoi sarvia otsaan, leukaan ja nenänpieleen aikoinaan jatkuvasti. Eivät kyllä viikossa parantuneetkaan.
Vähän vaille nelikymppisenä hommasin pillerit ihon vuoksi ja alkoi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihonalaista finniä veikkaisin. Minulle tulee niitä kuukautiskierron puolivälissä, ovat ns. hormonipaukamia. Järkyttävän kipeitä. Niitä ei saa puristettua; valkoista päätä ei koskaan ilmesty, vaan laskevat ajan kanssa (n. viikossa).
Olen lopettanut juuri hormonaalisen ehkäisyn, ja kk-kierto alkaa olemaan pian puolivälissä, joten tuokin voisi selittää asiaa. Onko sinulla nuo paukamat oikeasti aika kovia sormilla tunnustellessa?
Käyttäjä19703 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut juuri hormonaalisen ehkäisyn, ja kk-kierto alkaa olemaan pian puolivälissä, joten tuokin voisi selittää asiaa. Onko sinulla nuo paukamat oikeasti aika kovia sormilla tunnustellessa?
Ovat. Niitä tulee joka kuukausi pari kolme kappaletta otsaan, leukaan, kulmakarvoihin tai korviin, on tullut viime talvesta asti eli juuri siitä asti kun lopetin e-pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä19703 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat. Niitä tulee joka kuukausi pari kolme kappaletta otsaan, leukaan, kulmakarvoihin tai korviin, on tullut viime talvesta asti eli juuri siitä asti kun lopetin e-pillerit.
Kiitos vastauksesta! Tämähän voisikin selittää tätä vaivaa. Inhottava kipu ja stressi!
Rasvapatti jonka lääkäri katsoo kun varpaat aja pitääkö poistaa vai riittääkö kortisoni kun puhjennut
Streptokokki saattaa olla. Lääkäriin.
Juu siis minähän kerkesin jo sorkkia siitä sen ihon rikki. Eli nyt mulla on tollanen ihorikko siinä päällä. Ja koko pahkura ihan ärtynyt.