PB: Vihreiden viha autoilua kohtaan menee jo hulluuden puolelle
http://paivanbyrokraatti.com/2017/03/31/vihrea_hulluus/
Päivän Byrokraatti -palkinnon saavat Helsingin Vihreät, joilla autoilunvastainen fanatismi on edennyt sellaisiin ideologisiin sfääreihin, ettei vastaavaa ole nähty vuosikymmeniin. Vihreät tosin ovatkin onnistuneet keräämään riveihinsä häiriintyneimmän kollektivismin edustavimmat voimat vanhoista taistolaisista aiemmin natsijohtajanakin tunnettuun Henrik Holappaan.
Päivän Byrokraatti kävi kuuntelemassa vihreiden kaupunkipoliittista iltaa selvittääkseen, mitä vihreät puhelevat omiensa keskuudessa, kun sanomaa ei tarvitse pehmentää keskivertoäänestäjän korville sopivaksi. Se tuli ainakin selväksi, että puheaikaa ei sovi käyttää minuuttiakaan sylkäisemättä autoilijoiden suuntaan. Keskustelemassa olivat vihreiden ex-puheenjohtaja ja pormestariehdokas Anni Sinnemäki, pitkän linjan julkisen sektorin työntekijä Ville Ylikahri ja kaupunginvaltuutettu Elina Moisio.
Kaikki jo tietävätkin vihreiden kaupunkibulevardit, eli hankkeen Helsingin sisääntuloväylien tuhoamiseksi, mutta tiesittekö, että vihreät suunnittelevat myös Helsingin keskustan läpiajon kieltämistä? Mahtava tulevaisuudenkuva, kun Katajanokalta pitää kiertää Lauttasaareen kehä I:n kautta.
Vihreät julistivat myös vastustavansa liityntäpysäköintiä. Ville Ylikahri ihmetteli, miksi ihmeessä esimerkiksi kirkkonummelaiset tarvitsevat autoa, eivätkä kulje lähimmälle juna-asemalle kävellen tai polkupyörällä. Niinhän hänkin tekee, kun sipsuttaa varvastossuissa naapurikahvilaan Punavuoressa.
Ylikahrin mukaan pysäköintitalot rautatieasemien läheisyydessä ovat ylipäätään aivan liian kallista maata pelkkään autojen säilyttämiseen. Kommentti herätti Päivän Byrokraatissa kysymyksen, mahtaako Ylikahri olla edes käynyt Kirkkonummella.
Joku yleisön jäsen huomasi kuitenkin udella, mitä niille pysäköintitaloille sitten pitäisi tehdä. Ei pidä luulla, etteikö vihreillä olisi tähänkin vastaus valmiina. Ylikahrin mukaan niihin voisi tehdä kivoja lähiviljelypuutarhoja.
Kommentit (28)
Vihreät ovat tosiaan oikeassa elämässäkin suljetulta osastolta karanneita.
Katutyötkin vielä lapion ja rautakangen kanssa tehtiin nopeammin?
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Tiesittekö muuten, että Vihreät ihan tosissaan uskovat kapitalismin tuhoutumiseen? Siellä se Demos Helsinki hengailee Kauppakorkeakoulun entisessä kirjastossa ja jengi hiippailee villasukissa, juo chaita ja tosissaan lukee jotain kirjoja kapitalismin tuhoutumisen jälkeisestä maailmasta.
Päivän Byrokraaatti on joutilaiden oikeistolaisten suomen uutiset/oikea media/mv ja kommentoijat eivät eroa Uuden Suomen ja AV:n trollaajista. Luultavasti sama rinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Yeah right. Dream on. Uskot varmaan kommunisminkin olleen hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Lol? Softafirma joka ei tuota mitään tehdessään ekaa softaversiotaan ehkä parikin vuotta ei taatusti ekaksi muuta helsingin kalleimmille vuokraneliöille. En oikein ymmärrä miksi muuttaisi myöhemminkään kun suomessa on parempiakin paikkoja esim. teknologiayrityskeskittymissä. Koodari ei muutenkaan halua nostaa persustaan penkistä mennäkseen viereiseen kahvilaan hakemaan lattea joten siinäkin meni pieleen. Kahvit tai muut virvokkeet on saatava omasta konttorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Peliala on auringonlaskun ala. So last season. Näin San Franciscosta katsottuna. AI rulettaa. Joten sillä ei ole mitään väliä minne ne vanhanaikaiset pelifirmat menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Lol? Softafirma joka ei tuota mitään tehdessään ekaa softaversiotaan ehkä parikin vuotta ei taatusti ekaksi muuta helsingin kalleimmille vuokraneliöille. En oikein ymmärrä miksi muuttaisi myöhemminkään kun suomessa on parempiakin paikkoja esim. teknologiayrityskeskittymissä. Koodari ei muutenkaan halua nostaa persustaan penkistä mennäkseen viereiseen kahvilaan hakemaan lattea joten siinäkin meni pieleen. Kahvit tai muut virvokkeet on saatava omasta konttorista.
Parhaat koodarit saavat ihan itse valita mitä tekevät, missä ja milloin. Ei siinä jollain toimiston sijainnilla ole väliä. Vain tuottamattomat hipsterit kuvittelevat sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Peliala on auringonlaskun ala. So last season. Näin San Franciscosta katsottuna. AI rulettaa. Joten sillä ei ole mitään väliä minne ne vanhanaikaiset pelifirmat menee.
Niin, peleissäkin tarvitaa ai:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Yeah right. Dream on. Uskot varmaan kommunisminkin olleen hyvä juttu.
En usko kommunismin olleen hyvä juttu. Sen sijaan tiedän, että tuottavat firmat tuovat yhteisöverotuloja. Tiedän useita firmoja, joissa muuttosuunnitelmat on tehty sen mukaan, että koodarit haluavat kantakaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Lol? Softafirma joka ei tuota mitään tehdessään ekaa softaversiotaan ehkä parikin vuotta ei taatusti ekaksi muuta helsingin kalleimmille vuokraneliöille. En oikein ymmärrä miksi muuttaisi myöhemminkään kun suomessa on parempiakin paikkoja esim. teknologiayrityskeskittymissä. Koodari ei muutenkaan halua nostaa persustaan penkistä mennäkseen viereiseen kahvilaan hakemaan lattea joten siinäkin meni pieleen. Kahvit tai muut virvokkeet on saatava omasta konttorista.
Parhaat koodarit saavat ihan itse valita mitä tekevät, missä ja milloin. Ei siinä jollain toimiston sijainnilla ole väliä. Vain tuottamattomat hipsterit kuvittelevat sellaista.
Niin. Osa niistä parhaista koodareista valitsee firman sen mukaan, että saa olla kantakaupungissa. Ei tää ole uskonasia, riittää kun katsot kartasta, missä on konsulttifirmoja ja pelifirmoja.
Toki jos susta PB on hyvä lähde, en voi auttaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Softatalot jäävät sinne kehien varrelle tai syrjemmäs Espooseen. Tiedätkös, missä ovat tälläkin hetkellä.
Lattea saa toimistolta, kyllä sinne on yksi barista palkattava jos meinaavat että heidät otetaan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Yeah right. Dream on. Uskot varmaan kommunisminkin olleen hyvä juttu.
En usko kommunismin olleen hyvä juttu. Sen sijaan tiedän, että tuottavat firmat tuovat yhteisöverotuloja. Tiedän useita firmoja, joissa muuttosuunnitelmat on tehty sen mukaan, että koodarit haluavat kantakaupunkiin.
Oliko sinulla muitakin todisteita siitä että just koodarit haluavat kantakaupunkiin kuin se että "tiedät" muutaman. Kantakaupunki on liikenteellinen sumppu kuten on kuultu ja tulee olemaan vielä pahempi kunhan viherkehitys tästä pääsee vauhtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Lol? Softafirma joka ei tuota mitään tehdessään ekaa softaversiotaan ehkä parikin vuotta ei taatusti ekaksi muuta helsingin kalleimmille vuokraneliöille. En oikein ymmärrä miksi muuttaisi myöhemminkään kun suomessa on parempiakin paikkoja esim. teknologiayrityskeskittymissä. Koodari ei muutenkaan halua nostaa persustaan penkistä mennäkseen viereiseen kahvilaan hakemaan lattea joten siinäkin meni pieleen. Kahvit tai muut virvokkeet on saatava omasta konttorista.
Tietenkään eivät muuta "ekaksi", puhuin firmoista, joilla on varaa valita. Ja kannattaisi nyt varmaan tutustua valikoimaan menestyviä softafirmoja ja koodareita niin ymmärtäisit, että tällainen ilmiö on olemassa ja määrää monien (huomaa! ei kaikkien) sijoittumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen mutta nythän tuo autovähennysprojekti on kovaa vauhtia etenemässä mm. teiden yllättävän kaventamisen muodossa.
Niin on vanha uutinen mutta sitäkin relevantimpi nyt, kun tuo hulluus alkaa oikeasti vaikuttaa käytännön elämässä. Ensimmäiset firmat jo muuttamassa tämän takia Helsingistä.
Ja niiden tilalle tulee supertuottavia softafirmoja. Tietty ohjelmistofirmasegmentti (ei kaikki, mutta esim. peliala ja monet muut) haluaa ratikkakaupunkiin, kun tuottavimmat koodarit äänestävät jaloillaan jos lattea ei saa läheltä. Tällainen eriytyminen on ainakin mulle ok. Helsingin verotuloille varmasti myös.
Yeah right. Dream on. Uskot varmaan kommunisminkin olleen hyvä juttu.
En usko kommunismin olleen hyvä juttu. Sen sijaan tiedän, että tuottavat firmat tuovat yhteisöverotuloja. Tiedän useita firmoja, joissa muuttosuunnitelmat on tehty sen mukaan, että koodarit haluavat kantakaupunkiin.
Oliko sinulla muitakin todisteita siitä että just koodarit haluavat kantakaupunkiin kuin se että "tiedät" muutaman. Kantakaupunki on liikenteellinen sumppu kuten on kuultu ja tulee olemaan vielä pahempi kunhan viherkehitys tästä pääsee vauhtiin.
Oliko sulla siis jotain todisteita et näin ei ole, paitsi että oot "kuullut" et kantakaupunki on liikenteellinen sumppu? Luuletko et se sumppu haittaa niitä, jotka arvostavat sitä, ettei tarvi autoilla töihin?
Uhh, joo pahkasika oli oikeassa. Nimittäin siinä että kaupallisen huumorilehden julkaisu on suomessa nykyään mahdotonta kun poliitikot tekevät paljon rankempaa käytännön parodiaa ilmaiseksi. Tai siis veronmaksajahan nuo poliitikkojen huumoripläjäykset lopulta maksaa.
Samaa muuten valitti the onion amerikassa vaikka jatkaakin edelleen.