Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset! Uskaltaako Helsingissä kävellä arkiyönä

Vierailija
23.09.2018 |

kadulla nainen yksinään? Pitäisi kävellä juna-asemalta Kamppiin yksin yöllä. Matka on lyhyt mutta silti.

Kauan kävelymatkassa menee rautatieaseman laiturilta sinne mistä kaukoliikenteen bussit lähtee Kampissa? Suunnilleen! Kiitos!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kunhan et lähde Hesperian puiston kautta "oikaisemaan". Siellä kai sattui jopa yksi raiskaus joku vuosi sitten.

Onhan siinä Aleksis Kiven patsaankin juuressa Rautatientorilla raiskattu, että ei sitä tarvitse mennä Hesperian puistoon asti.

Vierailija
22/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kunhan et lähde Hesperian puiston kautta "oikaisemaan". Siellä kai sattui jopa yksi raiskaus joku vuosi sitten.

Rautatieasemalta Kamppiin ei kuljeta Hesperian puiston kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaa. Tämä on Suomi eikä mikään Intia :D

Itse olen eksynyt viime vuonna ja harhailin ympäri helsinkiä klo 00:00-03:00 välisellä ajalla 158 senttimetriä "pitkänä" ja hoikkana tyttönä melko lyhyt mekko päällä "hämäriäkin" katuja pitkin. Mitään ei tapahtunut. (jos joku miettii miten on mahdollista eksyä kolmeksi tunniksi niin ei ollut rahaa ja puhelimesta loppui akku)

Vierailija
24/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen öisin töistä.

Ei ole vielä kertaakaan raiskattu.

Mutta kerran kun astuin ratikasta ulos yöllä ja olin kävelemässä kotiin mamumiehet myös astuivat ulos rupesivat kävelemään perässäni ja viheltelemään.

Silloin vähän pelotti.

Mutta eivät käyneet onneksi päälle.

Vierailija
25/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ziisus. Keskusta on täysin turvallinen. Minkä takia muita ihmisiä täytyisi pelätä?

Helsingin keskustassa ja Kampissa on poliisin tilastojen mukaan eniten pahoinpitelyjä kaikista Suomen kaupunginosista. 

Vierailija
26/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsen öisin töistä.

Ei ole vielä kertaakaan raiskattu.

Mutta kerran kun astuin ratikasta ulos yöllä ja olin kävelemässä kotiin mamumiehet myös astuivat ulos rupesivat kävelemään perässäni ja viheltelemään.

Silloin vähän pelotti.

Mutta eivät käyneet onneksi päälle.

Mulla samanlaista. Tai siis ihan vaan puhuivat kaunis tyttö, ja antoi olla. Moni heistä on hienosti antanut mun olla, vaikka jotkut jopa lähestynyt ystävällisesti ja kun ns pakit annan, niin ovat kyllä ymmärtäneet. 

Silti pimeällä kannustaisin varovaisuuteen ihan jo juoppojen kuin muidenkin takia.

Vierailija
27/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana yökiitäjänä en osannut suojella itseäni, enkä pelännyt mitään. Kaisaniemen puiston läpi en kuitenkaan oikaissut. Ikinä.

Aikaan ja paikkaan liittymättä, kiusaajat näkee kuka on helppo uhri. Uhriksi sopii jos pälyilee epävarmasti ja on jotenkin allapäin. Mutta jos päättäväisesti kävelet ja tiedät mihin olet menossa, annat toisenlaisen vaikutelman. Ryhti suoraan ja menoksi.

Vierailija
28/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5-10 min menee. Narikkatori on hieman epämiellyttävä paikka, lähinnä kun siellä hengailee uus-suomalaiset illasta aamuun.

Älä ota katsekontaktia niin menee hyvin

Pakkohan se on niitä katsoa, etteivät päälle tule!

Mulkaisu on eri asia kuin silmiin tuijottaminen yli sekunnin

Vierailija
29/29 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vinkki yössä liikkujille:

- Ole aina pienessä liikkeessä, äläkä jää paikoillesi seisomaan. Älä ole sen näköinen, että et tiedä minne olet menossa.

- Älä tuijota ketään silmiin, mutta älä myöskään pälyile pelokkaana ympärillesi.

- Seuraa ihmisten olemusta ja liikkumista; liikkuminen paljastaa usein yllättävän paljon. Kuuntele myös minkälaista ääntä ihmiset pitävät.

- Vältä kaikkia nuorisoporukoita.

- Vältä riskipaikkoja, kuten pimeitä puistoja tai yksinäisiä alikulkutunneleita.

- Pidä näköyhteys ns. normaalinnäköisiin ihmisiin. 

- Tee mielikuvaharjoitteita yllättävää tilannetta varten, niin et jäädy jos riski toteutuu. 

Ole hyvä!