Voiko AV:lla kiusaavia ihmisiä viedä oikeuteen?
Kommentit (54)
Jos kunniaasi on loukattu sinut nimeten, niin voit. Jos sinua keljuttaa, kun sinulle irvaillaan ja olet anonyymi, niin et voi. Et myöskään voi viestiesi poistattelusta haastaa ketään oikeuteen.
Kuka sua on kiusannut?
Älä ole täällä josset kestä kritiikkiä kirjoittamaasi.
Jos äiti sanoo av:llä lapsiaan paskapäiksi joku kokee sen itsensä kiusaamisena ja haluaa tehdä kunnianloukkauksesta syytteen :D
Ilmoitan aina poliisille minua ärsyttävistä ja loukkaavista jutuista. Ne on nettikiusaamista ja se on rikos. Itsehän kirjoittelen tänne uhkauksia mutta oletan että koska en kerro ketä uhkaan ja millä vaan vain vihjailen, niin ei ongelmaa.
Tässä nettimaailmassa ei kannata enää luulla että ollaan anonyymejä. Siltähän se näyttää näin päällisin puolin, mutta kai te tiedätte kuinka paljon tietoa meistä kerätään evästeiden, IP osoitteen ym. juttujen välityksellä. Google tietää ja isoveli valvoo. Tuskin kukaan on enää piilossa, vaikka luulee niin. En ikinä käyttäydy arvojeni vastaisesti netissäkään.
Välilä kyllä viestit on sitä tasoa, että toivoisi et vastaus on joo... Luulen kuitenkin et oikeasti ei, eli suosittelen sulkemaan sivuston siinä vaiheessa, kun tulee turhan paha mieli! Itsekin olen niin tehnyt, auttaa ;)
Vähän samaa sarjaa kuin rikosilmoituksen tekeminen Facebook-bannista
#elämämkolu
Olisi hyvä, jos voisi. Täällä on paljon pahoinvoivia etupäässä naisia ja ihmettelen, miksi kiusaavat toisia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nettimaailmassa ei kannata enää luulla että ollaan anonyymejä. Siltähän se näyttää näin päällisin puolin, mutta kai te tiedätte kuinka paljon tietoa meistä kerätään evästeiden, IP osoitteen ym. juttujen välityksellä. Google tietää ja isoveli valvoo. Tuskin kukaan on enää piilossa, vaikka luulee niin. En ikinä käyttäydy arvojeni vastaisesti netissäkään.
Ei kai siinä jos googlet keräilee, mutta sitten voi vähän harmittaa kun joku hakkeroi niiden palvelimet ja saa nämä tiedot käsiinsä. Kuvitella, mitä sitten tapahtuisi jos tuolla olisi joku paha tyyppi jolla on tiedossa tarkkaan ketä olette ja mitä olette kirjoitelleet nettiin ikinä. Luultavasti moni olisi valmis myymään vaikka äitinsä, ettei ne tiedot näkisi päivänvaloa, joten hieno tienestikonsti rikollisille.
Kyllähän sulle kaikki nauraisi ja pitäisi sua herkkänahkaisesta pellenä jos sen tekisit.
Voi. Itse olen saanut tuomion tällä palstalla tekemästäni nettikiusaamisesta.
Jos jollekin anonyymille tulee mieleen haastaa oikeuteen toinen anonyyminä kirjoitteleva, niin suosittelisin ihan vaan jättävän palstailut väliin vähäksi aikaa ja keskittyvän muihin asioihin. Ei tää nyt noin vakavaa voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Itse olen saanut tuomion tällä palstalla tekemästäni nettikiusaamisesta.
Miksi sinä kiusasit?
Vierailija kirjoitti:
Jos jollekin anonyymille tulee mieleen haastaa oikeuteen toinen anonyyminä kirjoitteleva, niin suosittelisin ihan vaan jättävän palstailut väliin vähäksi aikaa ja keskittyvän muihin asioihin. Ei tää nyt noin vakavaa voi olla.
Vaikka sinä et pidä kiusaamista vakavana niin joku muu voi pitää. Itse esimerkiksi pystyn saamaan anonyymien IP-osoitteet selville.
Mikä olisi rikos?