Lempi kasvisruokasi?
Kaipaan jotain uutta arkeen. Linkatkaa tai kertokaa omia suosikkikasvisruokianne. Voi olla simppeliä tai aikaavievää, kaikki käy.
Kommentit (24)
Tyttäreni tekemät kasvispihvit! Parempaa saa hakea!
Tämä on ihan taivaallista:
Tein eilen täytettyjä paprikoita, joihin tuli yksinkertaisesti härkistä, salsakastiketta ja juustoraastetta. Juuston voi tarvittaessa vaihtaa vegaaniseen.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni tekemät kasvispihvit! Parempaa saa hakea!
Olen tehnyt pyöryköitä joihin tulee härkäpapurouhetta, keitettyä kvinoaa ja juuresraasteita kuten punajuuri, lanttu, palsternakka.
Jos ei ole jo tuttu, niin tutustu Viimeistä murua myöten -nimiseen blogiin. Siellä paljon kasvisruokareseptejä :)
Tein äsken kasvissosekeiton, jossa lisänä chili, tomaattia, koskenlaskijaa ja linssejä. Todella maukasta.
Lounaaksi laitoin kesäkurpitsa-sipuli-paprika-siemenwokkia, joka myös vei kielen mennessään.
Kasvissosekeitot ja pinaattiletut (itse tehdyt siis)
täytetyt paprikat, jossa jauheliha korvattu esim. härkiksellä tai soijarouheella. Namskis!
Bataatticurry, kukkakaaliwingsit, cous cous sekalaisilla vihanneksilla 🤤
Kasvisbiryani ja nuudelibulguria sumakilla.
Äkkiväärä, nopea ja helppo on kasviswokki.
Vokkaat tofun, lyöt parin, kolmen minuutin jälkeen sekaan kasvit.
Tarvittaessa kaveriksi riisiä tai nuudeleita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan taivaallista:
Tää lähtee ehdottomasti kokeiluun.
Syödäänkä tää ihan tällaisenaan vai esim. riisin kanssa?
Tästä ei varmaan monikaan tykkää, mutta minulle se on kesäkeitto. Mistään en vaan ole äiteen tekemän veroista saanut :( Itsekin yritin tehdä, ostin kunnon tuoreet raaka-aineetkin (pakastevihanneksista ensin kokeilin - ei se ollut hyvää). Mutta ei se ollut niin hyvää, vaikka ainekset olikin kunnollisia. Lapsena se keitto maistui makealta, lieneekö omasta pellosta saatujen sokeriherneiden ansiota. Nälkä...
Perunamuusi. Paljon voita ja maitoa sekaan, muuten maistuu pahville.