Miksi täällä joskus syytetään keski-ikäsiä naisia kateudesta nuoria naisia kohtaan, vaikka meidän ikäiset tuntevat
äidillisiä tunteita tyttöjä ja nuoria naisia kohtaan. Itselläni on kohta parikymppinen tytär, ja tunnen äidillisiä tunteita sen ikäisiä kohtaan luonnostaan.
Ei normaali keski-ikäinen nainen ajattele että "voi kunpa olisin nuori", se voi muistella omaa nuoruutta kyllä, ja katsella nuoria lempeästi ja ymmärtäen, mutta ei koskaan kateellisena.
Minun tekis mieli halata kaikkia nuoria naisia ja toivoa heille kaikkea hyvää. Muistuttaa asioista joita itse tein väärin ja varottaa miehistä jne.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä törmännyt työpaikkakiusaamiseen ihan naisvaltaisilla aloilla. Olen ollut monessa päiväkodissa töissä ja jokaisessa ollut kyräilyä, savustamista ym vanhempien naisten toimesta.
Minä olen ollut työpaikoissa joissa on sekä naisia että miehiä, ja asiatonta kyykytystä olen kokenut molemmilta sukupuolilta samalla tavalla. Tutkimukset kertovat, että työpaikkakiusaaminen ei katso sukupuolta.
Minä en ole ollenkaan kateellinen nuorille naisille. Ajattelen heitä lähinnä hiukan äidillisesti, ja ihailen heidän kauneuttaan. En todellakaan haluaisi elää uudestaan nuoruuttani, mutta toivoisin että useampi nuori nainen ymmärtäisi kuinka nätti on oikeasti, sellaisena kuin on.
Eri asia on sitten se, että voi tuntua epäreilulta että monet ikäiseni miehet fiksautuvat vain huomattavasti nuorempiin naisiin ja sivuuttavat oman ikäisensä, ikäänkuin olisimme heille ilmaa, kun tasan tarkkaan tiedän että oman ikäisellä naisella olisi paljon annettavaa ja olisimme tosi hyviä kumppaneita. En siis puhu itsestäni lähtökohtaisesti, eikä tämä ole koskaan nuoren naisen vika, vaan joku miehinen kyvyttömyys katsoa pintaa syvemmälle. (Ja ennen kuin joku tulee huutamaan, varmasti "kaikki miehet" eivät toimi näin, mutta monet.) Kyseessä ei ole kateus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ollenkaan kateellinen nuorille naisille. Ajattelen heitä lähinnä hiukan äidillisesti, ja ihailen heidän kauneuttaan. En todellakaan haluaisi elää uudestaan nuoruuttani, mutta toivoisin että useampi nuori nainen ymmärtäisi kuinka nätti on oikeasti, sellaisena kuin on.
Eri asia on sitten se, että voi tuntua epäreilulta että monet ikäiseni miehet fiksautuvat vain huomattavasti nuorempiin naisiin ja sivuuttavat oman ikäisensä, ikäänkuin olisimme heille ilmaa, kun tasan tarkkaan tiedän että oman ikäisellä naisella olisi paljon annettavaa ja olisimme tosi hyviä kumppaneita. En siis puhu itsestäni lähtökohtaisesti, eikä tämä ole koskaan nuoren naisen vika, vaan joku miehinen kyvyttömyys katsoa pintaa syvemmälle. (Ja ennen kuin joku tulee huutamaan, varmasti "kaikki miehet" eivät toimi näin, mutta monet.) Kyseessä ei ole kateus.
Minusta ei ole yhtään ikävää ettei enää samoin käännä ihmisten päitä, on aika suuri helpotus se näkymättömyys. Siis verrattuna siihen nuoruuden tilanteeseen, kun ei edes lenkillä voinut käydä ilman että joku limanuljaska katsoo oikeudekseen kommentoida vartaloa.
Toki tähän vaikuttaa se että olen onnellisesti naimissa miehen kanssa, joka kovasti paheksuu nuorten tyttöjen kyttääjiä. Varmasti osin siksi että meillä on nuori tytär, joka saa osansa niistä limaisista ukoista.
Oon aina ihmetellyt, miksi keski-ikäiset naiset kadehtisi parikymppisiä. Itse näen jatkuvasti ympärilläni niin upeita keski-ikäisiä ja vanhempia naisia, että tunnen itse olevani se kateellinen. Elämänkokemusta, itsevarmuutta, kenties menestystä. Tosin miehissäkin pidän vanhemmista, kevyissä suhteissa ei haittaa vaikka olisi jopa 25v ikäeroa. Parisuhteessakin pidän ~10v ikäeroa melko optimaalisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei, mammat ei ole ollenkaan kateellisia. Ei ole kauankaan aikaa, kun tein tänne aloituksen siitä, miten kauneus vaikuttaa miehiin. Kerroin siis omakohtaisia kokemuksia. Sain todella vihamielisen vastaanoton. Lopulta ketju poistettiin.
Tämä kertoi minulle tarpeeksi siitä, millä tavoin naiset suhtautuvat tosipaikan tullen kauniisiin naisiin. Tottakai on helppo lässyttää tällaisissa voimaketjuissa kuinka on niin hyväsydäminen ja hyväksyvä kauniita naisia kohtaan, mutta todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Taidat uskoa ihan tosissasi, että samat ihmiset kirjoittelevat kaikissa ketjuissa?
Minä taas uskon, että porukka valikotuu kommentoimaan sen mukaan, mikä aihe kiinnostaa ja tuntuu itselle läheiseltä. Tästä syystä eri ketjuissa voi tulla erilaisia mielipiteitä. Kuulostaako ihan mahdottomalta? Vai voisko mitenkään olla mahdollista?
Voi olla kyllä näinkin. Mutta luulisi, että naisia puolustavat naiset lukisivat ehkä myös sellaisia aloituksia otsikkoa pidemmälle, jotka saattaisivat herättää kateutta joissain. Koska olisi tärkeää, että kun joku kokee tulleensa ilkeästi kohdelluksi kateuden vuoksi, olisi häntä puolustamassa edes yksi henkilö. Minä tunsin kuin olisin ollut hyeenojen saartamana, kukaan ei tullut minun puolelleni, vaan ilkeitä kommentteja yläpeukuteltiin innokkaasti.
Siitä jäi huono fiilis ja sain palstalaisista erittäin kateellisen ja pahansuovan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei, mammat ei ole ollenkaan kateellisia. Ei ole kauankaan aikaa, kun tein tänne aloituksen siitä, miten kauneus vaikuttaa miehiin. Kerroin siis omakohtaisia kokemuksia. Sain todella vihamielisen vastaanoton. Lopulta ketju poistettiin.
Tämä kertoi minulle tarpeeksi siitä, millä tavoin naiset suhtautuvat tosipaikan tullen kauniisiin naisiin. Tottakai on helppo lässyttää tällaisissa voimaketjuissa kuinka on niin hyväsydäminen ja hyväksyvä kauniita naisia kohtaan, mutta todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Taidat uskoa ihan tosissasi, että samat ihmiset kirjoittelevat kaikissa ketjuissa?
Minä taas uskon, että porukka valikotuu kommentoimaan sen mukaan, mikä aihe kiinnostaa ja tuntuu itselle läheiseltä. Tästä syystä eri ketjuissa voi tulla erilaisia mielipiteitä. Kuulostaako ihan mahdottomalta? Vai voisko mitenkään olla mahdollista?
Voi olla kyllä näinkin. Mutta luulisi, että naisia puolustavat naiset lukisivat ehkä myös sellaisia aloituksia otsikkoa pidemmälle, jotka saattaisivat herättää kateutta joissain. Koska olisi tärkeää, että kun joku kokee tulleensa ilkeästi kohdelluksi kateuden vuoksi, olisi häntä puolustamassa edes yksi henkilö. Minä tunsin kuin olisin ollut hyeenojen saartamana, kukaan ei tullut minun puolelleni, vaan ilkeitä kommentteja yläpeukuteltiin innokkaasti.
Siitä jäi huono fiilis ja sain palstalaisista erittäin kateellisen ja pahansuovan kuvan.
Ellei tunnista epämiesten provoja, niin voihan kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä jäi huono fiilis ja sain palstalaisista erittäin kateellisen ja pahansuovan kuvan.Ellei tunnista epämiesten provoja, niin voihan kyynel.
Tarkoitatko, että niiden ilkeiden kommenttien takana oli naisten sijaan miehet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä jäi huono fiilis ja sain palstalaisista erittäin kateellisen ja pahansuovan kuvan.Ellei tunnista epämiesten provoja, niin voihan kyynel.
Hyvin usein näin. Laativat todistusaineistoa keski-ikäisten naisten vihaamisketjuilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 kymppiset naiset vievät laadukkaat miehet 40-50 vuotiailta.
hyväkroppaiset , sivistyneet tai rikkaat miehet valikoivat nuoren kaunottaren.
40-50 vuotias saa tyytyä kaljamahaiseen silmäpussiseen duunariin.
Ääripäiden välillä on myös jotakin. Deittailin eron jälkeen viisikymppisenä. Perjantaina laitoin profiilin sivustolle. Kirjoittelin viikonloppuna kolmen miehen kanssa ja sovin treffit. Kävin treffeillä maanantaina ja tiistaina. Kolmannet treffit peruin, koska maanantain mies oli kiinnostava. Viikon päästä poistin profiilin. Olemme seurustelleet noin pari vuotta. Olemme tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä, joilla asiat kunnossa. Mies on minua 4 vuotta nuorempi. Hän ehti olla sivustoilla kahteen eri otteeseen noin 5 kuukautta.
oliko
a: hyväkroppainen
b.sivistynyt
c.rikat
Kerroinkin, että olemme tavallisia. Koko jutun pointti oli siinä, että huipun ja karmeimmat tapauksen välissä on vaikka mitä. Molemmat olemme hyväkroppaisia ja sivistyneitä. Juuri tultiin kymmenen kilsan lenkiltä. Rikkaita emme ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein näin. Laativat todistusaineistoa keski-ikäisten naisten vihaamisketjuilleen.
Minä olen kyllä ajatellut että täällä olisi valtaosa naisia. Ulilaydalla taas on nähdäkseni valtaosa miessukupuolen edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä ajatellut että täällä olisi valtaosa naisia. Ulilaydalla taas on nähdäkseni valtaosa miessukupuolen edustajia.
Eihän noita palstauleja täällä varmaan montaa ole, mutta ovat sitäkin ahkerampia ja tuotteliaampia. Nytkin vouhkaavat suuna päänä useissa ketjuissa.
Itse olen 53v. ja se nuoruus on eletty. Tykkään olla vanha, jotenkin nautin pienistä asioista. Nuori ei ollut kiva olla.
Ainut mitä kaipaan niin on se nuoren ihmisen terveys ja että jaksaa vaikka mitä eikä pienistä uuvu.
Nuoret vaan kuvittelee että ollaan kateellisia sillä nuorille ulkonäkö on se mikä merkitsee.
Arvot muuttuu kun tulee ikää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 53v. ja se nuoruus on eletty. Tykkään olla vanha, jotenkin nautin pienistä asioista. Nuori ei ollut kiva olla.
Ainut mitä kaipaan niin on se nuoren ihmisen terveys ja että jaksaa vaikka mitä eikä pienistä uuvu.
Nuoret vaan kuvittelee että ollaan kateellisia sillä nuorille ulkonäkö on se mikä merkitsee.
Jos olet jo viisikymppisenä vanha, mikä aiot olla kasikymppisenä, jos sinne asti saat elää?
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta ei se kunto ikää katso. Olen kanssasi samanikäinen, mutta koko ikäni liikuntaa harrastanut. On energiaa, kuntoa, jaksamista jne. Ei sairauksia. Itsestään kannattaa pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvot muuttuu kun tulee ikää.Sorry, mutta ei se kunto ikää katso. Olen kanssasi samanikäinen, mutta koko ikäni liikuntaa harrastanut. On energiaa, kuntoa, jaksamista jne. Ei sairauksia. Itsestään kannattaa pitää huolta.
Kannattaa, mutta sen lisäksi tarvitaan myös hyvää tuuria (ja hyviä geenejä). Elintavoilla ei voi estää ihan kaikkea. - 3 autoimmuunisairautta alle 40-vuotiaana keräillyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vähän haikeana välillä katselen nuorten naisten ulkonäköä ja mietin että tuoltahan minäkin näytin. Mutta että kadehtisin tai käyttäytyisin jotenkin huonosti heitä kohtaan? Ei tosiaan, painitaan ihan eri sarjoissa ja en todellakaan myöskään kilpaile kenenkään parikymppisen kanssa samoista miehistä! Jos miestä kiinnostaa itseään 20v nuoremmat niin ei kyllä innosta minua enää mitenkään. Enkä ole kiinnostunut parikymppisistä poikasistakaan. Itselläni on hyvä elämä rapistuvasta ulkonäöstä huolimatta, miksi ihmeessä kadehtisin parikymppisiä naisia jotka edelleen opiskelevat, elävät usein pätkätöillä, etsivät parisuhdetta ja muuta hankalaa. Lähinnä tuosta syystä johtuen usein tunnen juurikin myötätuntoa heitä kohtaan. Nykyään varmaan vielä paljon vaikeampaa elää parikymppisenä kuin omassa nuoruudessani kun ei ollut nettiä ja valtavia ulkonäkövaatimuksia. Saatiin kasvaa naiseksi aika rauhassa ilman kaikenmaailman Insta-beibejä.
Kadehdit vain instabeibejä?
En enää yhtään ihmettee, miksi suomalaisten lukutaidosta ollaan niin kovasti huolissaan.
Oo sori. Jos olisit nuori niin kadehtisit instabeibejä? Mutta et enää?
Onko sinulta jotenkin päässyt menemään kokonaan ohi keskustelu siitä, mitä nykyinen mainos- ja viihdekultturi vääristyneine mies- ja naiskuvineen tekee lapsille ja nuorille? Miten vaikea on hyväksyä itsensä, kun joka tuutista tunkee (photoshopattua) kuvaa täydellisistä kasvoista ja vartaloista? Olin luullut, että tämä on ihan yleiseti tiedossa oleva asia, kun siitä niin paljon puhutaan, mutta ei näköjää sitten. Aina näyttää olevan ihmisiä, joiden pää on syvällä pe... nsaassa.
Siloiteltua mainoskuvaa on työnnetty joka tuutista niin kauan kuin muistan, ja jo sitä ennen. Jos joku ei tajua mikä ero on mainoksilla ja tosielämällä, on vika muualla kuin mainoksissa.
Muitakin epäterveitä ihanteita on ollut. Huonot asenteet ja elämisen mallit, joita ilmapiiri ja ympäristö tarjoaa, on paljon vahingollisempia kuin suorat kuvat. Varsinkin jos ja kun asioista ei puhuta.https://www.meidanjuttulehti.fi/oma-keho/sosiaalinen-media-kontrolloi-n…
Kummallista, että tätä eivät vieläkään kaikki tiedä (tai tunnusta).Mutta onko asiassa jotain uutta? Ei ole.
On. Ei munun nuoruudessani 30 vuotta sitten ollut tällaista tolkutonta ulkokuoren palvontaa. Ei ollut nettiä tai somea, olivata vain lehdet ja televisio. Telkkaristakin tuli monenlaista naiskuvaa, ei pelkkää muovista muokattua fitnesspimua. Ei tulvinut joka tuutista vastimuksia siitä, millainen pitää olla ja millainen ei saa olla.
En väitä että pojilla olisi sen helpompaa. Miettikääs nykyistä mieskuvaakin, aika ahdas ja erittäin epärealistinen on se muotti, johon pitäisi solahtaa.
Ei käy nuoria kateeksi, ei yhtään.
Nykyaika on pahempi mutta on myös enemmän keinoja muokata ulkonäköä.
Tämähän siinä on kaikkein hirveintä. Muoviset pallotissit, valkaistu peräaukko ja typistetyt häpyhuulet alkaa olla se "normiaali", johon jokaisen tytön pitäisi pyrkiä. Puhumattakaan kaiken maailman irtolisäkkeistä. Kauheaa ja surullista.
Eihän kukaan vaadi tuollaista! Saa elää aika lailla omassa päässään, jos luulee noin.
Sinulla ei ole mitään käsitystä siitä maailmasta, jossa nuoret tänään elävät.
Olen yhden nuoren aikuisen äiti, kahden täti, yhden vanhemman teinin äiti ja kahden nuoremman täti. Suurin osa on tyttöjä/naisia. Lisäksi nuoremmalla on saman ikäinen serkku eri sukupuolta (tyttö). Juttusi kuulostavat täysin harhaisilta, kun vertaa näiden elämiin. Ehkä olemme liian normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vähän haikeana välillä katselen nuorten naisten ulkonäköä ja mietin että tuoltahan minäkin näytin. Mutta että kadehtisin tai käyttäytyisin jotenkin huonosti heitä kohtaan? Ei tosiaan, painitaan ihan eri sarjoissa ja en todellakaan myöskään kilpaile kenenkään parikymppisen kanssa samoista miehistä! Jos miestä kiinnostaa itseään 20v nuoremmat niin ei kyllä innosta minua enää mitenkään. Enkä ole kiinnostunut parikymppisistä poikasistakaan. Itselläni on hyvä elämä rapistuvasta ulkonäöstä huolimatta, miksi ihmeessä kadehtisin parikymppisiä naisia jotka edelleen opiskelevat, elävät usein pätkätöillä, etsivät parisuhdetta ja muuta hankalaa. Lähinnä tuosta syystä johtuen usein tunnen juurikin myötätuntoa heitä kohtaan. Nykyään varmaan vielä paljon vaikeampaa elää parikymppisenä kuin omassa nuoruudessani kun ei ollut nettiä ja valtavia ulkonäkövaatimuksia. Saatiin kasvaa naiseksi aika rauhassa ilman kaikenmaailman Insta-beibejä.
En enää yhtään ihmettee, miksi suomalaisten lukutaidosta ollaan niin kovasti huolissaan.
Onko sinulta jotenkin päässyt menemään kokonaan ohi keskustelu siitä, mitä nykyinen mainos- ja viihdekultturi vääristyneine mies- ja naiskuvineen tekee lapsille ja nuorille? Miten vaikea on hyväksyä itsensä, kun joka tuutista tunkee (photoshopattua) kuvaa täydellisistä kasvoista ja vartaloista? Olin luullut, että tämä on ihan yleiseti tiedossa oleva asia, kun siitä niin paljon puhutaan, mutta ei näköjää sitten. Aina näyttää olevan ihmisiä, joiden pää on syvällä pe... nsaassa.
Siloiteltua mainoskuvaa on työnnetty joka tuutista niin kauan kuin muistan, ja jo sitä ennen. Jos joku ei tajua mikä ero on mainoksilla ja tosielämällä, on vika muualla kuin mainoksissa.
Muitakin epäterveitä ihanteita on ollut. Huonot asenteet ja elämisen mallit, joita ilmapiiri ja ympäristö tarjoaa, on paljon vahingollisempia kuin suorat kuvat. Varsinkin jos ja kun asioista ei puhuta.https://www.meidanjuttulehti.fi/oma-keho/sosiaalinen-media-kontrolloi-n…
Kummallista, että tätä eivät vieläkään kaikki tiedä (tai tunnusta).Mutta onko asiassa jotain uutta? Ei ole.
On. Ei munun nuoruudessani 30 vuotta sitten ollut tällaista tolkutonta ulkokuoren palvontaa. Ei ollut nettiä tai somea, olivata vain lehdet ja televisio. Telkkaristakin tuli monenlaista naiskuvaa, ei pelkkää muovista muokattua fitnesspimua. Ei tulvinut joka tuutista vastimuksia siitä, millainen pitää olla ja millainen ei saa olla.
En väitä että pojilla olisi sen helpompaa. Miettikääs nykyistä mieskuvaakin, aika ahdas ja erittäin epärealistinen on se muotti, johon pitäisi solahtaa.
80 luvulla oli lehdissä vähäpukeisia naisia Iltatytöt, hymyn pehmopornokuvat, seiska. Oli Samantha ja Sabrina, härskit musiikkivideot, speden speleissä kilpailtiin bikinit päällä, telkkarissa playboyvideot. Yläasteen pojilla oli jo suuret vaatimukset tyttöjen ulkonäöstä ja vartalosta. Kyllä sitä tuli tytöille joka tuutista, että miltä kuuluu näyttää. Nykyaika on pahempi mutta on myös enemmän keinoja muokata ulkonäköä.
Jos tuo on sinusta verrattavissa nykypäivän media- ja somemaailmaan, joka kulkee koko ajan taskussa mukana, niin voi voi. Olet ilmeisesti niin jämähtänyt sinne kasarille, ettei sinulla ole harmainta aavistusta tämän päivän menosta. Ihan hyvä sulle, varmaan.
Silloin pyöri videot koko ajan, jos se oli kotitv:stä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaa oli vuonna -88 määrällisesti vähemmän, mutta itsekin tuon ajan nuorena muistan ettei se meno nyt niin paljon eronnut nykyisestä. Oikeastaan se oli pahempaa. Oli juppimuoti, sen ajan meikit ja överikampaukset, Kappa ja Lacoste, taivaskanavat, elokuvat ja nuortenlehdet. Mieskuvakin on tullut noista päivistä paljon monipuolisemmaksi. Eihän enää tarvitse edes ryypiskellä tai polttaa!
Hieman eri planeetalta kun puhutaan merkkituotteista, meikeistä ja kampauksista vs tiukka ja treenattu fitnesskroppa pallotisseineen ja isoinen takamuksineen ilman grammaakaan rasvaa. Puhutaan kasvoista, joissa ei saa olla yhtään virhettä - puhutaan mesolangoista, botoxista, karvojen poistosta, kestopigmentoinneista, liimatuista ripsistä, valkaistuista hampaista.
Ei käy edelleenkään kateeksi tämän päivän nuoria naisia. Surettaa ja ahdistaa ennemminkin. Toivon etten koskaan saa tytärtä, joka joutuu tuohon irvokkaaseen hullunmyllyyn.
Juu, puhutaan. Silloinkin vedettiin steroideja ja kärsittiin anoreksiasta, käytiin aerobicissa ja tuhannessa muussa jumpassa, kuljettiin välillä jäätävän tiukoissa farkuissa, käristyttiin solariumissa, meikattiin ja krepattiin. Siis jotkut. Suurin osa sijoittui johonkin alku -ja keskivälille . Huumeita ei ollut niin paljon saatavissa, mutta eihän ne olleet tuntemattomia. Eikä tajuton juopottelu, joka tuntuu jääneen ainakin hetkeksi historiaan.
Kenen tavallisen nuoren elämään kuuluu botoxit ja anaalivalkaisut? Aika harvan. Se on sitä mitä luetaan ja katsotaan, mutta on jossain muualla.
Enemmän ärsyttää heikon itsetunnon uusi lanseeraus, joka alkoi tunkea esiin jo vuosituhannen vaihteessa: hirveä kärsimys uran ja työn takia, mokailujen korostaminen, riittämättömyys.
Mä olen kyllä törmännyt työpaikkakiusaamiseen ihan naisvaltaisilla aloilla. Olen ollut monessa päiväkodissa töissä ja jokaisessa ollut kyräilyä, savustamista ym vanhempien naisten toimesta.