Mielestäni ihminen joka elää arkea toisen aikuisen kanssa EI OLE YKSINHUOLTAJA!!!
Ja tämä tuli mieleeni kun eräs " ystäväni" jatkuvasti perustaa kaiken siihen että on yksinhuoltaja.
On eronnut lastensa isän kanssa mutta " asuu" uuden miehensä luona. Hänellä on tyhjänä vuokra-asunto johon siis saa kaikki tuet. Kirjojaan ei uudelle miehelleen vaihda, koska silloin " tienaa" vähemmän...
Hänellä: " ei ole rahaa" , " ei ole lapsenvahtia" , " on kaikki vastuu itsellään" , ym. selityksiä aina KAIKELLE MAHDOLLISELLE. Ymmärrättekö???
Mulla menee hermot koska väittää itseään yksinhuoltajaksi, vaikka tosiasiassa ex-miehen kanssa yhteishuoltajuus ja käytännössä asuu uuden miehensä kanssa joka kanssa " kantaa vastuuta" lapsista ja auttaa arjessa.
AARGH!!!
Minä en enää jaksa " ystävääni" ja hänen epätoivoisia selityksiään.
Kommentit (6)
Ne ihmiset kokevat, ettei uusi puoliso ole lasten huoltaja, vaan pikemminkin vain oma kumppani. On jopa sellaisia tapauksia, että kun kaksi yksinhuoltajaa perustaa yhteisen perheen eli uusperheen, ajatellaan olevan vieläkin omien lapsien yksinhuoltajia. Sitten ihmetellään, kun jäädään kiinni asiasta, että en mä tiennyt...
Saa kelalta aika mukavat asumistuet ja yksinhuoltajakorotukset lapsilisiin. Sitten vielä sosiaalitoimistolta toimeentulotukea ja kunta tarjoaa kaiken tämän päälle lapsille ilmaiset hoitopaikat.
Kyllähän tämä kannattaa jos asut jossain muualla kuin " kotonasi" ja toisen aikuisen ihmisen kanssa joka jopa vielä tienaa aivan mukavasti...
Eihän tällä " ystävälläni" olisi muita tuloja kuin lapsilisät mikäli asuisi oikeasti miehensä luona.
Ja tällä en tarkoita että suomessa nämä etuudet olisivat " liikaa" oikeille yksinhuoltajille vaan tiedän että he jotka ovat OIKEASTI yksinhuoltajia elävät todella tiukasti.
Minua ottaa päähän että esitetään jotain aivan muuta kuin oikeasti ollaan!
Tiedätkö sinä oikeasti miten ko perheessä on asiat? Vai näyttääkö asiat sinusta vain tuolta? Usein ihmiset arvostelevat ja arvioivat toisten elämää ilman, että oikeasti tietävät miten asiat on.
Tiedätkö, siis että voin mennä naapurilta kysymään että mitä mulle kuuluu.
Ei se yhteishuoltajuus takaa että pitää lapsia joka toinen viikonloppu ja on muuten aina puhelin soiton päässä kun lasten äiti apua tarvitsee...
Meilläkin yhteishuoltajuus, lasten isän olen nähnyt viimeksi kuukausia sitten... Onneks on uus mies joka auttaa lasten kanssa.
En arvostele " luulojen" perusteella vaan täyden faktan. Olen kyllästynyt ystäväni ihmeellisiin verukkeisiin ja " valheisiin" .
Ja asian pointti oli siinä että ärsyttä kun väittää itseään yksinhuoltajaksi vaikka ei sitä ole. TODELLISUUDESSA!!!
Varmaan vaan hakee sympatiaa tuolla yksinhuoltajuuden korostamisella.