Tällä viikolla tuli 10 vuotta siitä, kun lopetin tupakoinnin kokonaan !
Aikamoinen voittajafiilis kyllä ! 30 vuotta olin sen aineen kanssa naimisissa...
Suosittelen lämpimästi muillekin :)
Kommentit (29)
Joillekin se on helppoa joillekin ei. Jotkut "sekoaa" niihin tupakanhimon tunteisiin, ja jotkut taas eivät, ja alkavat uuudestaan polttamaan - useimmat lopettajista siis. Kaikille lopettaminen on kuitenkin erilaista. Pitäisi olla muitakin mahdollisuuksia lopettamiseen, kuin pelkät laastarit ja purkat. Harmi, että valtio ei suosittele muita tehokkaampia tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Oi hienoa. Muistathan, että keuhkosyöpä tulee yleensä vasta 10-20 vuotta lopettamisen jälkeenkin?
Riki Sorsakin poltti 30v ja lopetti ja vasta 10 v lopettamisen jälkeen sai keuhkisyöpä diagnoosin.
Älä riemuitse liian nopeasti ap :)
Joo ja keuhkosyöpä tulee jos on tullakseen ihmisille jotka eivät polta edes.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vointisi parani?
No esimerkiksi loppui sellainen tupakasta johtuva rykiminen ja yskiminen.
Ja maku- sekä hajuaisti paranivat.
Röökaajat haisevat pahalle, ei sitä ennen aatellu.
Halusi tai ei, kuulo harjaantuu erottamaan ihmisiä joilla tupakkayskä.
Onneksi olkoon ap:lle ja kaikille muille lopettamisessa onnistuneille! Ja tsemppiä lopettamista yrittäville!
Aloittaja juhlii kolmenkymmenen vuoden idiotismiaan. Varsinainen voittaja.
Minä lopetin tahdonvoimalla.
Ja edesmennyt isäni poltti ketjussa tupakkaa sairastui syöpään viimeiset elinvuodet olivat hänelle tuskaa.
Se sai myös päättämään että en halua enää polttaa.
Tuo tupakkalotto on silleen ovela, että joku vetelee kessua ilman syöpää ym. 100 vuotiaaksi asti ja joku toinen kuolee jo harjoitteluun...
Mutta parempi ilman, uskokaa pois :)
Onnea kaikille lopettaneille. Itse lopetin vuonna 2000 30 vuoden kessuttelun. Keuhkosyöpää ei ole vieläkään tullut.
Laastareilla lopetin. Laitoin niin monta että tupakanhimo lakkasi. Käytin niitä melkein vuoden. Kalliiksi tuli lopettaminenkin, enkä raaskinut sitten aloittaa tupakointia enää uudelleen.