Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä viikolla tuli 10 vuotta siitä, kun lopetin tupakoinnin kokonaan !

Lopettanut -08
22.09.2018 |

Aikamoinen voittajafiilis kyllä ! 30 vuotta olin sen aineen kanssa naimisissa...

Suosittelen lämpimästi muillekin :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos olet lopullisesti irti päässyt:)   

Kipaisepa hakemassa itsellesi palkinnoksi vaikkapa Muumi-tikkari!

Vierailija
2/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Itse olen nyt ollut reilut kaksi ja puoli vuotta polttamatta, sitä ennen vedin röökiä noin 23 vuotta. Onhan tämä savuttomuus palkitsevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Inspiroivaa niille, jotka kamppailevat lopettamisen kanssa.

Vierailija
4/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi hienoa. Muistathan, että keuhkosyöpä tulee yleensä vasta 10-20 vuotta lopettamisen jälkeenkin?

Riki Sorsakin poltti 30v ja lopetti ja vasta 10 v lopettamisen jälkeen sai keuhkisyöpä diagnoosin.

Älä riemuitse liian nopeasti ap :)

Vierailija
5/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee alkuvuodesta 9v, sitä ennen poltin 26v.

Vierailija
6/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi hienoa. Muistathan, että keuhkosyöpä tulee yleensä vasta 10-20 vuotta lopettamisen jälkeenkin?

Riki Sorsakin poltti 30v ja lopetti ja vasta 10 v lopettamisen jälkeen sai keuhkisyöpä diagnoosin.

Mene muualle, ilonpilaaja. Ap on tehnyt hienon suorituksen, tarviiko heti olla lyttäämässä toisten saavutuksia?

Täältä iso peukku Ap:lle! Itse lopetin nyt kesällä 14 vuoden tupakoinnin jälkeen, ja uskon vielä pääseväni samaan saavutukseen kuin sinä :)

Vierailija
7/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän ei kannata lopettaa ollenkaan. Säästyy lopettamisen jälkeen tulevalta keuhkosyövältä.

Vierailija
8/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! En ole itse koskaan tupakoinut mutta seurannut vierestä useamman läheisen lopettamisyrityksiä. Serkkuni on polttanut yli 30 vuotta, yrittänyt lopettaa varmaan ainakin yhtä monta kertaa ja lopulta onnistui sähkötupakan avulla ajamaan sauhuttelun kokonaan alas. Ei siis jatkanut sähkiksenkään polttelua.

Vierailija
9/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hänellähän oli aiemmin kurkkusyöpä. Jospa sitä syöpää ei saatukaan nujerrettua vaan meni sitten keuhkoihin?

Vierailija
10/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinulle ja kaikille tupakanpolton lopettaneille/lopettaville!

Vierailija
11/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän ei kannata lopettaa ollenkaan. Säästyy lopettamisen jälkeen tulevalta keuhkosyövältä.

Nauroin tälle ääneen :D Kiitos

6

Vierailija
12/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!! Mahtava juttu, ap! :)

Tiedän itekin tuon saavutuksen tunteen, kohta tulee 12 vuotta täyteen.

Vierailija
13/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan muistuttaa, että ihminen kuolee vain  yhtenä päivänä ja elää kaikkina muina :)

Mutta sen minä sanon, että jos en olisi lopettanut, jotain ei-niin-hyvää olisi ollut luvassa terveydelleni, alkoi olla sellaisia tuntemuksia.

Ja jos tässä keuhkosyöpään kuolen joku päivä niin en ainaan nikotinistina siihen kuole :D

Vierailija
14/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miko Leino kirjoitti:

Hienoa, jos olet lopullisesti irti päässyt:)   

Kipaisepa hakemassa itsellesi palkinnoksi vaikkapa Muumi-tikkari!

Ei maistu karkit mutta en todellakaan enää ala käyttämään tupakkaa missään muodossa, kiitos kysymästä :)

Vierailija
15/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette lopettaneet, kertokaa käytännön vinkkejä ja rehellisiä kertomuksia lopettamisesta. Motivaatiota ja rohkeutta lopettamiseen odotellessa...

Vierailija
16/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette lopettaneet, kertokaa käytännön vinkkejä ja rehellisiä kertomuksia lopettamisesta. Motivaatiota ja rohkeutta lopettamiseen odotellessa...

Ap aloittaa:

Olin (kuten varmaan kaikki tupakoijat jossain välissä) koettanut tupakkalakkoja jotka eivät kestäneet kuin lyhyitä aikoja. Sitten nikotiinilaastarit tulivat markkinoille joten sain lääkäriltä reseptin ja aloin käyttämään niitä.

Meni ihan hyvin, paitsi kahden viikon jälkeen keho oli punaisia läiskiä "täynnä", menin uudelleen lääkäriin ja hän katsoi niitä ja naurahti, että "et sinä näihin kuole, mutta tupakka saattaa viedä nirrisi jos vielä pitkään jatkat tuolla tahdilla polttamista". Siinä vaiheessa menipunaista amerikkalaista savuketta vähintään aski päivässä, ravintolassa meni lisäksi toinen aski illan aikana joten arvaatte varmaan mikä krapulan boosti siitä tuli...

No sitten kokeilin Nicorette inhalaattoria jossain välissä, se oli ihan toimiva, toki kallis (saman verran kuin tupakointi / pv).

Kunnes sitten tuli syksy -08, oli ollut kaikenlaista kröhää kesän aikana ja välillä piti opikein kunnolla rykiä aamuisin että saa edes mitään sanottua ääneen. Tajusin että ei tämä voi enää jatkua näin, menee rahat ja henki (olin tuolloin n. 45-vuotias), joten ostin nikotiinipurukumia ja sitkeästi aloin sillä korvata tupakointia niin, että se savuttaminen loppui kokonaan.

Näin meni sitten vissiin joku 8 kk kunnes suu ärtyi purukumeista jolloin jouduin lopettamaan nekin, enkä ole nikotiinia sen jälkeen kaivannut :)

Jos laitan tehokkuusjärjestykseen nuo krvaustuotteeet itselläni niin:

1. laastari

2. inhalaattori (onko enää markkinoilla?)

3. purukumi

Lopuksi tsemppiä kaikille, ei se niin vaikeaa ole kuitenkaan kun alkuun pääsee !

Vierailija
17/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoja ei ole. Lopetin 7v sitten, koska paha ja pitkittynyt yskä käytännössä esti polttamisen. Yritin muutaman kerran, mutta siihen se sitten jäi!

Vierailija
18/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluni! Itselläni tulee helmikuussa 7v lopettamisesta.

Vierailija
19/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Stumppaa tähän -kirjan. Lopetin samantien. Ens kuussa alkaa seitsemäa savuton vuosi. Tupakointia takana 20 v, aski päivässä. Never again.

Vierailija
20/29 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän että tämä kuulostaa typerältä, mahdottomalta ja leuhkimiseltakin samaan aikaan, mutta mä vain lopetin. Meinaan siis, että kun itse vielä röökatessani kuulin näitä lopettaneiden kertomuksia niin tuntui ihan käsittämättömältä, että sen muka vaan voi lopettaa ja that's it. Pidin siis ilman ongelmia ja tuosta noin vain lopettaneita naurettavina valehtelijoina, mietin aina miksi pitää edes väittää moista kun kaikkihan tietää ettei se vaan voi olla, eikä ole totta ja kaikki lopettaneet alkaa polttamaan uudelleen. Niin hyvin sitä oli aivopesty tupakoinnin koukuttavuuteen, ettei lopettaminen ilman jatkuvia repsahduksia ja kamalaa itkua ja hampaidenkiristystä (varsinkaan ilman kaikkia mahdollisia korvaavia tuotteita) vaan tuntunut edes mahdolliselta.

Nyt olen ollut itse pian 5 vuotta savuton parinkymmenen vuoden polttamisen jälkeen ja lopettaminen oli suorastaan helppoa verrattuna siihen kuinka hankalaa sen opetteleminen ja aloittaminen oli. En tarvinnut mitään purkkia tai muita enkä edes huomannut fyysisiä viekkareita. Hankalinta oli se, etten enää voinut lähteä kesken työpäivän röökille Ei siis siksi, että olisi tehnyt mieli röökia, vaan siksi että olin tottunut siihen sosiaalisuuteen ja p*skanjauhamiseen ja sitä tuli ikävä. 

N41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi