13v. teini nukkuu usein heti koulun jälkeen. Normaaliako?
Ei ole ennen nuin paljon nukkunut.
Kuuluuko ikään? Syksyyn?
Kommentit (33)
Onko nykyisin vanhemmat noin pihalla siitä kuinka suuri teinien unentarve on.
Unirytmit ihan varmasti pielessä, jos vetää monen tunnin päiväunet tohon aikaan.
Mihin aikaan menee nukkumaan??? Pelaako miten paljon? Olepa nyt topakkana äläkä ihmettele miksi nukkuu koulun jälkeen. Ulkoileeko?
Puolen tunnin-tunnin torkut on ihan hyvä koulupäivän jälkeen. Ei voi mitenkään ensin jaksaa pitkää koulupäivää ja sitten päntätä pari tuntia läksyjä ja käydä vielä harrastuksissa. Pieni lepohetki on hyvä mutta ei montaa tuntia!
Olen lukenut että murrosikäinen tarvitsee yhtä paljon unta kuin vauva.
Niin miten pajon nukkuu yöllä? Tottakai jos yöt valvoo niin sitten päivät nukutaan.
Ai että oikein nukkuu sillon kun väsyttää? Herran tähären, kuinka se kehtaa! Ja vielä päiväsaikaan! On se nyt varmaan sairas ja masentunut! Nyt taivastellaan koko ketjun voimin!
Vierailija kirjoitti:
Valvooko yöllä kännykkää käyttäen? Kuinka yöunet sujuvat?
Löytyihän se syyllinen sieltä. Syy lähes kaikkeen on kännykkä ja tabletti.
Huoh. Olin teini 80-luvulla ja todellakin nukuin koulun jälkeen, niin yläasteella kuin lukiossakin. Päiväunet tarvitsin vielä yliopistossakin.
Uuden oppiminen usealta eri alalta vaatii valtavasti energiaa ja skarppina olemista. Miten helppoa tämä töissä käynti onkaan verrattuna opiskeluun. Tietää ja osaa mitä tulee tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valvooko yöllä kännykkää käyttäen? Kuinka yöunet sujuvat?
Löytyihän se syyllinen sieltä. Syy lähes kaikkeen on kännykkä ja tabletti.
Huoh. Olin teini 80-luvulla ja todellakin nukuin koulun jälkeen, niin yläasteella kuin lukiossakin. Päiväunet tarvitsin vielä yliopistossakin.
Uuden oppiminen usealta eri alalta vaatii valtavasti energiaa ja skarppina olemista. Miten helppoa tämä töissä käynti onkaan verrattuna opiskeluun. Tietää ja osaa mitä tulee tehdä.
Tähän vielä lisättynä tentit ja jatkuva arvostelun alla olo. Sekä kotona tehtävä opiskelutyö.
Ja kyllä, olen samaa mieltä. Tuohon verrattuna töissä käynti on leppoisaa.
Voihan sitä nukkua päikkärit jos ei ole aamulla vaikeuksia nousta ylös kouluun.
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/nuoren-n…