Mistä pienestä asiasta kodissasi olet iloinen?
Mulla on ruokapöydällä eilen ostettu hortensia ruukussa ja sen vieressä palaa kynttilä. Ai että on kaunis näky ja mietin miten noin pieni asia voi tuoda iloa päivään niin paljon :) mikä sua ilahduttaa kodissasi?
Kommentit (70)
Keräsin kauniin ruskan värisiä pihlajanoksia maljakkoon ja pesin lattiat.
Kotona on kaunista ja siistiä.
Pihalle tippuneet lehdet on silputtu maanparannusaineeksi silppuavalla ruohonleikkurilla. Ei siis tarvitse haravoida :)
Siitä että vihdoinkin pääsin muuttamaan omaan kotiin haettuani asuntoa yli vuoden. Pieni vanhahtava yksiö, mutta ei haittaa! Vihdoinkin mulla on oma rauha ja yksityisyys!
Isoäitini astiastosta, jonka hän on saanut häälahjaksi 1940-luvulla. Sain valita sen hänen perinnöstään, en voi uskoa, ettei kukaan muu halunnut sitä (olisin ollut valmis ottamaan vain puoletkin!) Unkarilaista posliinia.
Iloitsen joka päivä tauluista. On grafiikkaa, piirroksia, öljyväritöitä, valokuvia, julisteita sekä itse maalattuja.
Muutettiin pieneen mutta moderniin asuntooni joitakin vuosia sitten opiskelija-asunnoista, ja sisustuksesta sen kyllä huomasi. Ex muutti tammikuussa pois ja vei mennessään sisustushirvityksensä, loput jäljelle jääneet huonekalut ja tavarat möin tai lahjoitin pois. Nyt kotini on vihdoin lähes valmis, kaikki huonekalut ja esineet ovat valitsemiani ja sointuvat yhteen. Kodissa on vihdoin harmoninen tunnelma, ihana palata sinne tänään viikonlopun vietosta :)
Mulla on oma, pikkuruinen mutta valoisa huone käsitöitä varten.
Tämä on oikea hyvän mielen ketju. Tällaisia kaipaan lisää.
Itsestäni , että jaksan sitä siivota , sisustaa , kohta taas suunnittelemaan joulua.
Kauko-ohjaimella toimivat pimennysverhot <3 En tiedä onko iso vai pieni juttu, mutta saan joka päivä suunnatonta iloa siitä, kun laitan illalla pimennysverhon alas kauko-ohjaimesta. Ja sama aamulla toiseen suuntaan.
Autohallin ovi aukeaa, kun soittaa puhelimella. Siitäkin olen ihan fiiliksissä. (Ulos toki pääsee ilman puhelinta.)
Olkkarin ikkunoista näkyy vain takapihan nurmikko ja metsää. Ihanaa, kun voi pitää verhoja auki ja katsella ulos! :)
Edellisessä asunnossa ikkunoista näkyi leikkikenttä ja toinen pienkerrostalo, ja ihmisiä ramppasi koko ajan ikkunan takana, niin että piti pitää verhot kiinni, jos halusi olla rauhassa.
Heti tulee mieleen kaksikin asiaa, eikä niin pientäkään! Oma rakas kissani ja oma rauha! Tänne saan tulla maailmaa pakoon, oman pesän lämpöön kissa viereen ja nauttimaan hiljaisuudesta.
Oma rauha. Ei naapureita, niin mahtavaa! Maisemat ikkunoista.
Siitä, että se on vain minun, ja olen sisustanut sen mieleisekseni. Aina on kiva tulla kotiin matkoilta.
Tällä hetkellä iloitsen terassistani, vaikka sataa. On kiva katsoa ulos lasiovista ja juoda kahvia sohvalla. Naapuritkaan ei näe sisään olohuoneeseeni.
Viinikaappi😀Ehdoton must, kun aloitettiin suunnittelemaan taloa!
Mulla on ihania tauluja tähtisumuista. Voin istua pitkäänkin paikallani vain noita tauluja katsellen.
Avaruus ja valoisuus huoneessa on aina hyväksii.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyväksi mielenterveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyväksi mielenterveydelle.
Vaikka sitä ei ajattelemalla ajattelisikaan niin se on silti.
Siitä ainoasta asiasta jolla on mulle todella merkitystä: täällä on hyvä puhdas sisäilma ja voi elää terveenä. (kauhukokemukset hometalossa on takana mutta lähes kaikki huonekalut ja tekstiiit yms kaatopaikalla)
😂