Mistä aikuinen ihminen voisi saada hellyyttä ja kosketusta?
Olen 35+ nainen, joten parisuhdemielessä kelpaamaton, eikä itselläni ole edes energiaa mihinkään ihmissuhteiden etsimiseen. Olen elänyt nyt monta vuotta selibaatissa ja olen rakastunut/ihastunut käytännössä 24/7. Haluaisin niin helliä/hyväillä toista ihmistä ja saada samanlaista takaisin. En tarvitsisi edes seksiä, vaan sitä kosketusta, läheisyyttä, lämpöä. Mistä sellaista saisi ja miten te muut tahtomattaan yksinäiset jaksatte tällaisen tunteen?
Kommentit (41)
Ei kiinnostanut edes kokeilla, olin ikäisenäsi ollut jo 10 vuotta naimisisss.
Ei kissa mitään agilityä kaipaa. Ota löytöeläin joka on aikuinen, rauhallinen elukka. Muutamassa viikossa tutustutte ja saat siitä kaverin.
Tuo on ihan paskapuhetta ettet kelpais ikäs puolesta parisuhteeseen. Sit jos itse et pysty parisuhteeseen niin ymmärrän asian ja siltähän se taitaa vaikuttaa.
Oletko ap saanut netin kautta käsityksen siitä että olisi ikäsi takia "kelpaamaton"? Eräs tuttavani löysi elämänsä rakkauden 51-vuotiaana ja vieläpä Tinderin kautta. Kysyn siksi että itse olen juuri tämän palstan kautta törmännyt näkemykseen että jonkin tietyn iän jälkeen ei enää syntyisi parisuhteita, ja pidän tätä ajatusta absurdina.
Olen tahtomattani yksinäinen, en halua ryhtyä lähikontaktiin sellaisen ihmisen kanssa jonka suhteen minulla ei ole aitoja tunteita. Pariin kertaan olen harrastanut irtoseksiä ja niiden kautta olen oppinut että tarvitsen enemmän kuin seksiä. Itsekin pohdin pari vuotta sitten lemmikin hankkimista, siltä kantilta että voisin opetella sen kanssa sellaista luontevaa suoraa tunneviestintää.
Varsinaiseen kysymykseen miten tilanteessa selviää: en valitettavasti osaa sanoa mitään selvää vastausta. Vapaa-aika on vähän itsensä harhauttamista: katselen komedioita, harrastan liikuntaa ja ruoanlaittoa... Kaipuu on ja pysyy.
Mene hierojalle. Ei siinä tarvi hellyyttä ajatella, mutta kosketusta sekin on.
38 vuotta olen elänyt ilman kosketusta ja hellyyttä. Yhden kerran vuonna 2004 halasin häissä hääparia (erikseen) ja sitten taas vuonna 2014 eräs puolituttu nainen halasi humalassa, kun olen kuulemma "niin hyvä tyyppi".
En tiedä kaipaanko hellyyttä ja kosketusta, koska olen niin kauan elänyt ilman. Kuitenkin kun muistelen noita tapahtumia, niin kyllä niistä jäi sieluun jonkinlainen mukava tunne, joka olisi kiva kokea uudestaan.
Eikö naisilla ole tapana tarjota toisilleen kosketusta ja läheisyyttä tyttöjen illoissa? Ei siis välttämättä seksuaalisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisilla ole tapana tarjota toisilleen kosketusta ja läheisyyttä tyttöjen illoissa? Ei siis välttämättä seksuaalisessa mielessä.
Ei mulla ole vapaa-ajalla kavereita lainkaan. :/ Ainoat ystävät/kaverit ovat työpaikalla ja muutama netissä. Ja niiden kavereiden kanssa en ole ikinä harrastanut mitään "tyttöjen iltojakaan". En edes tarvitsisi välttämättä mitään seksuaalista kosketusta, mutta myönnän olevani niin heikko ja "nolo", että haluaisin paijailla, halata ja tulla kosketetuksi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
38 vuotta olen elänyt ilman kosketusta ja hellyyttä. Yhden kerran vuonna 2004 halasin häissä hääparia (erikseen) ja sitten taas vuonna 2014 eräs puolituttu nainen halasi humalassa, kun olen kuulemma "niin hyvä tyyppi".
En tiedä kaipaanko hellyyttä ja kosketusta, koska olen niin kauan elänyt ilman. Kuitenkin kun muistelen noita tapahtumia, niin kyllä niistä jäi sieluun jonkinlainen mukava tunne, joka olisi kiva kokea uudestaan.
Tiedän mitä tarkoitat ja tunnen samoin, vaikka mulla olikin jopa parisuhde muutamia vuosia sitten. Lempeä läheisyys tuntuu todella hyvältä ja sitä kokee erittäin harvoin, jos ei ole parisuhdetta.
T. Ap
Mene HALAA MINUA -kyltin kanssa julkiselle paikalle ja halaa ihmisiä. Aina joku haluaa halata. :)
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt vaan sinne tinderiin
En pysty.
T. Ap
Eiköhän joku ammattilainen tee tuollaistakin, jos normitaksan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene HALAA MINUA -kyltin kanssa julkiselle paikalle ja halaa ihmisiä. Aina joku haluaa halata. :)
Tekisin siten itsestäni julkisen pellen. Mitä jos joku tuttu näkisi? Normaalin ihmisen maine olisi mennyttä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mitä tarkoitat ja tunnen samoin, vaikka mulla olikin jopa parisuhde muutamia vuosia sitten. Lempeä läheisyys tuntuu todella hyvältä ja sitä kokee erittäin harvoin, jos ei ole parisuhdetta.
T. Ap
Juu. Nyt kun tarkemmin muistelen oli myös eräs kesäöinen halaus ja vierekkäin istuminen. Vieläkin lämpimänä kesäyönä koen tunneväläyksiä tuohon hetkeen ja haaveilen aikakoneesta palatakseni onnellisempaan aikaan. Säälittäväähän tämmöinen pikkuasioiden muistelu on, mutta muutakaan mulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin siten itsestäni julkisen pellen. Mitä jos joku tuttu näkisi? Normaalin ihmisen maine olisi mennyttä.
T. Ap
Mikä maine?
Sukulaislapsilta, eläimiltä, kampaajalta, hierojalta.
Olen miettinyt läheisyysaspektin vuoksi jopa lemmikkieläimen (koira tai kissa) hankkimista, mutta kävisi sääliksi sitä eläinparkaa, jos se hankittaisiin vain hellittäväksi, kun siis toki pitäisi ensi sijassa huomioida eläimen omat tarpeet (esim. aktiivinen harrastaminen agilityn muodossa ym.). Toki huomioisin eläimen tarpeet, mutta haluaisin vain pitää jotain sylissä ja silitellä sekä jutella jollekin elävälle olennolle vapaa-ajallakin.
T. Ap