Lyhythiuksisten äitien tyttärillä on lyhyet hiukset
kai se äiti on leikannut itselleen omasta mielestään kauniin tukan ja haluaa sellaisen myös tyttärelleen.
Kauneuskäsitykset vaan ei ole kaikilla samanlaiset. SUlla ja mulla, esim ei todennäköisesti ole (vaikka minä olen pitkätukkainen ja vain poikien äiti)
Kommentit (18)
minä tyttärineni edustetaan tätä sun linjaa..
Eli jos äidillä on esim. ohkainen hiuslaatu ja sen vuoksi suosii vaikkapa lyhyttä polkkaa. Tyttö on hyvinkin voinut periä tämän ja pitkä tukka olisi pelkkä liuhuke.
Aika useilla varmaan myös yksi syy se, ettei "osata" laittaa pitkää tukkaa jos itsella on ollut aina lyhyt.
Meillä kaikilla tyttärillä oli tosi pitkät takapuolen peittävät, joita aina myös laitettiin nätisti.
Minulla on nyt lyhyet ja tyttärelleni kasvatan pitkiä. Hän vain ei tykkää niiden harjaamisesta ja pyytää toisinaan leikkaamaan lyhyemmäksi. En aio olla tyranni ja kieltää kaikkia toiveitaan.
Kaverillani on pitkät hiukset, tyttärellään lyhyet.
Tytöllä ohuet, takkuuntuvat ja sähköiset hiukset ja lyhyet.
Melkein aina jos on äidillä lyhyet hiukset, niin ei anneta tyttölapsenkaan hiusten kasvaa, vaan leikataan "kätevä" pottatukka.
vaikka itsellä lyhyet. tytön hiuksia jaksan hoitaa ja laittaa, omia en.
niin, että jos äiti ajattelee naisen naisellisuuden olevan kiinni hiusten pituudesta, lapsellakin kasvatetaan väen vängällä pitkää tukkaa, vaikka kuinka olisi haso ja tukka takussa..`?
(itselläni ja tyttärelläni puolipitkä tukka tällä hetkellä ja malli on vaihdellut vuodesta toiseen vilkkaasti)
No, mulla oli lapsena pitkät hiukset, mutta äidillä lyhyet.
Nyt minulla on lyhyehkö/puolipitkä, ja molemmilla pojillani on pitkät hiukset, ja ihan poikien omasta halusta ja mieltymyksistä johtuen...
Eli ei toi ap:n logiikka ihan aukoton ole.
Äidilläni oli aina ollut lyhyt tukka (myös hänen äidillään) ja samoin leikkautti mulle poikatukan. Se oli kätevämpi, koska äitini ei osannut laittaa pitkiä hiuksia. Jossain vaiheessa minulla oli hetken pitkät, mutta ne oli aina takussa, koska äitini ei ymmärtänyt hoitoaineiden tai hiusharjojen päälle (meillä oli vain kampoja).
Kärsin kovasti poikatukastani ja kouluikäisenä annoinkin sen kasvaa pitkäksi, kun osasin jo itse hoitaa hiukseni.
Lapsella pitkä sileä, otsatukaton versio. (-vuotias on klassisen kaunottaren näköinen äitensä ollessa vanha patapää :-(
Poikkeus vahvistaa säännön vai? Tiedän kyllä myös pitkähiuksisia äitejä joiden tytöillä polkkamalli...
Oma veikkaus on, että tyttärien hiuspituus korreloisi äidin hiuksia pienenä. Näin meillä ainakin. Nyt on molemmilla tytöillä - vielä murkkuna - pitkät hikset, mutta äidillä toosi lyhyet.
oman lettini vuosi sitten, tytöilläni on kyllä pitkät hiukset.
Mun äidillä on lyhyt tukka ja minä olisin halunnut lapsena pitkät, mutta äiti ei antanut. Inhosin lyhyttä tukkaa.
Heti kun sain itse määrätä kasvatin pitkän.
Nyt mulla on kaksi tytärtä ja esikoisella on pitkä tukka ja toisellakin niin piutkä kun voi olla. Tällä toisella on ohut hiuslaatu ja mitä pitempi nse on, sen hiirenhännemmältä näyttää. Niinpä se pitää leikata polkaksi aina välillä. Pitkin hampain annan leikkauttaa sitä, haluaisin hänenkin olevan pitkätukkainen.
En ole yrittänytkään vaikuttaa heidän hiustensa pituuteen, vaan itse saavat sen asian päättää. Itselläni on lyhyehköt hiukset.
tyttäret on onneksi perineet isänsä paksun tukan, joten en millään antaisi leikata niitä lyhyiksi, vaikka vanhin jo haluaisikin.
kasvaa mallittomaksi lessuletiksi!
mulla pitkät yleensä