Mitä mieltä naisista jotka eivät halua lapsia?
Yleensäkin mielipide? etenkin miesten mielipide kiinnostaa. Jos alkaisir seurustella naisenkaa joka kertois jossai vaiheessa et ei lapsia haluais, niin miten reagoisit?
Kommentit (48)
Epänaisellisia ja tunteettomia zombeja. On ihan tutkittu juttu, että feminiiniset ominaisuudet saavat ihmisen lapsensaantihalut nousemaan ja maskuliiniset ominaisuudet taas vähentävät lapsensaantihaluja. Kummallakin sukupuolella. On tutkittu, että lapsia haluamattomilla naisilla on mm. muita naisia korkeammat testosteronitasot. Eli ovat siis epänaisellisia ja miesmäisiä. T: Nainen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin mielipide? etenkin miesten mielipide kiinnostaa. Jos alkaisir seurustella naisenkaa joka kertois jossai vaiheessa et ei lapsia haluais, niin miten reagoisit?
Olin jo vastaamassa, mutta oikoluvun ja korjausten puute sekä "kaa" osoittaa, että ap on teini ja lasten saaminen tai saamattomuus puolestaan on aikuisten ihmisten valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä kukakin tekee, koska olen nainen. Jos olisin nuori mies ja haluaisin lapsia, en tietenkään perustaisi perhettä sellaisen ihmisen kanssa joka ei halua lapsia. Ihmiset, keskustelkaa tällaiset asiat läpi ennenkuin homma menee vakavaksi.
Ongelma ei ole keskustelun puute, vaan mielen muuttuminen. Miksi muuten ihmiset jopa sterilisaatioita purattaisivat?
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttärelle on diagnoosi periytyvään mielenterveyssairauteen ja siinä hyvä syy olla haluamatta lasta
Ei ole olemassakaan yhtäkään tieteellisesti validia tutkimusta, joka osoittaa tämän väittämän paikkaansa pitäväksi. Mielenterveyssairauksien synty ei ole biologiaan eikä aivojen biokemialliseen rakenteeseen perustuvaa. Aivojen biokemia on yksilöllinen ja muokkautuu mm. ympäristön olosuhteiden mukaan. Nämä niin sanotut mielensairaudet johtuvat eksternaalisista, eivät internaalisista syistä. Lääketehtaat keksivät valheita aivojen biokemiallisesta epätasapainosta, jotta saisivat markkinoitua tuotteitaan ihmisille.
Minulle se että nainen ei halua lapsia on ehkä tärkein edellytys parisuhteen syntymiselle. En siedä ajatusta että olisin vastuussa samanlaisesta kärsimyksestä kuin omat vanhempani ovat minulle aiheuttaneet, mutta haluan ja mielestäni ansaitsen silti läheisyyttä, rakkautta ja yhteiselämää, rauhallista ja turvallista arkea. Tiedän kuinka helposti toistamme edellisen sukupolvien virheitä lasten kasvatuksessa enkä halua tehdä sitä itse. Olipa naisen motiivi lapsettomuuteen sitten lähtöisin mistä ekologinen tai eettinen, niin hänet minä haluan. (tähän kannattaa kai laittaa että terveisin mies kolkytseittemän vee)
(tulipa kirjoitettua viimeisessä lauseessa aikamoista Tarzan-kieltä, pahoittelut siitä, piti sanoa että olipa naisen motiivi lapsettomuuteen sitten ekologinen, eettinen tai jokin muu niin hänet minä haluan) T. 27.
Vierailija kirjoitti:
Epänaisellisia ja tunteettomia zombeja. On ihan tutkittu juttu, että feminiiniset ominaisuudet saavat ihmisen lapsensaantihalut nousemaan ja maskuliiniset ominaisuudet taas vähentävät lapsensaantihaluja. Kummallakin sukupuolella. On tutkittu, että lapsia haluamattomilla naisilla on mm. muita naisia korkeammat testosteronitasot. Eli ovat siis epänaisellisia ja miesmäisiä. T: Nainen.
Mieheni sisko ei halua lapsia, minä taas monta, uskon, että olemme kuitenkin lähes yhtä naisellisia. Toisaalta uskon, että hänen kohdallaan ajatteluun vaikuttaa omien vanhempien epäterve parisuhde ja oma lapsuus sekä lapseton ystäväpiiri. En näe siinä mitään vikaa vaikka itsekkäästi toivoisin hänen lapsistaan serkkuja omillemme kun on ainoa täyspäinen sisarus.
En kiellä noita tutkimustuloksia, mutta toisaalta naisista ei kyllä päällepäin voi arvata testosteronitasoja eivätkä he välttämättä ole mitenkään erityisen maskuliinisen oloisia. Yksilöitä kaikki ja osalla tosiaan vaikuttaa päätökseen vahvasti omat arvot ja psykologiset tekijät. Kiitos kuitenkin kun piipahdit provoamassa niin saatiin keskusteluun särmää.
Turn-off, vaikka en itsekään vielä halua.
Jos on alle 3-kymppinen niin ajattelisin, että ehkä hieman naiivi. Näin neljää kymppiä lähestyessä lähes kaikilla niillä lapsia haluttomilla tuntuu olevan mieli muuttunut, loput hieman epänaisellisia tai itsepetoksen vallassa.
En ole mitään mieltä. Jokainen saa haluta tai olla haluamatta lapsia, se on jokaisen ihmisen ja pariskunnan oma asia eikä ulkopuolisten tarvitse asiasta udella. Itse haluan joskus lapsia, joten selvittäisin myös naisen kannan mahdollisimman aikaisin. Turha siinä on kummankaan aikaa enempää lähteä tuhlaamaan, jos tulevaisuuden haaveet ovat päinvastaiset. Eli jos nainen ei halua lapsia, niin ei halua ja sillä selvä, ei siinä mitään, mutta ei meistä silloin paria tulisi. Mihinkään painostukseen en todellakaan lähtisi tai taivutteluun että "kyllä se mieli vielä muuttuu". Sen varaan en halua jättää, koska ei se välttämättä muutu. Haluan siis naisen, joka haluaa lapsia vähintään yhtä paljon kuin minä ja on asiasta innoissaan.
Ihan sama löytyy jo kaksi omaa lasta
Vierailija kirjoitti:
Jos on alle 3-kymppinen niin ajattelisin, että ehkä hieman naiivi. Näin neljää kymppiä lähestyessä lähes kaikilla niillä lapsia haluttomilla tuntuu olevan mieli muuttunut, loput hieman epänaisellisia tai itsepetoksen vallassa.
Jos määrittelet naisellisuuden = haluaa lapsia, niin onpa kumma että lapsettomat ovat mielestäsi epänaisellisia 😅. Kumma kun miehet näyttävät ajattelevan yleensä päinvastoin, kun lisääntyminen muuttaa naiset vain äideiksi 🙄.
Ei herätä kerrassaan mitään tuntemuksia. Aivan sama minulle.
Samantekevää minulle. Olen vain rasittunut siitä, että tästä vapaaehtoisesta lapsettomuudesta kaveri haluaa selostaa minulle ihan jokaikinen kerta kun tapaamme. Mitä se minua liikuttaa?
Oma asiansa, mutta jotain vikaahan niissä on, olipa naisia tai miehiä.
Isäni on tällainen mies, joka ei lapsia olisi halunnut ja on myös tuonut mielipiteensä minulle julki jo ollessani lapsi. Pidän häntä typeränä. Olisi ukko käyttänyt kumia tai käynyt vasektomiassa, niin ei tarvitsisi useamman lapsen isänä nyt myöhemmin mussuttaa!
Onko näille "ihan sama" vastaajille siis asia ollut yhdentekevä myös seuraa hakiessa/pariutuessakin?
Ihan mielenkiinnosta, mikä olisi sellainen syy, jonka katsoisit olevan sinun asiasi tuomita?