en ymmärrä tätä: työkaverini saa olla lapsen sairastaessa palkallisesti pois työstä kolmekin päivää.
Teemme samaa työtä samassa firmassa, meillä on sama koulutus ja tehtävät (minulla on tosin monia vastuualueita jotka hoidan tunnontarkasti, hänellä ei ole mitään). Kun hänen lapsensa sairastuu niin työkaverini on heti poissa ainakin sen kolme päivää, lääkäriltä hakee vain sairaslomatodistuksen. Kaksi kertaa on tänä vuonna ollut sitten tuon kolmen päivän jälkeen palkattomallla virkavapaalla lapsen sairauden jatkuessa.
Minulla on pieni lapsi myös, monta vuotta nuorempi. Kun lapseni sairastuu niin aina on mummit, tuttavat, hoitaja hälytettävä apuun. Esimiehen suhtautuminen on niin nuivaa poissaoloihin. Nyt minua on alkanut suututtamaan että miksi työkaverini lapset on niin paljon tärkeämpiä että hänelle järjestyy vapaat? Itse olisin tarvinnut yhden tunnin vapaaksi keskellä työpäivää ja sitä oli mahdoton järjestää...
Kesälomat menivät myös niin että hän sai heinäkuun vapaaksi koska päiväkoti on kiinni. Muille jäi sitten jämät.
Aion ottaa kyllä tämän asian esimiehelleni esille. Miten voisin tehdä sen rakentavasti? Olen tällä hetkellä niin raivona että en voisi asiasta puhua koska tulisi sellaista sontaa suusta....
Kommentit (9)
harvassa työpaikassa on kohtelu nykyään tasapuolista.
kohtalotoveri (ei tosin lasten sairastelujen suhteen, vaan tuon epätasapuolisen kohtelun...)
vaan olla itsekin röyhkeä! Muuten jää jalkoihin. Ymmärrän sua kyllä ap, itsekin välillä olen liian kiltti..
Olen ollut liian kiltti ja rupean pitämään puoliani. Työkaverin poissaolojen vuoksi olen useasti tänä vuonna joutunut vaihtelemaan vuorojani yms. Seuraavaksi kun lapsi sairastuu rupean toimimaan samalla tavalla kuin työkaveri. Jotenkin se vaan sotii työmoraaliani vastaan...
Myös sulla on oikeus kolmeen palkalliseen vapaaseen lapsesi sairastaessa. Haet vaan sen todistuksen lääkäriltä, ihan sama, mitä pomo on mieltä asiasta.
Vierailija:
Olen ollut liian kiltti ja rupean pitämään puoliani. Työkaverin poissaolojen vuoksi olen useasti tänä vuonna joutunut vaihtelemaan vuorojani yms. Seuraavaksi kun lapsi sairastuu rupean toimimaan samalla tavalla kuin työkaveri. Jotenkin se vaan sotii työmoraaliani vastaan...
Toisille annetaan parhaat lomat ja työvuorot. Mistähän johtuu. Kannattaisiko olla paremmissa väleissä työnjohdon kanssa?
Äkillisesti sairastuneen alle 10v lapsen hoitoon saa 4pv hoitovapaata joista 3pv palkallista. Yleensä se ensimmäinen päivä on se palkaton.
Ja ap, itsepä olet ollut tyhmä. Kärsi sitten siitä.
Itsekin yritän ensisijaisesti järjestellä mummot apuun, varsinkin jos poissaolon tietää ennalta. Mutta kyllä hyvällä omallatunnolla olen pois myös, jos en ole saanut apua mistään. Ja kaikilla ei niitä mummoja ole.