Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin unelmieni asunnon, nyt kaikki vinkit kehiin

Vierailija
21.09.2018 |

Eli vuokra-asuntoa olen hakemassa, ja ensi viikolla olen menossa näyttöön, joka vaikuttaisi aivan täydelliseltä, juuri mitä olen hakenut. Tulisi harmittamaan todella paljon jos ei saada tätä asuntoa. Kaipaisin vinkkejä kuinka erottua joukosta. Perusasiat on kunnossa: vakityö, luottotiedot kunnossa ym. Yksinhuoltaja yhdelle lapselle. Suosittelijoita löytyy kaksi kappaletta. Onko mitään mitä vielä voisi mainita hakemuksessa? Ja onko hyvä että näytössä tuo itseään esille vai parempi pitää matalaa profiilia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aikoinani monessakin vuokratalonäytössä kun olin sinkkuna ja sain kaikki jotka halusin (pääsin valitsemaan monesta) vaikka näytössä oli monta kymmentä katsomassa ja kaikki talot läheltä Helsingin keskustaa. Olen sairaanhoitaja, olin silloin lapseton ja eläimetön, vakituisessa virassa, harrastin balettia ja ratsastusta. Ikää oli silloin 29v. Kai sitten miellytti nuo asiat.

Vierailija
2/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on unelmakämppä ja vuokrakin kohdallaan niin näytöllä on porukkaa rappukäytävä täynnä.Tämä pääkaupunki seudulla.

Eli vaikeaa on mitenkään erottua,joku Vuokraturvan tms.äijä kerää paperit ja omistaja heittää tikkaa.

Mikäli pääset sanomaan käsipäivää omistajan kanssa voi vaikutusta yrittää tehdä.Ei kuitenkaan liioitellen,ikäänkuin olisit työhaastattelussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaile hakemuksessa itseäsi monipuolisesti, mainitse harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Kaikki kulttuuriharrastukset on plussaa, ja lasten jututkin ehkä.

Myös se kannattaa mainita että haluaa asua kauan ja tehdä asunnosta kodin, vuokralaisen vaihtuminen on vuokranantajalle aina kallis tikki.

Vierailija
4/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin muutama vuosi sitten yksiötäni Helsingin keskustassa elokuussa. Näytöllä oli varmaan 40 ihmistä ja sähköpostitse hakemuksen jätti toinen mokoma.

Yksi tyttö kysyi, millaista vuokralaista olen hakemassa. Vastasin, että uskovainen eläkeläismummo olisi ideaali. Tyttö vastasi silmää räpäyttämättä: "Minusta voisi tulevaisuudessa tulla sellainen."

Tyttö sai asunnon. Tosin asiaa auttoi, että hänen äitinsä ryhtyi henkilötakaajaksi. Se aina parantaa mahdollisuuksia. Työssäkäyvä ja luottotiedot omaava ihminenkin voi aina joutua työttömäksi, menettää luottotietonsa tai joutua vaikka mielisairaalaan.

Vierailija
5/7 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vuokrafirmojen kämppien haut on toivottomia, olen huomannut kun pojalleni on asuntoja etsitty.

Ajattele kun hakijana on nuori opiskelijapoika. On harvassa ne vuokranantajat, jotka ei mieluummin valitse just jotain hoiturityttöä. Ihan sama vaikka poika ei juo eikä rellestä. Vakuuttelepa sitä hakemuksessa, aivan yksi lysti.

Mutta joka kerta on tärpännyt, kun ollaan vanhanaikaisesti laitettu ilmoitus lehteen. Melko iso osa vapaiden markkinoiden vuokra-asunnoista on melko iäkkäiden ihmisten omistuksessa, ja he lukevat oman alueensa sanomalehtiä.

Viimeksi tuli noin kymmenen vastausta. Niistä valittiin muistaakseni neljä tai viisi parasta, joille sovittiin näytöt samalle päivälle (monen tunnin matka) ja valittiin saman tien parhaista paras.

Tyttöni on myös saanut asuntoja helposti laittamalla ilmoituksen toriin.

Vierailija
6/7 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen käynyt näytössä ja asunto oli vielä ihanampi mitä kuvissa. Se olisi meille täydellinen sillä tarvitsemme juurikin pitkäaikaisen asunnon ja siltä kyseiseltä alueelta, olen varma että voisin asua siinä vaikka kymmenen vuotta. Valinnoista ilmoitetaan tällä viikolla, mutta mitä olette mieltä että kannattaako minun nyt vielä lähettää välittäjälle sähköpostia ja kertoa vielä kerran että olisin erittäin kiinnostunut, vai onkohan se liian tyrkkyä?

Vierailija
7/7 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen käynyt näytössä ja asunto oli vielä ihanampi mitä kuvissa. Se olisi meille täydellinen sillä tarvitsemme juurikin pitkäaikaisen asunnon ja siltä kyseiseltä alueelta, olen varma että voisin asua siinä vaikka kymmenen vuotta. Valinnoista ilmoitetaan tällä viikolla, mutta mitä olette mieltä että kannattaako minun nyt vielä lähettää välittäjälle sähköpostia ja kertoa vielä kerran että olisin erittäin kiinnostunut, vai onkohan se liian tyrkkyä?

Lähetä vain, ja kerro että haluaisit asua siinä ainakin kymmenen vuotta ja näet siinä kodin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi