Olen tieten työtön ja jos joutuisin joskus töihin, niin yrittäisin olla mahdollisimman hankala työntekijä
Silloin harvoin, kun ylipäätään suostuisin tekemään töitä, niin tekisin työni tahallani huonosti/väärin. Antaisin välittömästi pomoille lempinimiä, kuten vaikkapa hupiukko ja ylikäyttäisin antamaani lempinimeä kuuluvaan ääneen työyhteisön ja jopa mahdollisten asiakkaiden kuullen. Antaisin käyttäytymiselläni mahdollisuuksien mukaan muutenkin työpaikastani hieman erikoisen kuvan. Vahinkoja minulle sattuisi vähän väliä, kuten esimerkiksi taukojuomani saattaisi kompastuessani lentää jonkin sähkölaitteen päälle. Keksin kyllä vaikka kuinka paljon lisääkin työaikahupia, joten onnea vaan jo etukäteen jollekin epäonnekkaalle.
, joka kenties saa minut hommiinsa. Minut kun pakottaa johonkin, niin se vahinko laitetaan välittömästi kiertämään.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla sitten elät jos et töissä käy?
Työmarkkinatuella ja saan myös hieman asumistukea. Saikkujaksoilla elän sairauspäivärahalla(?).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet suomalaisen yhteiskunnan pelastaja, sillä sinunlaisiasi muualta elämäänsä nautintoa saavia, omilla aivoillaan ajattelevia yksilöitä tarvittaisiin maassamme useampi kymmenen tuhatta.
Kiitos että toiminnallasi annat mahdollisen työpaikaksi sitä todella haluavalle ja toivon että vapaaehtoinen downshiftauksesi palkitaan, ei ylenpalttisesti, mutta kuitenkin tavalla jonka avulla saavutat kohtuullisen toimeentulon.
Ympäristön kannalta valitsemasi elämäntapa on myös kestävän kehityksen kannalta posiitivinen asia.
Et todennäköisesti tule omistmaan autoa ja myrkyttämään ilmastoa, et lentele lomamatkoillasi ympäri maapalloa saastuttamassa ilmakehää, etkä lisää turistikuormia niistä kärsivissä maissa.
Todennäköisesti tulet myös käyttämään osatamsi tuotteet niiden elinkaaren loppuun saakka ja tulet olosuhteiden pakottamana osaksi kierrätystaloutta.
Kiitos työstäsi lähimmäistesi ja ympäristön puolesta.
Ei kestä kiittää, tiedän tekeväni yhteiskunnalle palveluksen elämäntyylilläni, enkä lopeta vaikka saisin kuinka paljon halveksuntaa hyvänsä.
Ap
Et sinä tee minkäänlaista palvelusta yhteiskunnalle. Voit ihan vapaasti laskeutua sieltä korkean hevosesi satulasta ja riisua sankariviitan.
Sinä olet loinen.
Vähän kuluttava loinen, mutta loinen kuitenkin.
En varmasti sinunlaillasi ajattelevan mielestä, mutta yhteiskuntatyytyväisyyttä nostatti esimerkiksi jo se, että perheenisä sai töitä, joita tarvitsi ja minä pääsin nauttimaan elämästä ilman työntekoa. Me molemmat olemme siis tyytyväisiä lopputulokseen ja aiemmin me molemmat olimme tyytymättömiä tilanteeseemme. Eiköhän yhteiskunnalle ole parempi kun on kaksi tyytyväistä kansalaista kuin kaksi tyytymätöntä.
Ja tuo esimerkki toki mittaa ainoastaan yksilötyytyväisyyttä, mutta yhteiskunnan varoja säästän esimerkiksi jo sillä kun kieltäydyn yhteiskunnalle monella eri tapaa haitallisesta ilmaistyöstä, jota moni muu "työtön" tälläkin hetkellä tekee.
Ap
Yllättävän harvalla on selkärankaa kieltäytyä palkattomasta työstä, vaikka se lisääntyessään laskee myös tällä hetkellä työelämässä olevien palkkoja.
Olen ihmeissäni, etteivät ammattillitotkaan ole ottaneet tiukempaa kantaa tähän pitkäntähtäimen suunnitelmaan alentaa korvauksia tehdystä työstä.
Työttömien pelko korvauksien menettämisestä on ymmärrettävä, sillä heillä ei ole joukkovoimaa puolustaa yksilöä yhteiskunnan väkivaltakoneistoa kohtaan, joten nostan olematonta hattuani kaltaisillesi arkipäivän taistelijoille, jotka eivät alistu orjuuteen saavuttaakseen sillä hetkellistä etua itselleen.
Yksilöistähän kaikki lopulta lähtee ja toivoisin työttömiltäkin selkärankaa ja itsetuntoa kieltäytyä nöyryyttävästä ilmaistyöstä tai 9 euron orjuudesta.
Moni on valittanut minullekin tilanteestaan, kun on joutunut ilmaistyövoimaksi tai jollekin pilipalikurssille. Annan jokaiselle aina neuvoja, joilla välttää helposti mokomat velvoitteet tai saa ulospääsyn, jos niihin on jo ajautunut. Yllättävän harva on valmis käyttämään käytettävissä olevia keinoja ja pitävät niitä moraalittomina. Minun mielestäni taas on esimerkiksi yritys pakottaa ilmaistyöhön on monella tapaa moraalitonta ja kyllä sellaista vastaan on taisteltava.
Huvittavinta on kun jotkut työssäkäyvät haukkuvat kaltaisiani vaikka taistelemme myös heidän tulevaisuuden palkkatason laskemista vastaan. Kiitti vaan hitsin paljon teille kannustuksesta. ;)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin harvoin, kun ylipäätään suostuisin tekemään töitä, niin tekisin työni tahallani huonosti/väärin. Antaisin välittömästi pomoille lempinimiä, kuten vaikkapa hupiukko ja ylikäyttäisin antamaani lempinimeä kuuluvaan ääneen työyhteisön ja jopa mahdollisten asiakkaiden kuullen. Antaisin käyttäytymiselläni mahdollisuuksien mukaan muutenkin työpaikastani hieman erikoisen kuvan. Vahinkoja minulle sattuisi vähän väliä, kuten esimerkiksi taukojuomani saattaisi kompastuessani lentää jonkin sähkölaitteen päälle. Keksin kyllä vaikka kuinka paljon lisääkin työaikahupia, joten onnea vaan jo etukäteen jollekin epäonnekkaalle.
, joka kenties saa minut hommiinsa. Minut kun pakottaa johonkin, niin se vahinko laitetaan välittömästi kiertämään.Ääliöitä on monenlaisia..
Niinpä. Jotkut heistä haukkuvat muita ääliöiksi sen kummemmin asiaa perustelematta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo aina toimi.
Mä olen viimeset 15 vuotta tehnyt noin, mutta lopareita ei vaan anneta, kohta menee hermo!!
Yritä kovemmin💪
Voi, sulla ei ole rauhaa eikä rakkautta sydämessäsi :(
Vierailija kirjoitti:
Voi, sulla ei ole rauhaa eikä rakkautta sydämessäsi :(
Eikä sinulla järkeä päässäsi.
Hehe ois tosiaan niin älytön tapaus, ettei tekisi omia töitään, ainakaan oikein ja vielä bonuksena häiritsisi muiden työntekoa eri tavoin.
Yllättävän harvalla on selkärankaa kieltäytyä palkattomasta työstä, vaikka se lisääntyessään laskee myös tällä hetkellä työelämässä olevien palkkoja.
Olen ihmeissäni, etteivät ammattillitotkaan ole ottaneet tiukempaa kantaa tähän pitkäntähtäimen suunnitelmaan alentaa korvauksia tehdystä työstä.
Työttömien pelko korvauksien menettämisestä on ymmärrettävä, sillä heillä ei ole joukkovoimaa puolustaa yksilöä yhteiskunnan väkivaltakoneistoa kohtaan, joten nostan olematonta hattuani kaltaisillesi arkipäivän taistelijoille, jotka eivät alistu orjuuteen saavuttaakseen sillä hetkellistä etua itselleen.
Yksilöistähän kaikki lopulta lähtee ja toivoisin työttömiltäkin selkärankaa ja itsetuntoa kieltäytyä nöyryyttävästä ilmaistyöstä tai 9 euron orjuudesta.