Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työpaikallasi terveysterroristeja?

Vierailija
20.09.2018 |

Olen töissä n. 20 hengen firmassa, lähinnä teen istumatyötä. Työntekijöiden keski-ikä on neljänkympin hujakoilla. Mulle alkaa pikkuhiljaa riittää näitten keski-ikäisinä jonkun ihme terveysherätyksen saaneiden seura. Terveys sitä, terveellisyys tätä. Mistään muusta ei enää puhuta. Liikunnasta, ergonomiasta, unesta ja ravinnosta on saatu jollain tapaa asioita, joita pitää seurata ja mitata jatkuvasti ja valittaa, jos joku osa-alue ei ihan pelitä.

Pari tyyppiä treenaa maratonille, useampi ei syö mitään "epäterveellistä" (kuten ihan tavallista kotiruokaa) ja muutama on ottanut elämäntehtäväkseen kilpavarustelun. Treenivaatteissa tullaan jopa töihin.

Jos näiltä terveysruokien syöjiltä kysyy, että onko ruoka hyvää, niin vähän vastahakoisesti myönnetään, että ei niinkään, mutta kun se on TERVEELLISTÄ. Nautinnosta siis viis. Ja urheiluhulluilla on jatkuvasti joku paikka kipeänä.

Niin että kyllästyttää. Onko mulla yhtään kohtalotovereita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mainittakoon vielä, että työpaikan virkistyspäivää suunniteltaessa joku ehdotti ihan tosissaan, että ennen illan ravintolassa syömistä vedettäisiin porukalla Cooperin testi. Muutama nyökytteli innostuneena, mutta luojan kiitos tulivat järkiinsä.

Ap

Vierailija
2/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on pari. Saarnaavat mielellään mullekkin treenin ihanuudesta ja silloin mä kaivan mun pöytälaatikosta vaahtokarkkipussin ja työnnän pari vaahtokarkkia kerrallaan suuhun ja tuijotan niitä ilmeettömästi. Ne aika usein menee kiusaa jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei onneksi ole, mutta siitä olen kyllä vahvasti eri mieltä, etteikö terveellinen ruoka voisi olla hyvää, kun käyttää mausteita ja vaikkapa itse tehtyjä salaattikastikkeita ym.

Vierailija
4/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen ja, annas kun arvaan, pömppömahainen?

Vierailija
5/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä n. 20 hengen firmassa, lähinnä teen istumatyötä. Työntekijöiden keski-ikä on neljänkympin hujakoilla. Mulle alkaa pikkuhiljaa riittää näitten keski-ikäisinä jonkun ihme terveysherätyksen saaneiden seura. Terveys sitä, terveellisyys tätä. Mistään muusta ei enää puhuta. Liikunnasta, ergonomiasta, unesta ja ravinnosta on saatu jollain tapaa asioita, joita pitää seurata ja mitata jatkuvasti ja valittaa, jos joku osa-alue ei ihan pelitä.

Pari tyyppiä treenaa maratonille, useampi ei syö mitään "epäterveellistä" (kuten ihan tavallista kotiruokaa) ja muutama on ottanut elämäntehtäväkseen kilpavarustelun. Treenivaatteissa tullaan jopa töihin.

Jos näiltä terveysruokien syöjiltä kysyy, että onko ruoka hyvää, niin vähän vastahakoisesti myönnetään, että ei niinkään, mutta kun se on TERVEELLISTÄ. Nautinnosta siis viis. Ja urheiluhulluilla on jatkuvasti joku paikka kipeänä.

Sinä olet tyypillinen nautiskelija lopeta nyt juomingit

Vierailija
6/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveysterroristejä, mutta yksi ekoterroristi löytyy, vähintään yhtä rasittava.

Vierailija
7/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Just sellaisia joiden ainut miellyttävä alapään kosketus tapahtuu satulan kanssa. Haisevat pahalle ja pään muoto alkaa muistuttaa sukkulakypärää. Ihan helkutin takakireitä ovat.

Vierailija
8/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
9/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
10/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on... ei riitä että messuavat omasta täydellisen terveestä ruokavaliostaan mutta katsovat oikeudekseen arvostella lounaalla toisten ottamat annokset ja kauhistella niitä. Arvannette syönkö heidän kanssaan enää yhtään mitään

Vierailija
11/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuterroristi löytyy. Vinkuu mun huoneessa palavasta kynttilästä, joka on tuoksuton. Lopetin hajustamattomien tuotteiden käytön kun törmäsin eukkoon tupakalla ylitöistä lähtiessäni

Vierailija
12/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on yksi potentiaalinen terveysterroristi. Jos joku on vaikka ostanut jotain uutta välipalaa/lounasta kaupasta, niin sitä ei kiinnosta muu kuin kuinka paljon siinä on sokeria. Seuraavana kysymyslistalla tulee kalorit. Ihan sama muuten, vaikka olis tapettiliisteriä ja arsenikkiä, mutta kunhan ei ole sokeria. Ja ei, ei ole diabetestä, olen kysynyt.

Vierailija
13/13 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei, ellei joku sitten pidä minua sellaisena :D Olen panostanut terveyteeni vuoden verran, mm. muuttanut ruokailu- ja liikuntatottumuksia ja painokin on pudonnut mukavasti. En meuhkaa tai saarnaa, mutta vastaan jos joku kysyy. Ehkä joku pitää taukokeskusteluani jonkun muun kanssa terveysterrorismina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi