Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tekemistä 14v pojalle

Vierailija
20.09.2018 |

Nuorella ei ole tekemistä kotona, mutta eipä hänellä ole kavereitakaan. Hän ei tee muuta kun katsoo elokuvia ja sarjoja netistä mutta valittaa tämän olevan tylsää ja niin se varmasti pidemmän päälle olisikin. Hän haluaisi tietokoneen jolla voisi pelata (hänen tietokoneensa on niin vanha ettei siinä pyöri mikään), ja ostankin hänelle sellaisen kunhan rahatilanne sallii (mikä tosin ei ole pian), mutta ennen sitä tarvitsisin neuvoja.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jees harrastus? Mopoa rupesi rassaa valmiiks itelleen?

Vierailija
22/35 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaa vaikka lautapelejä poikasi kanssa. Tai menkää metsään keräämään vaikka sieniä. Kysy haluaisiko poikasi aloittaa jonkun harrastuksen? Itse tykkään piirtää kun on tylsää :)

Mitä lautapelejä voi pelata kahdestaan? (Lisäksi, löytyykö niitä käytettynä halvalla?)

Omassa kodissani ei paljoa pelattu, joten en näistä tiedä, mutta idea sinänsä on hauska.

-Ap

Lautapelejä voi lainata kirjastosta. Kortin peluu kahdestaan on ihan hauskaa ja opetelkaa pasiansseja myös. Ne on mielekkäämpiä itsekseen pelata kuin videot.

Pallo mukaan pihalle. Suunnistamaan, pyöräileen. Mäkijuoksuja. Uimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta se kone ja sitten häntä ei varmasti saa enää mihinkään ihmisten ilmoille ja "kaverit" on netissä.

Ostaisin, jos olisi rahaa. Lapseni on ollut kiusattu koko kouluaikansa, ja mielestäni hän ansaitsee mielekästä tekemistä ja iloa elämäänsä edes vapaa-ajalla. Tällä hetkellä niin ei ole. Olisikin elämä verkossa, kun edes olisi elämä, hän on minulle sanonut.

-Ap

Et sarkasmia tajua ?, keksi oikeaa tekemistä hänelle eikä mitään tietokonetta!

Vierailija
24/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän samanlaisen tapauksen, joka ei koskaan poistu kotoa muualta kuin kouluun ja ei ole kavereita. Vain netissä. Surullista. Älä osta pelikonetta pojalle. Keksi oikeaa elämää.

Vierailija
25/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain äitinsä kans. Ei ketään muita. Bates-motel meininkiä. Tuleva sarjamurhaaja.

Vierailija
26/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta se kone ja sitten häntä ei varmasti saa enää mihinkään ihmisten ilmoille ja "kaverit" on netissä.

Mutta siinä koneen ostossa tulee olla tarkkana. Ei kannata ostaa ns markettikoneita sillä niistä seuraa aina harmia. Kannattaa kysyä konepaketteja foorumeilta esimerkiksi täältä: https://keskustelu.afterdawn.com/

Ammattilaiset antaa tiettyyn hintaan parhaan komponentit jotka ovatg laadukkaita ja suorituskykyisiä verrattuna markettikoneiden komponentteihin. Lisäksi tulevaisuudessa poika voi itse päivittää koneeseen uusia tehokkaampia osia. Markettikoneisiin ei tällaista voi niinvaan tehdä kun kotelo ei ole standardimallia.

Vierailija
27/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku soitin, esim kitara vois olla kiva. Mistäs sen tietää, ehkä poikasi onkin luonnonlahjakkuus :)

Vierailija
28/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin, jos olisi rahaa. Lapseni on ollut kiusattu koko kouluaikansa, ja mielestäni hän ansaitsee mielekästä tekemistä ja iloa elämäänsä edes vapaa-ajalla. Tällä hetkellä niin ei ole. Olisikin elämä verkossa, kun edes olisi elämä, hän on minulle sanonut.

-Ap

Et sarkasmia tajua ?, keksi oikeaa tekemistä hänelle eikä mitään tietokonetta!

Tajuan. Tarkoitin vastauksellani sitä, että se tilanne, että lapsella olisi kavereita edes netissä olisi nykytilannetta parempi, eikä se olisi mielestäni yhtään halveksuttava asia. Pienen paikkakunnan nuorista kun alkaa vaihtoehdot loppumaan, kun kukaan ei halua olla hänen kanssaan, koska kaikki ovat kuulleet vain negatiiviset juorut hänestä (hänen oma määrittelynsä). Eivät anna edes mahdollisuutta, niin vaikeaahan se on löytää seuraa.

-Ap

Vierailija
29/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein tein itsekin tällaisen aloituksen eilen. Mitä tehdä kun 14 v poikaa ei kiinnosta mikään muu kuin pelaaminen. Onneksi meillä on perheenä melko hyvin sosiaalista elämää, tämä viikonloppu on harvinainen kun ei ole mitään menoa tai juhlia. Mutta pojalla on yksi kaveri ja kaverius on lähinnä sitä että koulussa kulkevat yhdessä. Kotona pelaavat niin erilaisia pelejä etteivät edes pelaa yhdessä. Olen koettanut ehdottaa pojalle vaikka mitä harrastuksia mutta mikään ei aidosti kiinnosta. Olen vuosien mittaan vienyt poikaa harrastuksiin vaikkei eikä siitä ole mihinkään syntynyt kipinää, mutta nyt ikää on sen verran että eihän siitä enää mitään tuu. Tuntuu siltä että poika tekee sitä mitä itse haluaa mutta että se on heti rötöstelyn jälkeen pahinta mitä voi olla. Kouluterveydenhoitaja kirjoitti viime vuonna tarkastuksen jälkeen että valoisa ja perustyytyväinen nuori. Koetan osallistuttaa poikaa arjessa jonkun verran, eilen tehtiin tunti pihatöitä. Aika sormi suussa olen nyt tämän kanssa.

Vierailija
30/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko innostumaan lukemisesta?

Vaikka pelimaailmasta tutusta aihepiiristä jotain lyhyempiä kirjoja aluksi.

Usein vaikeutena on löytää itselle mieluisia kirjoja.

Vierailija
32/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kirjoitin tuossa yllä meidän 14 v pojasta, hän kyllä lukee jo. Joka ilta ennen nukkumaanmenoa ja joka päivä tapellaan valojen sammuttamisesta :D. Assburger, voiko ihminen olla onnellinen jos häntä ei ihmiset kiinnosta? Pohdin aikanaan onko isässään aspeger-piirteitä, ne ovat joka tapauksessa laantuneet vanhemmiten kun sosiaaliset taidot ovat parantuneet. Edelleenkään miehellä ei ole kavereita, mutta onneksi hänellä on perhe ja minä järjestän äksöniä (en tosin itsekään ole yhtään sosiaalinen). Toivotaan että pojalla on sen verran edes kiinnostusta muihin ihmisiin että löytää itselleen perheen. Vai? Täällä kirjoittelevat yksinäiset miehet eivät ihan vakuuta että ihmisen on hyvä olla yksin.

Vierailija
33/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kirjoitin tuossa yllä meidän 14 v pojasta, hän kyllä lukee jo. Joka ilta ennen nukkumaanmenoa ja joka päivä tapellaan valojen sammuttamisesta :D. Assburger, voiko ihminen olla onnellinen jos häntä ei ihmiset kiinnosta? Pohdin aikanaan onko isässään aspeger-piirteitä, ne ovat joka tapauksessa laantuneet vanhemmiten kun sosiaaliset taidot ovat parantuneet. Edelleenkään miehellä ei ole kavereita, mutta onneksi hänellä on perhe ja minä järjestän äksöniä (en tosin itsekään ole yhtään sosiaalinen). Toivotaan että pojalla on sen verran edes kiinnostusta muihin ihmisiin että löytää itselleen perheen. Vai? Täällä kirjoittelevat yksinäiset miehet eivät ihan vakuuta että ihmisen on hyvä olla yksin.

Jotkut viihtyvät yksin, toiset eivät.

Itse olen perheellinen, mutta olen aina kärsinyt jonkinlaisesta ulkopuolisuuden tunteesta.

Ala-asteen olin kiusattu, yläasteen eristäytyvä, tai ainakin yksinäinen.

Työpaikoilla en koskaan syvemmin ystävystynyt kenenkään kanssa(poislukien viimeiseksi jääneessä palkkatyössäni yksi, sangen erakko mies), olin aina jotenkin ulkopuolinen, vaikka tulinkin toimeen ihmisten kanssa.

Nykyinen itsenäinen ammatinharjoitukseni on aika yksinäistä.

Mitä minä harrastelin 14-vuotiaana....

Lukemista, askartelua ja erilaisten teknisten vempeleiden kanssa näpertelyä, rakensin lennokkeja, radioita, ja kaikenlaista, josta yleensä ei tullut mitään...

Olen alkanut saada harrastusten myötä kavereita vasta keski-iässä.

Vierailija
34/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista hankkia koira? Nuorelle tekemistä, vastuuta ja seuraa.

Vierailija
35/35 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella kuuluukin olla välillä tylsää. Mielikuvitus kehittyy. Vielä kun saat sen lopettamaan sen tylsän ruudun tuijottelun, niin aina parempi.

Missä sun empatia on? Lapsella ei oo kavereita ja sun mielestä ei sais edes ruutua tuijottaa vaan pitäis varmaan metsään mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi