Pääseekö kuka vaan huonoihin töihin?
Minulla ei ole mitään lukion jälkeistä koulutusta, mutta nyt haluaisin töihin. Mitkä ovat sellaisia töitä, joihin pääsee kuka vaan? Edes muutaman kuukauden pesti helpottaisi rahatilannettani. Olisin valmis tekemään mitä tahansa laillista työtä. Pääseekö esim puhelinmyyjäksi kuka vaan? Vinkkejä otetaan vastaan! Miten hakea tietyille aloille ja mitä pitää painottaa, jotta tekisi vaikutuksen ja saisi työpaikan?
Kommentit (8)
Ei kuka tahansa pääse, mutta sinä saatat päästä, koska sinulla ei ole mitään koulutusta. Miltä kuulostaisi henkilökohtainen avustaja?
Päivähoidon piiriin lapsia hoitamaan (esim. päiväkoti, ryhmis tai pph omassa kodissa) pääsee kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuka tahansa pääse, mutta sinä saatat päästä, koska sinulla ei ole mitään koulutusta. Miltä kuulostaisi henkilökohtainen avustaja?
0 sopimus ja osalla työnantajista ei ole kykyä tai osaamista toimia työnantajana. Epävarma työ.
Useissa puhelinmyyntipaikoissa on kuitenkin ilmoitettu pohjapalkaksi noin 1000e/kk? Tuonkin suuruinen palkka tulisi nyt tarpeeseen. Pääseekö puhelinmyyjäksi todella kuka tahansa? Pitääkö haastattelussa esittää ulospäinsuuntautunutta, sosiaalista, itsevarmaa ja päällekäyvää henkilöä? Tekisikö sillä vaikutuksen? - Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 sopimus ja osalla työnantajista ei ole kykyä tai osaamista toimia työnantajana. Epävarma työ.
Huonoahan työtä aloittaja otsikossa hakeekin.
Ei henkilökohtaisen avustajan paikat useimmiten nollatuntisopimuksia taida olla? Myönnän kyllä etten ole varma kun en ole hommaa itse tehnyt.
Nojoo puhelinmyyjäksi pääsee kyllä ihan varmasti, mutta se on sitten eri juttu kuka sitä jaksaa tehdä ja saa sellaisia tuloksia, että palkkaakin maksetaan.
Itse hain vähän aikaa sitten sivuduunia vuokrafirmasta omalta alalta, kun nykyisin olen 20h/vko sopparilla kolmatta vuotta oman alani hommissa ja en saanut edes haastattelukutsua vuokrafirmalta, että...
Vierailija kirjoitti:
Useissa puhelinmyyntipaikoissa on kuitenkin ilmoitettu pohjapalkaksi noin 1000e/kk? Tuonkin suuruinen palkka tulisi nyt tarpeeseen. Pääseekö puhelinmyyjäksi todella kuka tahansa? Pitääkö haastattelussa esittää ulospäinsuuntautunutta, sosiaalista, itsevarmaa ja päällekäyvää henkilöä? Tekisikö sillä vaikutuksen? - Ap
Puhelinmyyjänä ei voi työskennellä, jos ei onnistu myymään tuotteita tarpeeksi hyvin. Sisään sinne työpaikalle voi varsinkin provikkapalkalla päästä kyllä kuka vaan, mutta ulos lentää nopeasti jos työ ei suju. Onnistuminen ratkaisee siis.
Puhelinmyyjäksi pääsee ihan kuka tahansa, mutta rahaa siitä ei kyllä saa. Siivoamiseen pitää olla nykyään tutkinto ja lähes aina oma auto. Lehtiä voi jakaa kuka tahansa, mutta siitäkään ei isoja summia kerry. Paras vaihtoehto on hankkia ammatti ja vasta sitten etsiä töitä.