Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotus ja miehen baarittelu

Vierailija
18.07.2008 |

Meiltä lähdettiin ovet paukkuen töihin, kun suoraa ilmaisin närkästykseni miehen baarittelua kohtaan. Olen kolmannella kuulla raskaana, eikä mies voi ymmärtää, että ottaa päähän, kun toisen pitää vähintään joka toinen viikonloppu päästä baariin nollaamaan ja tulla kotiin joskus aamuyöllä, -tai jos jatkot oikein venyy ( niin kuin yleensä tapahtuu ) vasta seuraavana aamuna/päivänä.

Nytkin minulla on seuraavana päivänä aamuvuoro, eli joudun heräämään ennen sianpieremää. Sehän onkin kovin helppoa, kun yötään ei saa nukuttua joko murheen takia siitä kun ei tiedä toisen olinpaikkaa, taikka sen takia kun toinen tulee yöllä koluuttaen ja kuvottavalta haisten viereen äheltämään.

Tiedän, että jonkun pitää saada vastata tähän jotain "ei voi olla miehensä äiti" tai "vaikka sinä et pääse, ei tarkoita, ettei miehesi pitäisi päästä". Kyse on nyt siitä, että kyllä minäkin tahtoisin joskus "irrottautua arjesta", niinkuin hän ryyppäämistään kuvailee, mutta valitettavasti jonkun on mietittävä huushollin pystyssä pitämistä ja pyörittämistä, sekä rahanmenoa. Lisäksi jo ennen raskauttani oli sovittu, että sitten kun vauva on tulossa, saa baarissa hyppääminen loppua ( olisi edes vähentynyt ) ja keksitään sellaista ajan vietettä ja "arjesta irtautumista", josta MOLEMMAT voivat nauttia. Valitettavasti nyt on sitten niin, että aina kun olisi yhteinen vapaapäivä, on toisella helvetinmoinen krapula, tai ei voi esim. lähteä mihinkään kauemmas, että ehtii ja jaksaa baariin illalla.

Tässä laskeskelinkin, että ukolla on kesänaikana saattanut hurahtaa juhlimiseen helposti 500e, tähän tietysti sitte tupakat ja muut velä päälle. Jos meillä kerran on varaa tälläiseen, niin taidankin viikonloppuna lähteä johonkin suurempaan kaupunkiin shoppaamaan kaikkea "todella tarpeellista" tuolla rahamäärällä, kun meillä sitä rahaa näemmä kerran on.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ukko huiteli lähes joka vkonloppu baareissa, kun olin raskaana. Perusteluna, että "pitää nyt mennä, kun sit ei pääse, kun vauva syntyy". No, vauva sitten synty, mies lähti baariin seuraavana viikonloppuna meidän kotiutumisesta. Ja sama meno jatkui. Minä vaan en jonkun ajan kuluttua ollut sitä enää katselemassa...

Vierailija
2/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamaan sille ja tulit raskaaksi, harmi :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen yhä uudelleen siihen ihanaan johtopäätökseen, että mulla taitaa olla aivan mahtava mies!

Tässäkin kohtaa on sanottava, että minun mieheni ei ole kummankaan raskauteni aikana käyttäytynyt noin. Oli muistaakseni 2-3 koko raskausaikana baarissa, ei todellakaan mennyt jatkoille mihinkään, vaikka kaljaa oli silloin kulunut ihan kiitettävästi. Ja muutenkin oli jopa 4kk omasta aloitteestaan kokonaan ilman alkoa ja joi seurakseni alkoholitonta olutta esim. saunassa.

Samainen mies tekee myös kotihommia, on lasten kanssa paljon, antaa mulle omaa aikaa jne., mutta nämä muut hyveet ei oikein tähän ketjuun kuulukaan...

Ap: olen pahoillani puolestasi ja puhukaa jatkot selviksi ennen kuin lapsi syntyy!

Vierailija
4/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pitkään värssyyn haluaisin hieman kommentoida...

En minä ole kateellinen miehelleni siitä että hän "voi käydä baareissa ryyppäämässä" enkä koe että minun pitäisi odottaa häntä kotona, enkä itse voisi käydä missään. Olen tympääntynyt siihen, että olimme sopineet että baarissa hyppääminen loppuu. Lapsia ei mielestäni kannata hankkia ennen, kun pystyy luopumaan hulivilielämästä, vaan vasta sitten, kun todella pystyy nostamaan tulevan lapsen etusijalle. Jos ei pysty olla baareilematta nyt, miksi pystyisi sitten kun vauva syntyy? Yhtä järkevää on sanoa, että minä lopetan tupakanpolton sitten kun minulla ilmenee se keuhkoahtauma, tai aloitan laihduttamisen sitten, kun en pääse enää liikkumaan, tai laitan kypärän päähän sitten, kun olen jo jäänyt autonalle jne.

Lisäksi noista menoista on jo luonnollisesti sovittu, että mieheni tulisi kotiin suht ajoissa ja ilmoittaisi jos on menossa jatkoille, mutta näin ei ole vielä koskaan käynyt.

En myöskään koe että raskaana olevaa naista pitäisi nostaa jalustalle, eikä se ole mielestäni mitään erityiskohtelun vaatimista, jos toivoisi miehen rauhoittuvan tässä elämänvaiheessa, niinkuin on ennen vauvan alulle laittoa sovittu. Vauvan hankinta oli vielä mieheni ehdotus. Hän on halunnut ( tai ainakin sanonut haluavansa) sitä jo pitkään.

Ja kyllä, jos rauhoittuminen koetaan mieheltä "uhrautumisena", niin kyllä minä siinä tapauksessa toivoisin mieheltä uhrautumista tässä vaiheessa, kun vauva on tulossa. Edes hivenen.

Vierailija
5/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole naimisissa.

Vierailija
6/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se sitten hyvä napista ku on tullutkin tehtyä "virhe"...

Vierailija
7/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka "vaan" ryyppäilee??!!kyllä jos viinan juonti on niin tärkeää toiselle niin onko järkeä edes ruveta perustamaan perhettä saatikka yhtään mitään sellaisen kanssa.sitten sitä napistaan...

Vierailija
8/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä niin toinenkin ihminen saa elää omaansa!

Ei avioliitto tai lapsi tarkoita sitä, että oma elämä loppuu siihen!!!

Mutta rinnalle tulee se yhteinen elämä, joka on osattava tuossa vaiheessa asettaa sen oman elämän edelle.

Vierailija
9/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menossa rv 37 ja meidät on kutsuttu mökkibileisiin, jonne myös paljon miehen vanhoja koulukavereita tulossa. Mielelläni menisin edes käymään, mutta mies ei suostu, kun "ei saa kuitenkaan ryypätä". Puhumattakaan, että näyttäytyisi kanssani, sillä joku voisi jo juomisesta huomauttaa näin loppuvaiheessa. Missä vaiheessa saunaillan ja ystävien tapaamisen edellytys on ollut juominen? Pitäisiköhän itsekin keksiä omat säännöt tyyliin "En voi selvinpäin pestä pyykkiä tai käydä kaupassa"?!

Olen sanonut, että ryyppää ihan vapaasti vaikka lasketun ajan jälkeenkin, mutta jos jättää minut ilman tukea näin viime metreillä eikä pääse synnytykseen humalan tai krapulan vuoksi, minulta on turha odottaa ymmärrystä tai reilua käytöstä myöskään häntä kohtaan. Melkoista paskassa kahlaamista oli raskauden puoliväliin asti, kun mies "tarvitsi vapautta" ja jätti minut yksin kotiin JOKA VIIKONLOPPU. Yhteistä aikaa oli se, että hän otti minut mukaan baariin. Tekisi mieli lapsellisesti kostaa jotenkin tai saada hänet tajuamaan miltä minusta tuntuu.. Mutta nyt tunnen vain voimatonta pettymystä, kun saan taas tuntea pelkästään pilaavani/rajoittavani hänen elämäänsä yhdessä suunnittelemallamme raskaudella. En jaksaisi itsekään aina jäädä yksin kotiin pahalla mielellä, mutta uudessa kaupungissa on hankala yhtäkkiä järjestää itselleni tekemistä ja ystäviä. Mies on täällä asunut koko ikänsä..

Vierailija
10/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten musta tulikin se kamala akka, joka kontrolloi ja rajoittaa pelkkää itsekkyyttään ja raskautta tekosyynä käyttäen.

Vierailija
11/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se on sitten kun vauva syntyy...

Ei meinaan ainakaan helpota tilanteenne.

Valitan, mutta niin se on.

Vierailija
12/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi miehelleni etten hyväksy mitään baarijuttuja, eikä hän sitten mihinkään mennytkään. Minusta raskaus on yhteinen asia, vaikka se onkin nainen joka sitä vauvanalkua kantaa.

Vierailija
13/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä niin toinenkin ihminen saa elää omaansa!

Ei avioliitto tai lapsi tarkoita sitä, että oma elämä loppuu siihen!!!

Vierailija
14/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräänkuuluttanut mitään "elämän loppumista". Hieman huomioon ottamista vain.

Vierailija
15/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin olet itse sen verran vanhanaikainen, että ajattelet vielä 2000-luvullakin niin, että kun lapsen syntymä ja avioliitto tarkoittavat muutosta vaan äidin/vaimon elämässä, ja mies saa jatkaa normaalia poikamieselämää. Sillä erotuksella toki että on varma seksikumppani ja ruoka valmistuu naaman eteen kuin itsestään. Unohtamatta tietysti sitä, kuinka likaiset vaatteet pesevät itsensä ja leijuvat kuivausnarun kautta kaappiin siisteihin pinoihin.

Vierailija
16/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei ole varmaan vielä edes tajunut että teille tulee vauva.

ymmärrän kyllä että harmittaa ja rahaa menee.

meillä oli sama tilanne mut mies rauhottus ku raskaus oli loppusuoralla ja vauvan synnyttyä oli niin paljon muuta että baarittelu jäi.

nyt se olen minä ketä baarissa käy ja lapsi on isän kanssa:)

Vierailija
17/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin olet itse sen verran vanhanaikainen, että ajattelet vielä 2000-luvullakin niin, että kun lapsen syntymä ja avioliitto tarkoittavat muutosta vaan äidin/vaimon elämässä, ja mies saa jatkaa normaalia poikamieselämää. Sillä erotuksella toki että on varma seksikumppani ja ruoka valmistuu naaman eteen kuin itsestään. Unohtamatta tietysti sitä, kuinka likaiset vaatteet pesevät itsensä ja leijuvat kuivausnarun kautta kaappiin siisteihin pinoihin.

Vierailija
18/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä(kin asiat kannattaa sopia jo ennen lapsia.Meillä on sopimus että kerran kuussa voi käydä kumpikin yksin kavereitten kanssa ja n.kerran kahdessa kuussa käydään yhdessä=) Ja aina voi neuvotella jos on joku "tärkeä"juhliminen tiedossa. en yhtään tykkää että mies missään käy eikä mies tykkää et minä käyn,mutta kumpikin ymmärtää että sitä on vaan "pakko"joskus päästä tuulettumaan.Kun olin raskaana mies kävi silloinkin kerran kuussa kavereitten kanssa kaljalla=)

Vierailija
19/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyseessä olisinkin vain kavereiden kanssa kaljalla käynti, niin ei haittaisi vaikka se tapahtuisi joka viikko, mutta että joka toinen viikko menee överiksi.

Vierailija
20/29 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 ja 23. Mutta en ymmärrä miten se ikä tähän liittyy mitenkään :O