Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITÄ JÄRKEÄ ON TILATA SUOMALAISESTA NETTIKAUPASTA, KUN KIINASTA SAA PALJON PALJON HALVEMMALLA????

Nettittilailija hehkuttaa:
20.09.2018 |

Kiinalaisilta nettimyyjillä (Ebay) on paljon paljon edullisemmat hinnat ja parempi valikoima. Lisäksi kiinalaisilla hintaan sisältyy toimitus Suomeen.

Suomessa hinnat ovat paljon kalliimpia ja sitten pitää vielä maksaa ryöstöhintainen toimituskulu. Suomalaisen nettikaupan toimituskulun hinnalla saa Kiinasta paljon tavaraa toimitettuna!

Markkinatalouteen kuuluu vapaus valita ja järkevää on ottaa sieltä mistä halvimmalla saa. Ei ole mitään järkeä tukea kustannustehotonta businesta, koska sellaisellahan ei ole tulevaisuutta. Olen innostunut Ebaysta ja tilailen sieltä vähän kaikenlaista ja pakettia pukkaa postilaatikkoon tai lähipostitoimipisteeseen harva se päivä. :)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tilannut kuin kännykän suojakuoria ja yhden kännykkälompakon. Suomesta kun ei meinaa saada omaan puhelimeen sopivia tai järkevän näköisiä. Muuta en uskaltaisi Kiinasta tilatakaan. 

Vierailija
22/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vitsit miten hienoa, sain kiinalaisesta nettikaupasta tän huulipunan kuudella eurolla, postikuluitta! Kato miten hieno ja kestävä väri! Suomi on paska maa!"

"Vitsit miten perseestä, sain jostain syystä ihosyövän. [s]Onneksi suomalainen yhteiskunta kustantaa minun 65 000 euroa maksavat syöpähoitoni.[/s] (sanoi ei kukaan)"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole siihen tarpeeksi ahne että Kiinasta ostaisin  :(

Vierailija
24/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan se järki siinä kohtaa, kun laite hajoaa ja aletaan kyselemään takuun perään.

Vierailija
25/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsityövoima.. Sanooko mitään? Eikä eettisyydestä tietoakaan.

Höpö höpö, se on ihan hyvä että siellä 15v ja sitä vanhemmat tottuvat työntekoon, ettei niistä tule mitään uusavuttomia, työtävieroksuvia, saamattomia höpönassuja niin kuin monet nuoret täällä suomessa, ja hallitus joutuu niitä patistamaan actiivimallin mukaan kun muuten ei mitään tapahdu.

Otsa hiessä sinun pitää leipäsi ansaitsemaan.

Vierailija
26/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun takiasi olen työtön.

T. Suomalainen duunari

Vierailija
27/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit just, että tilaat "koko ajan". Siinä vastaus. Koko ajan ei tarvitse tilata, kun ostaa kunnollista.

Olen tilannut muutaman kerran kiinalaista kamaa, molemmilla kerroilla oli kyseessä suosittu, hyviä arvioita saanut tuote. Aivan hirveää kuraa..

Siihen loppui. Mun vaatteet on puuvillaa, viskoosia, pellavaa ja 100% villaa sekä aitoa nahkaa. Todella vähissä kiinakaman joukossa nämä.

Kosmetiikkaa ja elektroniikkaa en sieltä tilaisi ikinä, eivät ole minkään valvonnan piirissä. Rotanpaskaa huulille, hyönteismyrkkyä silmiin ja sähköiskun sieltä saat tilattua.

Vierailija
28/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun takiasi olen työtön.

T. Suomalainen duunari

Lapamato.

Älä yritä syyttää muita omasta työttömyydestäsi ja saamattomuudestasi, se kuulostaa ihan luuserin puheelta.

Kouluttaudu johonkin järkevään ammattiin missä on työtä nyt ja tulevaisuudessa, tuo työttömyys on myös hyvin pitkälle itsestä kiinni ja joillekin ihan opittu elämäntapa, kyllä sitä pienelläkin rahalla tulee toimeen ja varsinkin kun ei ole itse mitään sen eteen tehnyt.

Jokainen on oman elämänsä seppä, ja useimmiten juuri sen saa minkä ansaitsee.

Vierailija
29/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pöljä Kiinasta, jos et piittaa tuoteturvallisuudesta, takuusta, palautusmahdollisuudesta.

Polta kotisi kiinalaiskaupan sähkölaitteella, niin itse vastaat seurauksista. Vakuutus ei välttämättä korvaa mitään, olet itse maahantuojana vastuussa.

Vierailija
30/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vähän mutta laadukasta, mieluiten kotimaassa tehtyä. Ostamalla suomalaisesta kivijalkakaupasta tuen suomalaista kansantaloutta ja työllisyyttä. Mielummin maksan tuotteesta hieman enemmän ja turvaan kotimaisia työpaikkoja kuin korotettujen verojen kautta samoille henkilöille työttömyyskorvauksia.

Jos ostaa suoraan kiinalaisesta nettikaupasta, ei ole mitään takeita tuotanto-olosuhteista tai tuoteturvallisuudesta. Jos ostaa saman tavaran suomalaisesta kaupasta, on suomalaisen myyjän tai maahantuojan vastuulla selvittää tuotannon eettisyys ja turvallisuus. Heillä on siihen paremmat resurssit kuin yksittäisellä kuluttajalla.

Vierailija
31/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on kuin sulo vilen. Pitihän se ostaa kun halvalla saa. Tosin miksi maksaa enemmän samasta tavarasta?

Yksi ihan sama kiinan härpäke oli suomesta 60 e ja kiinasta tilattuna 20 e. Siis aivan sama kampe.

Vierailija
32/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUET SUOMALAISTA KANSANTALOUTTA OSTAMALLA SUOMESTA. ÄLÄ SITTEN VALITA, KUN ON TYÖTTÖMIÄ!

Vierailija
33/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä vertaillaan vain suomalaisia ja kiinalaisia nettikauppoja? Aina voi tilata esim. Saksastakin, jossa on yleisesti ottaen paljon halvempaa kuin Suomessa. Silloin ollaan myös EU:n sisällä, jolloin tuotteelle voi odottaa parempaa laatua ja takuuasiatkin toimivat paljon paremmin kuin Kiinasta tilattaessa.

Vierailija
34/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu on tärkeämpi kriteeri kuin hinta.

Vierailija
35/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun mulla on varaa. Saan normaalia palkkaa enkä koe tarpeelliseksi tilailla sikoja säkissä jostain indokiinasta.

Vierailija
36/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoteturvallisuus on ainakin kiinalaisissa tavaroissa olematon. Jotkut tuotteet sisältävät myrkyllisiä aineita ja sähkölaitteista saat sähköiskun tai pahimmassa tapauksessa poltat talosi.

Vierailija
37/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä? No minä haluan ostaa suomalaista tavaraa, joka on turvallista ja eettisesti tuotettua. Sinä olet vapaa valitsemaan toisin.

No ihan samanlailla ne suomalaiset teettävät tuotteensa epäeettisesti muualla, ja joskus vielä kehtaavat valehdella kuluttajalle ja laittaa Suomi leiman. :D

Vierailija
38/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Ebayta välillä (yleensä tavaroihin joita tarvitsen, ei krääsää) , mutta mitään nahkatuotteita tai turkistuotteita en ikinä noilta ostaisi.

Vierailija
39/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaisin kiinalaista piraattikamaa, jota en tarvitse?

Vierailija
40/51 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittyvistä talouksista suoraan Suomeen, Eurooppaan ja länsimaihin yleensäkin tilaaminen on ihan OK. Työt siirrettiin Aasiaan, joten kuluttajina voimme suoraan ohittaa maahantuojat ja länsimaiset valmistuttajat jos saamme samat tai samalaiset tuotteet suoraan Aasiasta halvemmalla.

Tuotanto vietiin halvempiin maihin taloudellisista syistä, joten on myös aivan ookoo kun Aasialaiset sijoittajat ja valmistajat vievät länsimaisten sijoittajien ja valmistajien markkinat, kun kuluttajat ajattelevat asiaa taloudellisesti.