Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon aiemmin ennen työvuoroasi menet töihin?

Vierailija
19.09.2018 |

Maksetaanko sinulle tästä ylimääräisestä ajasta ja jos ei yritätkö minimoida esimerkiksi vaihtamalla työvaatteet jo kotona?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutti kaks

Vierailija
22/47 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikytyksen verran myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on ihmiset valmiina antamaan työnantajalle lahjaksi.

laskekaapa huvikseen montako ilmaista tuntia annatte vuodessa ja montako ta lahjoittaa teille.

Vierailija
24/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työpaikassa "kellokortti" ja liukuva työaika, eli nyt en voi tulla liian aikaisin/myöhään töihin.

Aiemmissa työpaikoissa olen aina ollut töissä just tasalta, vaikka osa porukasta tuli töihin jo 20 minuuttia ennen työvuoron alkua. Itse ajattelen, että tuo 20 minuuttia menee omasta ajasta, koska eihän siitä saa minkäänlaista korvausta...

Vierailija
25/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen yleensä 30-60min ennen töiden alkua töihin, jotta kertyy tarpeeksi palkallista vapaa-aikaa vuodessa.

Vierailija
26/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuorotöissä, mutta kai me muutkin säännöllistä työaikaa tekevät voimme vastata. Menen töihin sillä tavoin, että aloitan työt aika tarkalleen kun työaika alkaa, joskus pari minuuttia ennen ja joskus voi mennä pari minuuttia yli. Työpaikalla olen kuitenkin muutama minuutti ennen. Koneen sulkemisen aloitan tasan klo 16, mutta jos olen viimeinen lähtijä, aloitan jo muutamaa minuuttia ennen, koska silloin hommiin kuuluu myös lukita ovet ja laittaa hälyt ja katson sen olevan työaikaa. Eli pyrin siihen, että olen laittamassa hälyt päälle viimeistään 16.05. En tee palkatonta työtä, jos olen ylitöissä, merkkaan ne ylitöiksi. Ilmaista työtä en tee. Joskus voi olla, että menee muutama minuutti yli, mutta vastaavasti olen joskus lähtenyt esim. junalle jo varttia vaille ja tätä en vähennä tunneista. Työnantaja on varmaan vähän voiton puolella, jos minuutteja aletaan laskea, mutta tuskin tuntia enempää vuodessa.

Vierailija
27/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin sen verran aikaisemmin että kerkiän hakea työvaatteet ja vaihtaa ne ennen työvuoron alkua, noin 5-10 minuuttia ennen.

Vierailija
28/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liukuva työaika. Mutta menen noin 0-15 min ennen tasaa, jolloin olen viimeistään suunnitellut meneväni. Saan myös vastaavasti lähteä aikaisemmin tai pitää myöhemmin esimerkiksi vapaapäivän, jos ylimääräisiä minuutteja kertyy riittävästi.

Vierailija
29/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joustava työaika. Normaalisti 8-16 mutta meen joskus varttia ennen ja joskus pari tuntia ennen. Periaatteessa maksetaan ylimääräisestä, ne kerryttää plussa tunteja ja saa sit pitää vapaana ylimääräiset ja palkka tulee kuitenkin.

Vierailija
30/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia on sopiva. Ehtii vetää haalarin päälle, hörppiä kupin kahvia ja ja vaan istua. On itselle sopiva tapa herätä työpäivään pikkuhiljaa. Kahvikämppä on vielä hiljainen, ulkona pikkulinnut heräilee ja pukkarin puolelta kuuluu työkavereiden jutustelu vaimeana. Ehtii usein vilkuilla päivän uutisetkin siinä samalla.

Vierailija
31/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menen töihin kovin paljon etuajassa. Ehdin vaihtaa rauhassa vaatteet ja olen työpisteellä muutamia minuutteja etuajassa. Kyseessä ei ole vuorotyö eikä siis ennen työn aloittamista tarvitse käydä läpi edellisen vuorolaisen kanssa mitään asioita. Muut työntekijät tulevat yleensä samaan aikaan. Työni on aika tarkkaan aikataulutettua ja en voi tehdä aamulla valmiiksi myöhemmin päivällä tapahtuvaa työtä. Iltapäivällä taas ehdin laittaa valmistelut aamua varten, vaikka se ei olekaan välttämätöntä. Mukavampaa vain aloittaa työt suoraan, kun on tehnyt jotain valmisteluja. 

Ei kai kukaan setvi asioita edellisen vuoron kanssa ENNEN TYÖN ALKAMISTA???

Vierailija
32/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-5 min etuajassa niin ensin harm kahvia

Vierailija
33/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10-15 min ennen aamupalaverin alkua. Eihän siitä makseta, kun ei ole työaikaa.

Vierailija
34/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ alkaa silloin kun sinne pääsen liukuvasti. Ei voisi vähempää kiinnostaa mennä minuuttiaikataululla.

Vierailija
35/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuoroon mennessä n. 20min. Ehtii vaihtaa vaatteet ja juoda aamukahvin kaikessa rauhassa. Iltavuoroon ja yövuoroon mennessä n. 10min aiemmin. Ja ei, tuolta ajalta ei makseta palkkaa.

Vierailija
36/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee joka aamu 20 min ennen työaikaa, tekee joka kuukausi yhden palkattoman työpäivän !! Miksi?

Vierailija
37/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudun puhelimen kellokortilla sisään kun saavun työkohteen pihaan. Työt alottelen 5-15 minuutin kuluttua.

Vierailija
38/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ovesta astun sisään 15min ennen töiden alkua. Vaihdan työvaatteet pukkarissa ja käyn vessassa. Työpisteellä olen pari minuuttia ennen työajan alkua. Meillä ei edes saa aloittaa töitä tai olla työpisteellä aikaisemmin kuin 5min ennen töiden alkua. Jos työpaikalle menee "vahingossa" liian aikaisin niin aikaa pitää kuluttaa pukkarissa tai kahvihuoneessa, ei saa aloittaa töitä.

Vierailija
39/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee joka aamu 20 min ennen työaikaa, tekee joka kuukausi yhden palkattoman työpäivän !! Miksi?

Kyllä mäkin joskus menen aikaisemmin, mutta en mä siellä mitään töitä vielä tee.

Just tasalta ilmestyn työpisteelle.

Vierailija
40/47 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 minuuttia aikaisemmin, vaihdan vaatteet ja olen paria minuuttia enne seitsemää töpisteellä. Se saa riittää. Jos haluavat tulemaan aikaisemmin, laittakoot työajan niin.