Miksi lahjan vastaaottamisesta pitää tehdä niin iso numero?!
Kun mennään kylään ja viedään tuliaisiksi jotain, niin alkaa hirveä päivittely, "ei olisi tarvinnut tuoda mitään..ei meille olisi tarvinnut..ei me voida ottaa..onpa kaunis, mutta eihän meille olisi tarvinnut mitään tuoda.."
ARGH.. tätä kestää pari minuuttia.. Eikö voi vain sanoa KIITOS!
Kommentit (18)
täällä, vaikka tunnistan niistä jopa itseni! :o)
Sitten mullekin sanottiin tuo, että tiedän ettei ois tarvinnutm nutta halusin antaa.
Nyt sitten olen alkanut ihan reilusti ilahtumaan, jos mulle jotain tuodaan. Just sain äidiltä kukkia, niin ääneen hihkuin, miten kauniita ne on ja kiitos!
Jos joku hyvästä sydämestään antaa, on kaunista kiittää ja olla iloinen :-)
"ei mua varten tartte" tarkoittaa siis "kyllä kiitos".
Rasittavaa. Koskaan ei (muka) saisi muistaa syntymäpäivää, tuoda joululahjaa tms. Kieltää jopa, etten saisi viedä isällenikään tai veljelleni. Pelkkiä tuliaisia en enää uskalla viedäkään.
Tuo on tosiaan varsinkin vanhemmilla ihmisillä joskus tapana. Kai se on sitä, että ajatellaan, että ilman tuollaista kursailua vaikutettaisiin ahneilta.
mitäpä, jos ihan naama peruslukemilla sanoisit, että "ahaa, no siinä tapauksessa, voin mä sen kotiinkin viedä, jos ei kelpaa..."
Itse olen sen verran sadisti, että voisin piruuttani sanoakin...
jos/kun hän tuo jotain (usein joku koriste-esine tyyppinen juttu), niin moneen kertaan kyselee kyläilynsä aikana "onko hieno", "tykkäätkö tästä" yms.
Pitäis koko ajan olla hokemassa "voi kiitos", "voi tää on ihana", "voi tää just sopii meille"...
Eikä ne valinnat nyt aina ees niin nappiin ole menneet...
Mä en IKINÄ kehtaa kysellä keltään "tykkäätkö sä tästä".
mä sanon kyllä noin siksi, koska mun mielestä aina ei tartte tuoda jotain kun mennään toisen luokse käymään, esim. lapset leikkivät muutaman tunnin yhdessä ja aikuiset hörppäävät kahvit. musta ois kivempaa et vois mennä piipahtamaan eilma et tarttee olla aina joku paketti/pullapussi mukana. en mä ilkee olla viemättä sit sinne jos ne aina tuo meille jotain tuomisia...
Luulin että olen ainoa. Joo, vanhemmat ihmiset tätä enempi harrastaa, mutta itsensäkin ikäiset! Joo, ja senkin olen huomannut mitä yksi kirjoittaja jo sanoi, että varmistellaan että onko kiva, tykkäätkö, jos itse saa lahjan.
ap
olen sanonut tuollainkin, että jos ei ole kiva tai et tykkää, niin voin vaihtaa toisenlaiseenkin! Ja siitähän ne päivittelijät vasta riemastuu "ei, ei en minä sitä tarkoittanut..."
:) ap
olen sanonut tuollainkin, että jos ei ole kiva tai et tykkää, niin voin vaihtaa toisenlaiseenkin! Ja siitähän ne päivittelijät vasta riemastuu "ei, ei en minä sitä tarkoittanut..."
:) ap
Kun vaan ottaisivat sitten siitä oppia. Mutta taitaa olla turha toivo.
Live and don't learn, that's my motto...
tiedän, ettei olisi tarvinnut tuoda mitään, mutta minä halusin tuoda!
Siihen loppuu se valitus.
"Eihän meidän takia nyt tarvitse kahvia keitellä eikä tarjota kakkua, ihan Marie-keksitkin riittää"
"Meillä on omat paperilakanat mukana, ettei teille vain aiheudu VAIVAA, kun olemme yötä."
Kun olen niin tarkka siitä, mitä kotiini haluan ja tavaraa on muutenkin tarpeeksi. KAhvipaketti, viinipullo tms. olisi enempi mieleen.
Itse ainakin vien joko jotain kahvileipää, kukkia tms. ei-säilyvää.
Kun olen niin tarkka siitä, mitä kotiini haluan ja tavaraa on muutenkin tarpeeksi. KAhvipaketti, viinipullo tms. olisi enempi mieleen.
No niin, taas tämä alkaa. Miksi taas pitää etsiä toisen puheesta niitä piilomerkityksiä? Jos toinen sanoo, että ei olisi tarvinnut, se ei tarkoita, ettei kelpaisi. Sama kuin sen "ei minua varten tarvitse kahvia keittää". (Siitä sinun kanssasi joskus aiemmin änkättiin)
No joo myönnetään, jos minuuttitolkulla höpötetään, niin se on eri asia.
mitäpä, jos ihan naama peruslukemilla sanoisit, että "ahaa, no siinä tapauksessa, voin mä sen kotiinkin viedä, jos ei kelpaa..."
Itse olen sen verran sadisti, että voisin piruuttani sanoakin...
epäkohteliaasti sanottu, jos sanoo, ettäm ei meitä varten olisi tarvinnut mitään tuoda?
Kyllä kai nyt jokainen tajuaa että ei TARVITSEKAAN, mutta se on kiva muistaá kylääntullessa tuoda jotain ja kohteliastakin se on.