Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsettomat ei voisi olla kavereita keskenään ja lapselliset keskenään?

Vierailija
19.09.2018 |

Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta.
Minulla oli pitkään ystävä, olin lapseton kun tavattiin. Kerroin hänelle lapsettomuushoidoista kyllä. Mutta luultavasti hän oletti, että jäisimme lapsettomiksi. Sitten Tulinkin raskaaksi. Hän hyväksyi lapsen kun se oli pieni ja ihasteli pientä "ihmettä". Vaikka korostikin, että hänelle olisi painajainen olla raskaana ja synnyttää.

Kun lapsi oli vähän isompi, hän alkoi kypsyä. Kerran lapsi oli melko äänekäs (noin 1,5-vuotiaana) ja hän sanoi saaneensa siitä päiväksi päänsäryn ja että hän haluaa kyllä nähdä lasta mutta että voisin komentaa tiukemmin.

Ihme ja kumma, aloinkin odottaa toista lasta esikoisen ollessa 2v. Silloin hän laittoi välit suoraan poikki ja sanoi että elämäntilanne on nyt sen verran eri, ettei halua enää ystävyyttä.

Arvostan tuota välien poikki laittamista, tai minusta on hyvä että hän sanoi suoraan. Välillä tuntuu että.näitä ongelmia ei edes vaan syntyisi, kun etsittäisiin samat arvot omaavia kavereita.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nama on kylla outoja ongelmia. Minulla on paljon ystavia, mutta ketaan en nae niin usein livena etta tallaiset otetaanko lapset mukaan tms asiat miksikaan ongelmaksi asti tulisivat. Sen kerran kun nakee on mukavaa, oli sitten konteksti mika hyvansa.

Eras tapaus tulee mieleen, jossa muiden ihmisten raahaaminen mukaan on arsyttanyt. Eraalla aika introvertilla kaverillani on outo symbioottinen suhde mieheensa, ja kun he ovat molemmat mukana ilmehtivat ja kommunikoivat koko ajan sanattomasti toistensa kanssa, ja jotenkin "liittoutuvat" kolmatta osapuolta vastaan piikittelemalla, hihittelemalla ilkeasti, korostamalla kovaan aaneen miten heilla yhdessa ei ainakaan ole tata tai tuota ongelmaa jne. Se on erittain outoa, ja siksi en mielellaan halua nahda tasta porukasta kuin vaimoa yksinaan.

Vierailija
22/26 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielelläni pysyn erossa ihmisistä joilla on lapsia, minulla ei ole niiden kanssa mitään yhteistä. Itse olen vela.

Ei mitään yhteistä, heh! Kyllä te jaksatte. No, kuluu se elämä noinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis - mulla on sekä lapsettomia että "lapsellisia" kavereita, eikä minua häiritse kenenkään lapsitilanne. Miksi pitäisi?

Vierailija
24/26 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että ap haluaa elää kuplassa ja olettaa sen olevan muillekin paras ratkaisu. Kuule: ei ole. Ihminen oppii erilaisilta tärkeitä asioita, kuten empatiaa ja hitusen laajempaa ymmärrystä.

Vierailija
25/26 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap työelämässä vai työtön?

Kaverisi taitavat olla samaa..

Eihän kukaan työelämässä oleva voi olla mitenkään kaveri työttömän kanssa..

Vai mitenkä se meni?

Vierailija
26/26 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi hylätä kaverini jotka saa lapsia? Olen tavannut kavereita lasten kanssa (ihan asiallisia kolentoa uskovia ihmisenalkuja, ei haittaa) ja ilman (mies tai sukulainen lapsen kanssa) ilman ongelmia.

Entä sisarukset? Pitääkö heidätkin hylätä sen mukaan onko lapsia vai ei?