Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lastenne vierailla kavereilla kaupungin asunnoissa?

Vierailija
19.09.2018 |

Niin, kysymys otsikossa. Tyttöni on ystävystynyt ilmeisen köyhistä oloista tulevien sisarusten kanssa, ja tyttö haluaisi mennä käymään kylässä tänään koulun jälkeen.

Sisarukset asuvat kuitenkin kaupungin taloissa kaupungin laidalla epäilyttävässä kaupunginosassa. En oikein tiedä, haluanko päästää lastani vierailemaan tuolla alueella rähjäisissä kaupungin taloissa. Sisarusten vanhemmat tupakoivat ja varmaan myös ryypiskelevät (jälkimmäistä en tietenkään voi varmaksi tietää, mutta habituksesta voisin näin päätellä).

Onko minulla vanhempana valta valita lapsen kaverit sosioekonomisen luokan mukaan? Mitä sanon tytölle syyksi, etten tahdo että tämä menee kavereidensa luo kylään? Minun luonani saavat kyllä käydä minun valvontani alla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei tunne ketään kaupungin asunnossa asuvaa. Kouluvalinnat.

Vierailija
2/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapseni yatävät saivat. Heillä oli fiksut vanhemmat, jotka eivät pelänneet pienipalkkaisen leskiyh:n kunnanvuokrakotia. En kyllä tupakoinut jos se sitten auttoi;)

Mutta ehkä he olivat tarpeekai kouluja käyneitä ja varallisuuden työllään ( ja sitten onnellakin)saaneita. Lasten ystävyys on kantanut aikuisuuteen saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et ole minua kasvattanut.

Säälin jo lastasi.

Vierailija
4/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja.

Vierailija
5/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kiinnosta ketään, päästät tai et.

Vierailija
6/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaupungin asunnot voi räjähtää koska tahansa!!

Vierailija
7/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
8/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ei tunne ketään kaupungin asunnossa asuvaa. Kouluvalinnat.

Oletteko kysynyt kaikilta, jotka lapsesi tuntevat? Ettei vaan esim. harrastuksessa ole moisia asujia? Vai näkyykö se päällepäin? Meidän kaupungissa vuokrataloja on joka kaupunginosassa.

Vierailija
9/9 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et oo tosissasi... Näin opetetaan lapsille ennakkoluuloja ja eriarvoistamaan ihmiset. Et voi tietää myöskään vaikka itse tai lapsesi olisitte joskus "kaupungin talossa", elämästä ei voi IKINÄ tietää, vaikka kuinka olisi pedattu lapsesta asti " hyvää sosioekonomista asemaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän