Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko häiriköinyt naapuriasi?

Vierailija
18.09.2018 |

Tuntuu että jokainen kerrostalo jossa oon asunut niin on osoitettu mieltä musiikinkuuntelustani. En siis kuuntele musiikkia hiljaisuusaikana klo 22-7, enkä edes joka päivä vaan kerran viikossa 2h ja ihan läppäriltä normi puheen voimakkuudella eli ei mitkään subbarit jytkytä. Jos katson emmerdalea niin naapuri alkaa osoittamaan mieltään hyräilemällä sen tunnusmusiikkia tai jos kuuntelen musiikkia niin laittaa omat popit huutamaan päällekkäin jolloin varmasti kumpikaan ei pysty nauttimaan musiikin kuuntelusta. Miksi täytyy osoittaa mieltä vaikka toimin sääntöjen mukaan, useimmissa kerrostaloissa on huono äänieristys mutta silti tulisi saada elää vapautuneesti tavallista elämää, eikö nämä häiriköijät ymmärrä että jollekkin musiikki on tosi tärkeä rentoutumiskeino niin kuin toiselle hiljaisuus?

Tähän on turha tulla sanomaan että kuuntele musiikkia ja katso telkkaria kuulokkeilla, se ei ole pakollista. Vaan normaalin elämisen ääniin kuuluu myös musiikki ja tv, sitä tulisi sietää. Ei kerrostalon pidä olla paikka jossa eletään hiiren hiljaa. Ymmärrän että naapuria voi ärsyttää kun katson joka päivä emmerdale ja musiikkia kuunnellessa kuuntelen usein samoja biisejä koska saan niistä voimaa, mutta niin minuakin ärsyttää se että hän käy keskellä yötä suihkussa ja huutaa välillä lapselleen rappukäytävässä.

Sopu sijaa antaa, eiks niin? jos tahdot itse nauttia myös musiikin kuuntelusta ja telkkarin katsomisesta niin anna toisenkin tehdä sitä vapaasti. Ahdistaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminhan musiikki kuuluu hyvistä kuulokkeista, ja varsinkin jos tiedät että se ärsyttää, ja vielä 2h. Haluat siis esitellä että: tällästä minä kuuntelen, ihmisille jota se ei kiinnosta. Teinimäistä käytöstä että kun ei oo kielletty niin sit on pakko häiritä. Mulla oli idiootti nuori naapuri joka tarvitsi jatkuvan soundtrackin elämälleen, koko päivä kuului jotain naurettavaa teknojytkettä seinän takaa, mut ei voinut valittaa kun teki sitä yleensä päivällä. Kasva aikuiseks.

Vierailija
2/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naapuri, joka itsee elää kuin mölyapina. Muiden normaaleja elämisen ääniä ei siedä. Paitaa ei saa laittaa henkariin, musiikkia tai televisiota ei saa kuunnella pienellä volyymilla, ei saa kävellä niin että kuuluu ääntä, ovea ei saa sulkea, siivota ei saa, ruokaa ei saa laittaa, suihkussa tai vessassa ei saa käydä eikä mitään oikeastaan saisi tehdä mistä kuuluu ääniä. Itse raivoaa ja huutaa, hakkaa seiniä ja huudattaa televisiota erityisesti hiljaisuuden aikaan. On myös kyylä ja juoruilija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi itsehän kiellät naapurin oikeuden nauttia musiikistaa, kun sinun mielestä pitäisi olla täysi hiljaisuus ja kaikkien keskittyä juuri sinun musikkiisi silloin kun sitä kuuntelet. Hanki muita itseilmaisun kanavia kuin musiikin pakottaminen ympäristöösi. 

Vierailija
4/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremminhan musiikki kuuluu hyvistä kuulokkeista, ja varsinkin jos tiedät että se ärsyttää, ja vielä 2h. Haluat siis esitellä että: tällästä minä kuuntelen, ihmisille jota se ei kiinnosta. Teinimäistä käytöstä että kun ei oo kielletty niin sit on pakko häiritä. Mulla oli idiootti nuori naapuri joka tarvitsi jatkuvan soundtrackin elämälleen, koko päivä kuului jotain naurettavaa teknojytkettä seinän takaa, mut ei voinut valittaa kun teki sitä yleensä päivällä. Kasva aikuiseks.

Minä en pyri häiriköimään, vaan rentoutumaan. Onko sulla luetunymmärryksessä ongelmia? voisit sinäkin oppia sietämään toisten erilaisuutta, kaikkien ei tarvitse tykätä samasta musiikista kuin sinä! sun makusi ei ole paras, vaan kaikki musamaut on yhtä hyviä! Teinimäistä käytöstä on tuo mielenosoittaminen kun toinen elää normaalisti, siinä vaan ajetaan ihminen ahdistukseen ja muihin mielenterveysongelmiin kun ei pysty enää kotonaan olemaan oma itsensä hei haloo! Onko sellainen oikein? ei todellakaan ole. -.-

Vierailija
5/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuunnella musiikkia ja katsoa televisiota normaalisti hiljaisuuden ulkopuolella, kuten naapurikin. Se, että naapuri hyräilee tunnusmusiikkiasi ja laittaa samaan aikaan popit kovemmalle on häneltä lapsellista käytöstä. Ole välittämättä. Se on vaikeaa. Mutta älä anna tyhmyyden tarttua. Sen sijaan häiritsee, että suihkussa käynti ärsyttää sinua. Miten? Se on täysin sallittua myös hiljaisuuden aikana eikä ole verrattavissa melutoosien kuunteluun. Samoin lapselle huutaminen rappukäytävässä. Mitä huutaa? Raivoaako lapselle vai kutsuuko esim. syömään. Ymmärrän sinua kyllä ap, mutta pahennat tilannetta, jos rupeat itse käyttäytymään lapsellisesti. Kannattaisi mennä puhumaan naapurille, itse en ole vastaavissa tapauksissa uskaltanut, kun kyse on ollut täysin hulluista. Käänny sen sijaan isännöitsijän puoleen. Viimeisenä keinona soita poliisille. Kerro asiasi epäilemättä itseäsi ja näkökantaasi. Pyri toimimaan oikein niin toivottavasti se kantaa loppupeleissä pitkälle, kun asiaa aletaan tutkimaan. Kannattaa myös puhua muille naapureille. Heillä voi olla myös häiriökokemuksia samaisesta naapurista. Joukossa on voimaa.

Vierailija
6/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä paitsi itsehän kiellät naapurin oikeuden nauttia musiikistaa, kun sinun mielestä pitäisi olla täysi hiljaisuus ja kaikkien keskittyä juuri sinun musikkiisi silloin kun sitä kuuntelet. Hanki muita itseilmaisun kanavia kuin musiikin pakottaminen ympäristöösi. 

Musiikki on hyvä harrastus, ei sitä tartte lopettaa, eikä myöskään leffojen ja sarjojen katselua ja istua hiljaa neljän seinän sisällä. :) pitääkö sullekkin rautalangasta vääntää, kehotan lopettamaan sen tahallisen kiusaamisen kun selkeästi huomaa millon naapuri huudattaa musiikkia tahalleen päällekkäin... minä en oo keltään kieltämässä mitään, vaan puhuin nimenomaan siitä että SOPU SIJAA ANTAA.

Vierailija
7/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mukula soittelee kitaraa ja minä laulan kovaan ääneen mukana.

Vierailija
8/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pyri häiriköimään, vaan rentoutumaan. Onko sulla luetunymmärryksessä ongelmia? voisit sinäkin oppia sietämään toisten erilaisuutta, kaikkien ei tarvitse tykätä samasta musiikista kuin sinä! sun makusi ei ole paras, vaan kaikki musamaut on yhtä hyviä! Teinimäistä käytöstä on tuo mielenosoittaminen kun toinen elää normaalisti, siinä vaan ajetaan ihminen ahdistukseen ja muihin mielenterveysongelmiin kun ei pysty enää kotonaan olemaan oma itsensä hei haloo! Onko sellainen oikein? ei todellakaan ole. -.-

Juuri tätä tarkoitan, ap! ÄLÄ provosoidu. Sitä sinulta halutaan. Lisäksi sillä vain pahennat tilannettasi. Käyttäydy asiallisesti. Siitäkös vastapuoli vasta sekoaa. Silloin voitat. 

Vierailija
9/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naapuri, joka itsee elää kuin mölyapina. Muiden normaaleja elämisen ääniä ei siedä. Paitaa ei saa laittaa henkariin, musiikkia tai televisiota ei saa kuunnella pienellä volyymilla, ei saa kävellä niin että kuuluu ääntä, ovea ei saa sulkea, siivota ei saa, ruokaa ei saa laittaa, suihkussa tai vessassa ei saa käydä eikä mitään oikeastaan saisi tehdä mistä kuuluu ääniä. Itse raivoaa ja huutaa, hakkaa seiniä ja huudattaa televisiota erityisesti hiljaisuuden aikaan. On myös kyylä ja juoruilija. 

Kuulostaa tutulta, ilmeisesti sama sairaus kuin meidänkin naapurilla.

Vierailija
10/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illan paras! Siinä meillä kyylä ja juoruilija kommentoimassa naapuristaan netissä. Kuulostat juurikin sellaiselta joka ei tuota normaalin asumisen ääniä. Paukutat ja kolistelet teet sitten mitä vaan. Tuo - ei saa kävellä niin että kuuluu paljasti sinut. Olet ilmiselvästi sellainen kantapäillä-astuja joka tahallaan kantapäät edellä askeltaa menemään. Samoin ramppaat ovesta edes takaisin ja paiskot ovia. Tämä johtuu alkoholin kulutuksesta/muun päihde aineen. Kuvittelet olevasi jotenkin etuoikeutettu ja muka hiljaa elävä. Todellisuudessa naapurisi ovat kyrpiintyneet sinuun ja meluusi.

Vierailija
11/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat kuunnella musiikkia ja katsoa televisiota normaalisti hiljaisuuden ulkopuolella, kuten naapurikin. Se, että naapuri hyräilee tunnusmusiikkiasi ja laittaa samaan aikaan popit kovemmalle on häneltä lapsellista käytöstä. Ole välittämättä. Se on vaikeaa. Mutta älä anna tyhmyyden tarttua. Sen sijaan häiritsee, että suihkussa käynti ärsyttää sinua. Miten? Se on täysin sallittua myös hiljaisuuden aikana eikä ole verrattavissa melutoosien kuunteluun. Samoin lapselle huutaminen rappukäytävässä. Mitä huutaa? Raivoaako lapselle vai kutsuuko esim. syömään. Ymmärrän sinua kyllä ap, mutta pahennat tilannetta, jos rupeat itse käyttäytymään lapsellisesti. Kannattaisi mennä puhumaan naapurille, itse en ole vastaavissa tapauksissa uskaltanut, kun kyse on ollut täysin hulluista. Käänny sen sijaan isännöitsijän puoleen. Viimeisenä keinona soita poliisille. Kerro asiasi epäilemättä itseäsi ja näkökantaasi. Pyri toimimaan oikein niin toivottavasti se kantaa loppupeleissä pitkälle, kun asiaa aletaan tutkimaan. Kannattaa myös puhua muille naapureille. Heillä voi olla myös häiriökokemuksia samaisesta naapurista. Joukossa on voimaa.

Raivoaa että älä pure mua.....

Vierailija
12/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei varmasti soita sitä sinun iloksesi, joten tuolla tavalla annat itsestäsi vaan vähä-älyisen kuvan. :)

Vierailija
13/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei varmasti soita sitä sinun iloksesi, joten tuolla tavalla annat itsestäsi vaan vähä-älyisen kuvan. :)

Sitä rämpytystä ei varmasti kukaan miellä iloksi.

Vierailija
14/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illan paras! Siinä meillä kyylä ja juoruilija kommentoimassa naapuristaan netissä. Kuulostat juurikin sellaiselta joka ei tuota normaalin asumisen ääniä. Paukutat ja kolistelet teet sitten mitä vaan. Tuo - ei saa kävellä niin että kuuluu paljasti sinut. Olet ilmiselvästi sellainen kantapäillä-astuja joka tahallaan kantapäät edellä askeltaa menemään. Samoin ramppaat ovesta edes takaisin ja paiskot ovia. Tämä johtuu alkoholin kulutuksesta/muun päihde aineen. Kuvittelet olevasi jotenkin etuoikeutettu ja muka hiljaa elävä. Todellisuudessa naapurisi ovat kyrpiintyneet sinuun ja meluusi.

Muiden naapureiden elämä ei kiinnosta henkilökohtaisesti ollenkaan. Olen niin itsekeskeinen, että olen kiinnostunut vain itsestäni. Sen sijaan vaikeaa olla kiinnittämättä huomiota tahalliseen häiriköintiin. En kolistele tarkoituksellisesti. Olen myös yrittänyt olla hiljempaa, mikä on stressaavaa. Pyrin myös käyttämään villasukkia enkä astu kantapäillä. En paisko ovea, laitan sen kiinni normaalisti. Ovea käytän kulkemiseen, oli se jonkun mielestä ramppaamista tai ei. En aio olla kotini vankin sekopää naapurin vuoksi. Alkoholia en paljoa kuluta. En kuvittele olevani etuoikeutettu enkä ansaitsevani vähempää kuin muutkaan. Olen valmis tulemaan vastaan ja tekemään kompromisseja, jos joku järjestys saataisiin aikaan. Siihen asti noudatan järjestyssääntöjä, vaikka naapurini ei tätä tee. Saattaa olla, että ovat kyrpiintyneet minuun. Sille en voi mitään. 

Vierailija
15/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta, ilmeisesti sama sairaus kuin meidänkin naapurilla.

Voisitko valittaa isännöitsijälle?

Vierailija
16/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä rämpytystä ei varmasti kukaan miellä iloksi.

Mielipiteitä mahtuu tähän maailmaan yhtä monta kuin ihmisiä. Jospa se tuottaa iloa hälle itselleen, niin anna toisen iloita. Kerrostalossa eläessä täytyy oppia sietämään myös muiden elämisen ääniä, kiusaaminen on aina kiellettyä.

Vierailija
17/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kehotan lopettamaan sen tahallisen kiusaamisen kun selkeästi huomaa millon naapuri huudattaa musiikkia tahalleen päällekkäin... minä en oo keltään kieltämässä mitään, vaan puhuin nimenomaan siitä että SOPU SIJAA ANTAA.

Olet siis telepaatti! WAU! Miksi käytätö supervoimaasi vain naapurien ajatusten lukemiseen?

Sopu antaisi sijaa, jos itse olisit hiljaa, ja käyttäisit kuulokkeita. Sen sijaan uliset täällä, kuinka muut ihmiset ovat pahoja, koska he eivät anna sinun olla oma äänekäs häiritsevä itsesi, vaan vaativat sinulta samaa mitä sinä vaadit muilta.

Huoh.

Voimia naapureillesi.

Vierailija
18/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden naapureiden elämä ei kiinnosta henkilökohtaisesti ollenkaan. Olen niin itsekeskeinen, että olen kiinnostunut vain itsestäni. Sen sijaan vaikeaa olla kiinnittämättä huomiota tahalliseen häiriköintiin. En kolistele tarkoituksellisesti. Olen myös yrittänyt olla hiljempaa, mikä on stressaavaa. Pyrin myös käyttämään villasukkia enkä astu kantapäillä. En paisko ovea, laitan sen kiinni normaalisti. Ovea käytän kulkemiseen, oli se jonkun mielestä ramppaamista tai ei. En aio olla kotini vankin sekopää naapurin vuoksi. Alkoholia en paljoa kuluta. En kuvittele olevani etuoikeutettu enkä ansaitsevani vähempää kuin muutkaan. Olen valmis tulemaan vastaan ja tekemään kompromisseja, jos joku järjestys saataisiin aikaan. Siihen asti noudatan järjestyssääntöjä, vaikka naapurini ei tätä tee. Saattaa olla, että ovat kyrpiintyneet minuun. Sille en voi mitään. 

Tuskinpa siis naapurisikaan "metelöi" tarkoituksellisesti. Ihan elää omaa elämäänsä. Jos häntä häiritsee muiden metelöinti.. esim vaikka se että joutuu pakotetusti heräämään vaikka siihen että yöllä kolistellaan ja askelletaan kantapäillä. Looginen ratkaisu tähän on, että hän vain peittää muiden aiheuttaman metelin omalla metelillä. SIlmä silmästä ja sitä rataa. Kannattaisiko ottaa se pää persuksista ja tehdä kompromissi ja lopettaa tämä "ei-tahallinen" metelöinti ja olla vähemmän itsekäs.

Vierailija
19/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini on idiootti.

Vierailija
20/21 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa siis naapurisikaan "metelöi" tarkoituksellisesti. Ihan elää omaa elämäänsä. Jos häntä häiritsee muiden metelöinti.. esim vaikka se että joutuu pakotetusti heräämään vaikka siihen että yöllä kolistellaan ja askelletaan kantapäillä. Looginen ratkaisu tähän on, että hän vain peittää muiden aiheuttaman metelin omalla metelillä. SIlmä silmästä ja sitä rataa. Kannattaisiko ottaa se pää persuksista ja tehdä kompromissi ja lopettaa tämä "ei-tahallinen" metelöinti ja olla vähemmän itsekäs.

Kyllä metelöi, usko tai älä. Minä nukun öisin hiljaisuuden aikaan, naapurini ei. Olenkin yrittänyt vähentää, mutta en voi täysin äänettömästi elää. Lisäksi on stressaavaa, kun ei saa olla omassa kodissaan rauhassa ja normaalisti. Se ei ole mikään pätevä syy peittää muiden "metelinä" pitämään asia omalla metelillä niin ei ainakaan rauhaa saa aikaan. Minä en kävele kantapäillä. En voi tämän enempää tehdä.