@@ Heinämammat perjantaina @@
SurinaS - 04.05. 07:39 vastaa tähän viestiin (1/11)
to-pe Heinikset
Tänään on lekuri neuvola. Saa nähdä mitä siellä sanotaan. Toivottavasti paino ei olis kamalasti noussu. Eilen kävin soutamassa ihan hissukseen ergolla mut ei tainnu olla hyvä idea kun sen jälkeen oli aika inhottava olo massussa koko illan. Eli sitä en sitte enää tee ennen ku nappula on syntyny. Taidan mennä tänään vaan kävelemään kun on niin hieno ilma jo nyt. Tuun sitte myöhemin kertomaan jos jotakin erikoista sanottiin neuvolassa.
SurinaS ja rv 28tasan
Ilmoita asiaton viesti
Vastaukset järjestyksessä: uusin alimpana | uusin ylimpänä
Tiziana - 04.05. 08:09 vastaa tähän viestiin (2/11)
Aurinkoista torstaita
Huomenia.. viimeisiä viedään, enää 4 työpäivää ja sit odottaa lomat.
Vointi on ihan ok, viime yönä vaivasi suonenvedot nyt ekaa kertaa tässä raskaudessa. Ja mulla on sitä saamarin ihottumaa..joka paikkaa kutittaa ja mikään ei auta. Heinixiä en oo uskaltanut ainakaan vielä ottaa. Sappi-arvot oli viime viikolla ihan ok.
Huomenna on sit neuvola ja painoa on varmasti tullu lisää..hitsi kun toi makean vastustaminen tuntuu ylivoimaisen vaikealta. Ja mulla oli vielä se paasto-arvo koholla, joten makean syöntiä pitäis välttää.
Vauva on todella aktiivinen edelleen, maha vaan hyllyy kun hän tekee voltteja. Ei aavistustakaan miten päin hän on, kun potkut tuntuu yleensä tossa navan yläpuolella, mutta joskus taas tosi alhaalla.
Lauantaina mennään niitä kaksostenkärryjä katselemaan ja päätetään sit mitkä tilataan. Mitään en ole laittanut vielä valmiiksi, tosin vaatteita oon ostanu ja mummiltakin saatu enemmän ku tarpeeksi. No ehdinhän laitetella kun jään lomalle..
Soitin eilen Kelaan, paprut ovat menneet perille, mutta niitä ei olla vielä ehditty käsitellä. Saas nähdä milloin pakkaus saapuu.
Nyt hommiin, aurinkoista päivää kaikille Heiniksille:)
-Tiziana rv29+1
Ilmoita asiaton viesti
raila - 04.05. 08:26 vastaa tähän viestiin (3/11)
Moro pitkästä aikaa.
Tänään vietän vapaapäivän töistä ja lähden kohta naikkarille ultraan. Synnytyslääkäriä kattomaan. Saan nähdä pikkuisen vielä kerran ennen kuin se syntyy. Mulla on nykyään vaivana jatkuva jano ja heikko olo. Täytyy kysäistä mistä se mahtais johtua. Kuitenkaan ei tule pissattua niin paljoa vaikka juo ja juo... Paljonkos teillä on nyt tullut painoa? Mä olen kamppaillut täällä kun paino ei ole kunnolla noussut koko raskauden aikana. No ei tartte varmaan enää olla huolissaan. Tossa parin viikon aikana on noussut parilla kilolla että nyt on kokonaisuudessaan tullut 4.5kg. Vaikka syön ja syön ja syön ei ole noussut. Mihin lie mennyt. Ihan hyvä sillä edellisellä kerrall painoa tuli 15 kiloa ja niiden karistaminen vei aikaa...
Oletteko jo saaneet äitiyspakkausta?? Mä en ole. Kela ei ole edes käsitellyt sitä vielä. Jätin sisään 3 viikkoa sitten.
Ilmoita asiaton viesti
Heddastiina - 04.05. 09:31 vastaa tähän viestiin (4/11)
Huomenia
Meidän isot lapset on ruvenneet heräilemään monesti yössä. Vauva kyllä tuntuu nukkuvan hyvin yöt, mikä on aivan uutta minulle. Toivottavasti vauvan unirytmi jatkuu tällaisena, niin en ole aivan naatti ja sekopää puolen vuoden päästä... ;)
Eipä ole Kela mitään ilmoittanut tännekään. Työkkäri ahdistelee, milloin päätös äitiyslomasta tulee... No, ilmoitin, että Kelan laskurin mukaan sen pitäisi alkaa 1.6., mutta ei ole päätöstä näkynyt. Työkkärin täti oli tosi kiltti, teki mulle päätöksen puhelimessa valmiiksi, ja sanoi, että jos tuohon päivämäärään tulee muutoksia, niin soitto riittää. :) En ota ä-pakkausta, ollaan saatu niin hirvittävästi vaatteita... Tädiltänikin saatiin 2 muovikassillista alle 70cm vaatteita... Mutta se raha kelpaa kyllä, kestovaippoihinhan se menee...
Ens viikolla mun " vauva" menee tutustumaan kouluun!!! Musta tuntuu ihan uskomattomalle, että tuo on niin iso, että kouluun!!! Vasta se syntyi ja oli niiiiiiiin pieni, että mahtui helposti mun käsivarrelle makaamaan... *kaihoilee*
Kuulema mun totaalihissuttelu loppuu kun tulee 34 viikkoa täyteen! Sitten voi jo elää suht normaalia elämää, pitää välttää vain kaikkein suurimpia taakkoja.
Heddastiina + Inkkari 30+6
Ilmoita asiaton viesti
maryanne - 04.05. 10:04 vastaa tähän viestiin (5/11)
Heippa!
Voi ei, mekin mennään ens viikolla kouluun tutustumaan.. tuntuu tosi hurjalta, mitenköhän se mun vaavi siellä pärjää...?? Hyvin varmaan, mutta äitille se on kova paikka.. Onneksi voin olla kotona kun kaveri tulee koulusta kotiin.
Mulle on iskenyt kauhea siivousinto... Kaapit saa kyytiä, kirpparille mennään kahden viikon sisään! Vauvan vaatteita (tytön) ja kauhiasti pehmoleluja lähtee nyt tästä huushollista. Kaikki parhaat tietty säästän, mutta paljon on myös lahjaksi saatuja joita ei olla paljoo käytetty. Ei vaan ole tilaa säästää kaikkea.. Sain myös raivattua kaappitilaa uudelle tulokkaalle jopa kolme kokonaista (pientä) hyllyä..
Nyt on pakko mennä aikasen lounaan pariin, tyttö heräs jo 4.20!!!!!
maryanne + poika 30+3
Ilmoita asiaton viesti
Liinaharja - 04.05. 11:12 vastaa tähän viestiin (6/11)
Hei heinikset!
Eilinen oli tosi raskas päivä. Ensin oli aamulla kavereita kylässä, ihanaa, sitten oltiin ulkona, sitten yritin turhaan saada tyttöä nukahtamaan päikkäreille, sitten kävin yliopistolla yhdellä vierailijaluennolla tytön kanssa (!) linja-autolla. Kahden tunnin luentoreissu kesti tasan 4h matkoineen ja odotuksineen.
Tyttö piirsi ekan tunnin, sen jälkeen konttasi pöytien alla ja kävi edessä seisomassa luennoitsijan vieressä ym. Rankkaa... Tiesin, että luennoitsija tykkää lapsista eikä sitä kyllä haitannutkaan. Muita nauratti kovasti tytön touhut, mutta mä olin ihan poikki. Bussipysäkiltä on vielä pitkä matka kotiin pelkkää ylämäkeä. Siinä työnsin hiessä rattaita ja supistuksia tuli koko ajan. Kotona oltiin klo 19.15, sit suoraan suihkuun, iltapalalle, tyttö iltapesulle ja nukkumaan ja sit vielä koiran kanssa lenkille. Takas kotona olin klo 21. Mies tuli niin myöhään töistä, että en viitsinyt pyytää sitä lenkittämään koiraa, kun koira on ihan mun. Usein se kyllä sen silti lenkittää.
Koko illan tuli supistuksia ja koko tämän aamun on tullut, välissä pari kipeääkin. Eipä tartteis vauvan vielä tulla! Ens to asti on pakko ehtiä olla koulussa, sitten saa tulla vaikka heti. No ei heti kuitenkaan. Mutta joo, pakko nyt ottaa rennommin.
Pärjäilkää! t. Liinaharja uudella viikolla taas :) 32+0 Tasan 10 viikkoa käynnistykseen ;) Siihen tähtään. Iloinen ylläri jos tulee ennen sitä...
Ilmoita asiaton viesti
wekku - 04.05. 12:58 vastaa tähän viestiin (7/11)
HUH hellettä!
Eilisestä asti paukuttanut melkein kolmessakympissä lämpömittari!! Onneksi asunto on ihanan viileä, mutta ulos mennessä pöllähtää kuuma ilma vasten kasvoja. Aamupäivästä leikittiin ulkona, kun aurinko ei ehättänyt vielä paistaa siihen, mutta äskön oli pakko tulla sisään vilvottelemaan ja ettei esikoinen vaan kärähdä, vaikka kovat sujakertoimet sille laitoinkin.
Viime yönä ja tänä aamuna tuli taas kova repivä kipu toiselle puolelle alavatsaa. Pitänee mainita ensviikon lääkärissä asiassa.. Sanoo kyllä varmaan, että kohtu se vaan kasvaa:/ Vaaveli kyllä liikkuu niin paljon, että tuskin sillä ainakaan hätä on:)
wekku
Ilmoita asiaton viesti
SaraIda79 - 04.05. 17:06 vastaa tähän viestiin (8/11)
Moi!
...ihanaa päästä vihdoin ja viimein odotetulle äitiyslomalle :D No, sairasloman ja kesälomahan siinä on välissä tietenkin, mutta kotiin saan nyt jäädä jo kuitenkin.
Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli ok. Painoa on tullut kokonaisuudessaan lisää 4kg, sf-mitta hieman keskikäyrän yläpuolella 26cm ja pissa puhdas ja verenpaineet ok. Kanavaa 3,5cm jäljellä, täyspitkä siis ja kohdunsuu kiinteä + kiinni. Lääkäri ei löytänyt vauvan päätä ylhäältä ja rt kirjoitti korttiin. Jotain liikettä tunnen tuolla häpyluun takana, joten lieneeköhän pikkuinen jo niin alhaalla? Lääkäri tarjoili minulle sairaslomaa, mikäli haluaisin mutta en oikein osannut eilen vielä sanoa niin jätin asian sillä tavoin vielä auki.
Kaikesta siitä innostuneena, että kaikki on hyvin, touhuilin hieman liikaa eilen illasta. Kävin kaupungilla ostoksilla kun pääsin aiemmin töistä ja ilta meni pikkuisen n.2-v.tytön kanssa touhuillessa. Sitten kun olisi pitänyt käydä nukkumaan, yhtäkkiä alkoi supistella hieman kipeästi. Kipeitä vihlaisuja jotka tuntuivat samalta kuin supistuskipu, mutta todella paljon vähemmän kipeiltä kuin nk. oikeat supistukset. Niinpä soittelin sairaalaan ja sain ohjeeksi jäädä lepäilemään ja ottamaan Panadolia. Aamulla soitin neuvolaan ja eilisen lääkärin tutkimuksen perusteella sain sairaslomaa pari viimeistä viikkoa, jonka jälkeen jään kesälomalle ja sitten vihdoin ja viimein odotetulle äitiyslomalle. Ihanaa, ei enää kovin kauaa ja tapaan pikkuiseni...
Tänään olen sitten vain lepäillyt ja laiskotellut rauhassa ja päiväunetkin nukuin. Jospa tämä tästä, hyvä ettei mitään muutosta ed. tilanteeseen verrattuna tuolla alakerrassa kuitenkaan ollut.
Kuulemisiin,
t.Saraida rv 28+0
Ilmoita asiaton viesti
Pipsaliinu - 04.05. 17:25 vastaa tähän viestiin (9/11)
Heissan!
Wekku se tais olla jolle niittä kipeitä vihlaisuja tuli tai en muista miten asian sanoit mutta minulle on muutamana yönä tullut oikealle alamahaan oikein pistävä kipu kun olen ollut kääntymässä niin tuska oli sitä rajaa että siinä ja siinä sain suuni pidettyä kiinni. Neuvolassa sanoin asiasta ja meinas että on kohdun kannattimen venymisestä johtuva kipu.
Neuvolassa muuten nyt kaikki ok mutta rr oli edelleen 140/80 ja turvotusta on vaikka muille jakaa ja vimpan kahden viikon aikana 2kg lisää,tosin aamulla oli kädetki niin turvoksissa että en saanut käsiä nyrkkiin.Painoa on tullu nyt 12kg....nyt on pakko siirtyä salaatti linjalle...jos sais tota turvotusta edes vähä kuriin.
Tällä viikolla on vanhoja pakkauksia vielä lähetetty mutta siis myös jo uusia on lähtenyt uusiin koteihin...soittelin sinne kun toivoin hieman muutoksia pakkaukseeni.... =)
nyt lähden ulos lasten kanssa touhuamaan että ei tuu koko iltaa tuvassa istuttua!!!
palaan ehkäpä vielä illalla!
pipsaliinu rv 31+4
Ilmoita asiaton viesti
sitruska - 04.05. 21:01 vastaa tähän viestiin (10/11)
Pelkopolilla tuli käytyä aamusta
Ja kyllä kannatti! Kätilö oli todella mukava ja sain jutella kaikki edellisestä synnytyksestä vaivaamaan jääneet asiat halki. Nyt ne on poikki ja pinossa ja mä oon valmis uuteen yritykseen. Näin mun partogrammin ja synnytyskertomuksen ja sen mukaan mä olen oikea malliesimerkki:). Mulla ei siis pitäisi olla syytä huoleen, vaikkakin vauvan painoa seurataan vielä pariin otteeseen. Saan tehdä listan synnytystä varten kaikista mn toiveista siitä, miten haluaisin synnytyksen menevän. Esikoista tehdessä kun kivunlievitys oli jätetty mun harteille, mitään ei Jorvissa tarjottu pyytämättä. Nyt on eroi ääni kellossa ja ainakin Naikkarilla sitä kivunlievitystä kuulemma oikein tyrkytetään! Ja nyt varsinkin, kun olen virallisesti papereissa SYPE eli synnytyspelkoinen. Nykyään on kuulemma otettu käyttöön myös ponnistusvaiheen kivunlievitys eli puolikas epiduraali. Se on uus juttu ja sitä pitää tajuta pyytää, jos sellaista haluaa. Mä haluan todellakin, sillä pahimmat kivut koin nimenomaan ponnisuvaiheessa, kun vauva painoi peräsuolta niin julmetusti! Puolikas epiduraali ei vie voimaa supistuksilta, mutta helpottaa sitä paineentunnetta siellä pyllyn suunnalla.
Tulipas kauhee sepostus...mutta olen asiats niin tohkeissani ja innoissani...odotan synnytystä nyt ihan eri tavalla, kuin vielä eilen (pelonsekaisin tuntein). Nyt tiedän, että mä osaan, mä kykenen, mä voin ja mä pystyn.
Eipä mulla muuta:)
sitruska rv 30+4
Ilmoita asiaton viesti
vastaa | aloita uusi keskustelu
Sivu: 1/2 seuraava >> Sivu: 1 2
Näytä kerralla viestejä [10] [25] [50] [100]
Kirjautuminen
riikka " mutsi04" seppänen
Kirjaudu ulos
Muuta käyttäjätietoja
Kommentit (2)
nostin tuon edellisen to-pe pinon ylös. Jatketaan siihen! :)
Hienoa...hienoa...tekniikan ihmelapsi...en tajua miten tuon tein, että koko edellinen pino tuli näkyviin....
Aloitetaas uudelleen...HAHAA!! =)