Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalle teidän perheessä otti kovimmalle Move-testin tulokset?

Vierailija
18.09.2018 |

Lapselle vai vanhemmalle?
Oletteko jo verranneet tuloksia naapureiden kanssa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt kutosella. Heillä oli testi viime vuonna ja lapset vertailivat niitä keskenään. Meillä poika harrastanut futista neljä vuotiaasta saakka, joten kunto erinomainen.

Oli koulunsa toiseksi paras ja sama tulos kun testi tehtiin joukkuekavereiden kesken.

Vierailija
2/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, kun eihän nuo tulokset ole kai julkisia. Mistä voi tietää olleensa koulun toiseksi paras?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ottaa 8lk tytölle koville, kun opettaja ei anna hänen juosta piippiä (lapsella rasitusvamma jalassa). Osan on suorittanut, osaa ei, koska oli pois koulusta kun loput testeistä tehtiin. Tekee jonain rästikertana puuttuvat testit.

Vierailija
4/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiä ei voinut tehdä sohvalta käsin puhelimella niin ei voi tietää kelle se olisi ollut vaikein. Keskenään suoritettiin vatsalihastesti jonka voitin. Pääsin istumaan pelkillä vatsalihaksilla. Ne onkin meillä kaikilla aika isot lihakset.

Mielestäni testi oli kovin puutteellinen. Siinä ei saa pisteitä juoksukaljoista tai pitsoista. Kun painoa on 130 kg niin siitä pitäisi saada jo kertoimia varsinkin krapulassa haetuista juoksukaljoista. Se on vaativa laji kun kamppailet myyjät, vartijat ja poliisit.

Apuraha hakemuskin hylättiin perusteluna lain vastainen toiminta. Näin sitä syrjitään kun lajina on jokin vähän erikoisempi harrastus. Move on sanoi vartija kun silmäilin kaljahyllyä. Mistä se tiesi että osaan lontoon murretta?

Vierailija
5/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle. Kun sai piip-testistä huonomman kuin paras kaverinsa, pyysi saada juosta sen seuraavalla liikkatunnilla uudelleen. 11min ei riittänyt, 13min oli sit OK.  Mulle on aivan sama, tiedän, että lapsi on hyvässä fyysisessä kunnossa, en tarvitse siihen piip-testin tulosta, mulla on ihan silmät päässä. 

Vierailija
6/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, kun eihän nuo tulokset ole kai julkisia. Mistä voi tietää olleensa koulun toiseksi paras?

Oletan, että viittaat tuohon viestiin nro ? Suora lainaus ko. viestistä: Heillä oli testi viime vuonna ja lapset vertailivat niitä keskenään

Vierailija
7/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle. Kun sai piip-testistä huonomman kuin paras kaverinsa, pyysi saada juosta sen seuraavalla liikkatunnilla uudelleen. 11min ei riittänyt, 13min oli sit OK.  Mulle on aivan sama, tiedän, että lapsi on hyvässä fyysisessä kunnossa, en tarvitse siihen piip-testin tulosta, mulla on ihan silmät päässä. 

ja tää lapsihan sai kirkkaasti parhaan tuloksen (eli hymynaaman) jo tuolla 11 minuutin tuloksella. Olikohan 7 min mitä piti 8-lk poikien juosta parhaan tuloksen saadakseen, 8lk tytöillä ja kaikilla 5-luokkalaisilla pienempi viiteraja.

Vierailija
8/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että viittaat tuohon viestiin nro ? Suora lainaus ko. viestistä: Heillä oli testi viime vuonna ja lapset vertailivat niitä keskenään

Melko pieni koulu...

Ja tarkkaan on saanut räknäillä kun joka osa-alueesta tulee erillinen tulos.

Tuossahan viitattiin aloitukseen ja koko Move -testin tuloksiin.

Vierailija
9/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-luokkalaiselle otti koville. Oli yskässä (juuri ollut viikon poissa flunssan vuoksi) ja pakko oli osallistua, vaikka laitoin viestin että toivotaan että ei osallistu, koska juuri ollut kipeänä. Kuulemma oli yskinyt keuhkot pihalle piip-testin jälkeen ja meinannut oksentaa ja henki ei kulkenut. Tulos puolta huonompi kun viimeksi. Jokusen minuutin oli pystynyt juoksemaan.

Vierailija
10/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tää lapsihan sai kirkkaasti parhaan tuloksen (eli hymynaaman) jo tuolla 11 minuutin tuloksella. Olikohan 7 min mitä piti 8-lk poikien juosta parhaan tuloksen saadakseen, 8lk tytöillä ja kaikilla 5-luokkalaisilla pienempi viiteraja.

Kyse oli 5- luokkalaisista. Tiedän, itse pidinkin täytenä hulluutena tuota uudelleen juoksemista. Mutta kun kaverille ei vaan voi hävitä. Mutta olisi sitten sillä uusintatuloksella kirkkaasti koulun paras. Tämän tiedän koska liikunnanopettaja kertoi sen mulle. Ja ihan pyytämättä, edelleenkään ei suuremmin tuon testin tulokset mua kiinnosta.  

Vierailija
11/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-luokkalaiselle otti koville. Oli yskässä (juuri ollut viikon poissa flunssan vuoksi) ja pakko oli osallistua, vaikka laitoin viestin että toivotaan että ei osallistu, koska juuri ollut kipeänä. Kuulemma oli yskinyt keuhkot pihalle piip-testin jälkeen ja meinannut oksentaa ja henki ei kulkenut. Tulos puolta huonompi kun viimeksi. Jokusen minuutin oli pystynyt juoksemaan.

Mä olisin ilmoittanut että "ei osallistu", toivomiset olisin jättänyt johonkin muuhun kertaan. Erittäin vaarallista tehdä tuollaisia testejä flunssaisena. 

Vierailija
12/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau mikä tulos tuo on varmasti 8 luokkalaisten poikien paras Suomessa.

Vierailija
13/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko pieni koulu...

Ja tarkkaan on saanut räknäillä kun joka osa-alueesta tulee erillinen tulos.

Tuossahan viitattiin aloitukseen ja koko Move -testin tuloksiin.

No oma poika oli Espoon suurimmassa koulussa (yli 800 oppilasta) mutta ei niitä vitosia ollut kuin 3 luokallista eli reilu 70 oppilasta, ja kyllä lapset keskenään tietää, kenen tuloksia kannattaa edes kysellä.  Hänen kohdallaan mahdollisia paremman tuloksen tehneitä oli 4-5 oppilasta, joista 2 oli omalla luokalla eli teki testit samaan aikaan., joten tulokset näki ihan itse, ei tarvinnut edes kysyä. Henkkoht pidän koko testaamista tuolla lailla ihan järjettömänä, fyysisistä kuntoa ja kestävyyttä voisi liikuntatunneilla testata pikku hiljaa ilman mitään sen kummempaa mölyä ja sen tulokset sitten raportoida terveydenhuoltoon vaikka keväällä.

Vierailija
14/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika oli tuolloin 5. luokalla. Ei ole 8.luokkien paras aika, kun isoveljen joukuekaverikin juoksi 8:lla 15min. Ja tuskin sekään on Suomen paras aika, kun kyse oli futarista ei pikajuoksijasta, jolla olisi juoksutekniikka paremmin hallussa.

Vierailija
15/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika oli tuolloin 5. luokalla. Ei ole 8.luokkien paras aika, kun isoveljen joukuekaverikin juoksi 8:lla 15min. Ja tuskin sekään on Suomen paras aika, kun kyse oli futarista ei pikajuoksijasta, jolla olisi juoksutekniikka paremmin hallussa.

Ehkä se matka ei ole mitattu samoin joka paikassa. Koskaan ammattiurheillijoillakin 15 on erittäin hyvä.

Vierailija
16/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mahtaa olla pieni koulu, jos tietää kaikkien tulokset. Ja kaikissa osa-alueissa vai miten laskettuna?

Vierailija
17/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa paikoissa ei ole edes 20 metrin jumppasaleja. Esim. 12 kohdalla on juostu 2400 m ja vauhdin pitää edelleen pysyä n.14km/h.

Vierailija
18/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5.-luokkalainen ei ollut varma edes omasta tuloksestaan, oliko huono vai keskinkertainen. 10 kertaa oli kuulemma piipin välejä juossut, enkä mäkään osaa sanoa mitä se sitten tarkoittaa.... 10x20m, mutta missä ajassa?

Vierailija
19/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 5.-luokkalainen ei ollut varma edes omasta tuloksestaan, oliko huono vai keskinkertainen. 10 kertaa oli kuulemma piipin välejä juossut, enkä mäkään osaa sanoa mitä se sitten tarkoittaa.... 10x20m, mutta missä ajassa?

Erittäin hyvä tulos. Vauhti on aluksi löyhä ja kiihtyy loppua kohden.

Vierailija
20/26 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa paikoissa ei ole edes 20 metrin jumppasaleja. Esim. 12 kohdalla on juostu 2400 m ja vauhdin pitää edelleen pysyä n.14km/h.

14 km tunnissa? Aikamoista vauhtia pidetään sit...