Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitetäänkö teidän perheessänne kotitöistä?

Vierailija
18.09.2018 |

Minun uusi avomieheni on alkanut kiittää, kun teen kotitöitä. "Kiitos, kun pesit pyykkiä!", "kiitos, kun tiskasit!", "kiitos, kun veit roskat!"

Minusta tämä on todella omituista. En itse oikein osaa kiittää, kun mieheni tekee oman osuutensa. Pitääköhän hän nyt minua kirjaimellisesti ihan kiittämättömänä?

Kiitetäänkö teidän perheessä...?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö? :D

Ap

Vierailija
2/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pesin eilen kaikki miehen treenivaatteet ja kyllä hän kiitti.

Kyllä meillä ollaan peruskohteliaita toisillemme ja minusta se on ihan luonnollista, eikä tunnu tönkköpönötukseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pesin eilen kaikki miehen treenivaatteet ja kyllä hän kiitti.

Kyllä meillä ollaan peruskohteliaita toisillemme ja minusta se on ihan luonnollista, eikä tunnu tönkköpönötukseltä.

Lisään : 14vuotta yhteiseloa takana.

Vierailija
4/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ei kiittele toisiaan, koska kotityöt on itsestäänselvyyksiä molemmille. Teiniä kiitetään, jos omaehtoisesti tekee jotain ekstraa.

Vierailija
5/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kiitän miestäni kotitöistä, koska tiedän hänen tekevän niitä vain ja ainoastaan minun mielikseni. Lisäksi, kiitollisuus toisen osallistumisesta ja sen ääneen sanominen vahvistaa ainakin meidän suhdettamme, eikä toista tule pidettyä itsestäänselvyytenä niin helposti.

Vierailija
6/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että se olisi minulta jotenkin pois, jos olen kohtelias ja kiitän toista. Eli kyllä meillä kiitetään ohimennen ainakin. Tuskin mitään aarioita tarvitsee odottaa ja kylpylähierontaillallista siitä, että ripustin pyykit, mutta joo.

Ainakin ruoasta kiitetään, kahvin tuomisesta toiselle, pyykkien ripustamisesta, sun muusta pienestä avusta. Siitäkin huolimatta, että kumpikin tekee yhtä lailla kaikkia kotitöitä ihan normaalisti arkipuuhina.

Se on vain osa meidän positiivista kanssakäymistämme.

Vierailija
7/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ei kiittele toisiaan, koska kotityöt on itsestäänselvyyksiä molemmille. Teiniä kiitetään, jos omaehtoisesti tekee jotain ekstraa.

Minunkin mielestäni kotityöt ovat itsestäänselvyyksiä, joista ei tarvitse kiittää. Enkä osaa vastatakaan noihin kiitoksiin. Mitä niihin kuuluu sanoa, "ole hyvä?"

Nehän ovat yhteisiä töitä joita tehdään yhteiseksi hyväksi. En minä niistä tarvitse kiitosta.

Ap

Vierailija
8/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe, että se olisi minulta jotenkin pois, jos olen kohtelias ja kiitän toista. Eli kyllä meillä kiitetään ohimennen ainakin. Tuskin mitään aarioita tarvitsee odottaa ja kylpylähierontaillallista siitä, että ripustin pyykit, mutta joo.

Ainakin ruoasta kiitetään, kahvin tuomisesta toiselle, pyykkien ripustamisesta, sun muusta pienestä avusta. Siitäkin huolimatta, että kumpikin tekee yhtä lailla kaikkia kotitöitä ihan normaalisti arkipuuhina.

Minäkin kiitän ruuanlaitosta ja kahvin tarjoilemisesta, ehdottomasti. Mutta roskien vieminen ei ole ehkä kiitoksen arvoinen asia. Kunhan vaan vie sitten roskat vuorostaan.

Ap

Vierailija
9/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kiitän ruuanlaitosta ja kahvin tarjoilemisesta, ehdottomasti. Mutta roskien vieminen ei ole ehkä kiitoksen arvoinen asia. Kunhan vaan vie sitten roskat vuorostaan.

Ap

Samoin, ruuasta ja kahvista kiittäminen kuuluu ihan peruskohteliaisiin käytöstapoihin. Mutta en ala mitään puhetta tyyliin "kiitän koko perheemme puolesta sinua rakas aviomieheni, koska jaksoit ja viitsit uhrata kallista aikaasi tänään tiskikoneen tyhjentämiseen"-tyyppisiä seremonioita pitämään.

Vierailija
10/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitetään, jos on tehnyt jotain tavallista vaativampaa tai ns. omiin kotitöihin kuulumatonta. Muuten ei kiitetä. Olisi jotenkin noloa kiittää ja kehua miestä esim. siitä, että se saa järjestettyä omat vaatteensa vaatekaappiin.

Vierailija
11/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiitellään.

Vierailija
12/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiitän miestäni, välillä taas en. Mutta se onkin sitten jo oikein Suurkiitoksen paikka, jos kerran pari vuodessa tekee salaatin, kun minä kokkaan. Hän siis ei osallistu ruuan tekemiseen lainkaan.

Vierailija
13/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Kiitän tytärtäni aina, kun hän on tehnyt kotitöitä - samoin hän kiittää minua, kun vaikkapa vien hänelle puhtaat pyykit tai ruuasta. Kauniit käytöstavat eivät ole kenellekään häpeäksi.

Vierailija
14/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kiitän miestä ja lapsia, kun auttavat ja osallistuvat.

Minua usein kiitetään vain ruuasta.. mutta toisaalta näen, että tällä hetkellä suurin osa kotitöistä kuuluu minulle, kun olen kotiäitinä.

Miehen perheessä ei ole kiitetty eikä kiitetä, joten senkin takia mies ei "osaa" kiittää. Joskus kuitenkin yleisellä tasolla puhuu siitä, miten on kiitollinen kaikesta mitä teen.

Vierailija
15/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan siitä onko naapuri tehnyt ne kunnolla. Meillä kun vakaumus kieltää kaikenlaisen työn tekemisen.

Vierailija
16/16 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä saat toisen paremmalle mielelle niin kiitos on maksanut itsensä takaisin. Minä kiitän kaikesta mahdollisesta aina kun vaan muistan. Ei se minulta pois ole.