En ole viikkoon käyttänyt lihatuotteita, mitä terveyshaittoja, jos en syö jatkossa ollenkaan
Voiko muuten väsymys johtua jos syö viikossa kilon lihatuotteiden?
Kommentit (14)
Et saa mitään terveyshyötyä, jos et syö lihaa, päinvastoin.
Ei kai mitään. Syötkö munia tai kalaa?
Vierailija kirjoitti:
Et saa mitään terveyshyötyä, jos et syö lihaa, päinvastoin.
Ja tämähän on täyttä puppua. Lihassa olevia ravintoaineita saa muualtakin, ja vieläpä terveellisempää kautta.
Minä vähensin lihansyöntiä oleellisesti kesällä ja puolitoista viikkoa sitten lisäsin sitä taas reilusti, koska lihoin ja olin jatkuvasti nälkäinen. MInulle sopii parhaiten lihaa ja paljon kasviksia + hyvää rasvaa.
Monipuolisella kasvisruokavaliolla on mahdollista saavuttaa useita terveyshyötyjä. Tutkitusti kasvissyöjien ruokavalio sisältää sekaruokavalioon verrattuna vähemmän tyydyttyneitä rasvoja ja kolesterolia, mutta enemmän kuituja, ja monien vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti on runsaampaa. Kasvissyöjien ruokavaliosta voi saada lihansyöjien ruokavaliota enemmän esimerkiksi C- ja E-vitamiinia, magnesiumia ja kaliumia sekä flavonoideja ja karoteeneja.
Kasvissyönnin on havaittu vähentävän muun muassa sydän- ja verisuonitauteihin, kakkostyypin diabetekseen sekä eturauhas- ja paksusuolensyöpiin sairastumista. Sydän- ja verisuonitautien riskin pieneneminen mahdollisesti selittyy kasvissyöjien matalammalla verenpaineella sekä veren rasvojen paremmalla laadulla. Tutkimuksissa myös fytokemikaalien runsas saanti on yhdistetty pienempään sydäntautiriskiin.
Terveellinen kasvisruokavalio on monipuolinen. Siinä on kiinnitettävä huomiota erityisesti vitamiinien ja rasvahappojen tarvittavaan saantiin sekä proteiinin laatuun.
https://oikeuttaelaimille.fi/kasvissyonti/miksi-kasvissyojaksi
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisella kasvisruokavaliolla on mahdollista saavuttaa useita terveyshyötyjä. Tutkitusti kasvissyöjien ruokavalio sisältää sekaruokavalioon verrattuna vähemmän tyydyttyneitä rasvoja ja kolesterolia, mutta enemmän kuituja, ja monien vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti on runsaampaa. Kasvissyöjien ruokavaliosta voi saada lihansyöjien ruokavaliota enemmän esimerkiksi C- ja E-vitamiinia, magnesiumia ja kaliumia sekä flavonoideja ja karoteeneja.
Kasvissyönnin on havaittu vähentävän muun muassa sydän- ja verisuonitauteihin, kakkostyypin diabetekseen sekä eturauhas- ja paksusuolensyöpiin sairastumista. Sydän- ja verisuonitautien riskin pieneneminen mahdollisesti selittyy kasvissyöjien matalammalla verenpaineella sekä veren rasvojen paremmalla laadulla. Tutkimuksissa myös fytokemikaalien runsas saanti on yhdistetty pienempään sydäntautiriskiin.
Terveellinen kasvisruokavalio on monipuolinen. Siinä on kiinnitettävä huomiota erityisesti vitamiinien ja rasvahappojen tarvittavaan saantiin sekä proteiinin laatuun.
Tämähän on täyttä puppua!
Minä voin paremmin kun syön kasvisruokaa. Usein syön niinkuin vegaanit, mutta käytän juustoa, maitoa ja kananmunia vähän. Kohtuudella. Mutta koska veriarvot laskevat, niin silloin tällöin paistan maksapihviä, ja syön lihaa. Tosin lihansyönnin jälkeen olen aina tosi väsynyt. Mutta syön siksi ettei tarvitse rautatablettia ottaa. Kasvisvoittoinen ruokovalio on paras, mutta minäkään en pärjää sillä. Vähän lihaa, kanaa ja kalaa. Mitenkään en jaksa uskoa, että kohtuudella syöty liha olisi haitallista, etenkin kun syön ehkä kerran, kaksi viikossa jotain eläinproteiinia. Luomupuuro, peruna, banaani, bataatti, jne. ovat hyviä.
Haittaa lihattomuudesta tulee yleensä vain, jos ei osaa hankkia tarvittavia ravintoaineita kasviperäisistä vaihtoehdoista. Eihän kukaan nyt pelkällä salaatilla pysty terveellisesti elämään. Joten kannattaa ottaa selvää kasvisruokavaliosta ennen sen aloittamista, niin tiedät miten saat jatkossakin kehosi kylläiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pari munaa päivässä ja syön myös kalaa.
Ap.
Ei terveyshaittoja ja ilmasto kiittää. B12-vitamiini on ainut mitä kannattaa harkita purkista otettavaksi, mutta sekin lähinnä silloin jos olet siirtynyt täysvegaaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä kyseessä kasvissyönti lisättynä munilla, maitotuotteilla tms. vai vegaanius? En voi syödä kananmunia enkä maitotuotteita, joten otan eläinkunnan ravintoni lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari munaa päivässä ja syön myös kalaa.
Ap.
OK. Et sinä lihaa tarvitse sitten mihinkään.
Minäkin olen elänyt jo 30 vuotta ilman lihaa ja olen terve ja hyväkuntoinen.
Kalaa ja munia syön ja kaikkea paitsi lihaa.
Jokaiselle sopii omanlaisensa ruokavalio. Itse aloin muutama vuosi sitten vähentämään lihan syöntiä koska lihaisan aterian jälkeen oli aina jotenkin epämukava olo, vatsaan sattui, oli ummetusta jne. Lopulta punainen liha jäi luonnollisesti pois ruokavaliosta, koska en halunnut sitä oloa mikä siitä seurasi. Nykyään syön paljon kasvisruokaa, mutta myös kalaa, kananmunia, maitotuotteita, joskus kanaa, ja tämä systeemi sopii minun kropalleni, olen paljon energisempi ja ruuansulatus toimii paremmin jne. Mutta en ole tiukkis ruokavalioni suhteen, olin esimerkiksi kerran vieraissa jossa oli varta vasten tehty lasagnea niin kyllä sitä kohteliaasti söin, vaikka olo olikin hieman tukala loppupäivän.
Siis mitä terveyshyötyä
, jos ei käytä lihatuotteita?
Ap.