Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muljuva patti soliskuopassa

pelokas
18.09.2018 |

Onko kokemuksia hyvänlaatuisista pateista soliskuopassa?
Ilmestyi tuohon ihan yhtäkkiä, noin 1cm kokoinen muljahteleva. Nyt tietysti olen kauhuissani ja mietin varaanko ajan heti lääkärille vai odotanko hetken jos menisi pois...

Ja jep, tiedän että hälyyttävä merkki mutta nyt kaipaisin kauheasti tsemppaamista ja niitä hyviä kokemuksia.

:(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemuksia mut mene lääkäriin mahd pian. Siellä se selviää. Tsemppiä! :)

Vierailija
2/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla imusolmukkeet suurenee aina kun flunssa tulossa. Etenkin toisella puolen kaulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeet sijaitsee noilla paikoilla. Jos patti on pehmeä, eikä kipeä, on kyse todennäköisesti vain siitä. Imusolmukkeita on kaulan alueella paljon :)

Vierailija
4/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla rasvapatti.

Vierailija
5/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, mutta se ei ole kaulalla vaan ikäänkuin soliskuopassa... 

Voi plaah...

Vierailija
6/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli soliskuopassa, tosin pieni ja kova. Tutkittiin ihan laajasti, koska soliskuopassa ei kuuluisi mitään tuntua. Ei ollut pahalaatuinen, vaikka siihen olin varautunut (ja kauhuissani).

Mutta oman kokemukseni perusteella suosittelisin lääkärille (mielellään erikoislääkärille, korva/kurkku-lääkäri ehkä olisi paras) hakeutumista nopeasti, kun heti huomataan ja tutkitaan ja tarvittaessa hoidetaan, on tilanne parempi vaikka olisi pahanlaatuinenkin, kuin jos vaan odottelee ja tilanne etenee. Tsemppiä!

Vierailija
7/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli soliskuopassa, tosin pieni ja kova. Tutkittiin ihan laajasti, koska soliskuopassa ei kuuluisi mitään tuntua. Ei ollut pahalaatuinen, vaikka siihen olin varautunut (ja kauhuissani).

Mutta oman kokemukseni perusteella suosittelisin lääkärille (mielellään erikoislääkärille, korva/kurkku-lääkäri ehkä olisi paras) hakeutumista nopeasti, kun heti huomataan ja tutkitaan ja tarvittaessa hoidetaan, on tilanne parempi vaikka olisi pahanlaatuinenkin, kuin jos vaan odottelee ja tilanne etenee. Tsemppiä!

Miten huomasit sen? Oliko jotain muita oireita?

Itse kaksi päivää sitten huomasin. Huomatessa se oli suurempi, aivan kuin turvoksissa, ja sitten eilen jo pienempi. 

Vierailija
8/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta huomasin, mulla se oli siellä sitten monta kuukautta ja mm. kaulaa ultrattiin, neulanäyte otettiin kaulasta ym. Jos patti pienenee, se on kai hyvä merkki. Mutta jos sitä kokeilee usein, se voi siksi ärtyä ja kasvaa, eli ei kannata sitä painella aktiivisesti. Ei ollut muita oireita ihmeemmin, olin sairastanut mykoplasman rajusti ennen tuota, siitä sitten arvelivat sen johtuvan, kun mitään muuta syytä ei löytynyt.

Vierailija
9/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni tuli myös yhtäkkiä tälläinen patti soliskuoppaan ja diagnoosi oli kysta, joka leikattiin pienellä toimenpiteellä.

Vierailija
10/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Toivoa siis on, ettei se ole se pahin!

Varaan kuitenkin lääkäriin ajan, mutta sitä ennen toivon vielä lisää hyviä kokemuksia tälläisistä..

Kurkkua hiukan särkee tuolta puolelta, voi toki johtua siitä että olen sitä hypistellyt välillä...

Vierailija
11/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Voi plaah...

Epäkäslihas/hartia jumissa.

Fasettilukko.

Urheiletko.?

Vierailija
12/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin lääkäri teki satunnaislöydöksen soliskuopassa oleva "patti". Itse en huolestunut, koska tiedän että minulla ON paljon imusolmukkeita juuri kaulan ja solisluiden alueella. No se kuitenkin ultrattiin ja tutkittiin (oli jo siinä vaiheessa vähän pienempi kuin löytöhetkellä), ja tulos oli että ihan normaalilöydös, imusolmuke. Eli suosittelen ilman muuta että varaat lääkärille ajan jotta pattia tutkitaan, mutta en näkisi että olisi syytä paniikkiin. Todennäköistä on, että se on imusolmuke. Varsinkin jos sen koko vaihtelee.

Vierailija
13/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Voi plaah...

Epäkäslihas/hartia jumissa.

Fasettilukko.

Urheiletko.?

En urheile... Hartia ollut jumissa kyllä. Mutta voiko siitä tulla tuollaista pientä pattia.. hmm...

Google tarjosi tosiaan vain tuon syövän vaihtoehdoksi jokaisessa keskustelussa jonka luin. Nyt jo paljon parempi mieli ja uskaltanen varata sen lääkärin. Tosin olisin sen varannut muutenkin, mutta tuli sellainen vastareaktio että "unohdan ja anann asian olla" - jota tietenkään ei voi tehdä. 

Silti tämä jännittää ja pelottaa...

Vierailija
14/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuljunnut siinä viimeset 35vuotta....

Vierailija
15/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nuljunnut siinä viimeset 35vuotta....

Siis soliskuopassa pieni patti?

Kävitkö missään kohtaa näyttämässä lääkärissä? :) 

Vierailija
16/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se o pienenikin, niin tuskin mitään, pahanlaatuiset ei itsekseen pienene... Mielenrauhan vuoksi voit käydä näyttämässä.

Vierailija
17/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soliskuopasta tehdyt löydöt pitää tutkia. Mene lääkäriin :)

Vierailija
18/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kyllä lääkäriin, halusin vain pikaista lohtua tähän ahdistukseen!

Vielä kaipaan kokemuksia!! :)

Vierailija
19/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pehmeä ja muljuu, ei ole kiinni alustassaan niin todennäköisesti on imusolmuke tai kysta. MUTTA tuossa kohtaa olevat patit pitää aina tutkia. Voi olla myös esim kilpirauhassyövän etäpesäke yms. Onko ollut kurkussa mitään tuntemuksia esim. kuristumisen tunnetta, ruoka jää kiinni kurkkuun tai väsymystä?

Vierailija
20/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pehmeä ja muljuu, ei ole kiinni alustassaan niin todennäköisesti on imusolmuke tai kysta. MUTTA tuossa kohtaa olevat patit pitää aina tutkia. Voi olla myös esim kilpirauhassyövän etäpesäke yms. Onko ollut kurkussa mitään tuntemuksia esim. kuristumisen tunnetta, ruoka jää kiinni kurkkuun tai väsymystä?

Voi ei.. Semmoista outoa kurkkukipua on ollut nyt kesän jälkeen.

Väsymystä ollut jo pidempään johtuen pienestä lapsesta kotona, joten siitä en osaa sanoa sen kummemmin...

No, huomenna lääkäriin. Todennäköisesti siis syöpä. Tähän tulokseen nyt tulin ja valmistaudun henkisesti pahimpaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän