Hollanti vai Ranska?
Kommentit (12)
Hollanti. Kieli on helppo oppia, ihmiset mukavia, välimatkat lyhyet, elämänlaatu todella hyvä.
Maa jossa miehillä on nimiä tyyliin Edwin, Patrick, Ruud, Marco, Rikhard, Ronald, Gregory, Bruno, Jonathan, Rafael ei voi olla huono maa asua. Joten Hollanti.
Vierailija kirjoitti:
Hollanti. Kieli on helppo oppia, ihmiset mukavia, välimatkat lyhyet, elämänlaatu todella hyvä.
Okei. Miten tämä sanotaan hollanniksi?
Hollanti! Mä asun täällä jo neljättä vuotta. Jotenkin täällä on suomalaisen helppo olla. Tuttu "sääntöyhteiskunta" ja ihmiset tuntuu enemmän pohjoismaalaisilta jalat maassa olevilta tyypeiltä, kuin vaikka ne ranskalaiset...
Riippuu kielitaidosta. Jos osaat sujuvasti ranksaa, niin Ranska sitten. Mutta jos et, niin aika tuskaista tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nederland. De taal is makkelijk om te leren, de mensen zijn leuk, de afstanden zijn kort en *elämänlaatu* heel goed.
En pystynyt parempaan, ei jaksanut avata sanakirjaa :D
t: ohis
Ilmasto eteläisessä Ranskassa on kyllä parempi. Lyhyt matka Alpeille tai Välimeren rannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nederland. De taal is makkelijk om te leren, de mensen zijn leuk, de afstanden zijn kort en *elämänlaatu* heel goed.
En pystynyt parempaan, ei jaksanut avata sanakirjaa :D
t: ohis
..tai ehkä mä kääntäisin elämänlaadun ihan kwaliteit van het leven.
Jos ruoka ja kulinaariset nautinnot on tärkeitä, niin ehkä ennemmin Ranska. Hollannissa monet jutut on hyvin mutta ruuan päälle eivät kyllä kauheasti ymmärrä :)
Vierailija kirjoitti:
Jos ruoka ja kulinaariset nautinnot on tärkeitä, niin ehkä ennemmin Ranska. Hollannissa monet jutut on hyvin mutta ruuan päälle eivät kyllä kauheasti ymmärrä :)
Tää on kyllä totta :D hollantilainen perinneruoka ei ole niin pahaa (siis peruna+liha+kasvikset) mutta hitto että kaipaan suomalaista snägäriä... olen asunut täällä vuosikausia ja silti frikandelit tai kroketit ei maistu. ANTAKAA MULLE MAKKARAPERUNAT!
Hollanti. Outo kysymys, kun vastaus on itsestäänselvä.