Siis mitä juuri tapahtui - terapeuttini vastaus!?
Käyn psykoterapiassa, olen käynyt jo yli vuoden. Lähetin terapeutille viestin että en pääse ke illan vastaanotolle koska lapseni sai syntymäpäiväkutsun samalle ajalle ja onnistuisiko ajan vaihto xx kellonajalle? Olen ainoastaan koko terapian aikana joutunut perumaan yhden tapaamisen kun sairastuin. Terapeutti vastasi ettei pidä lapsen kaverisynttäreitä tapaamisen peruuttamisen perusteena??? No, ei varmaan, mutta ajoissa olin siirtämässä aikaa ja lapseni ei pääse juhliin jos en muuta aikaa (juhlat kaukana kotoa ja se pitäisi viedä silloin sinne kun olen terapiassa). Hitto kun alkaa itkettämään eli sanoisinko lapselleni ettei juhliin meno onnistu kun äitin pitää mennä terapiaan. Terapeutti itse on useinkin lähettänyt viestiä ja kysynyt onnistuisiko ajan muuttaminen kun joku muu ei tulekaan tai joku muu haluaa vaihtaa aikaa jne. Olen joka kerta yrittänyt vaihtaa sitten aikaa. Näköjään ei sama asia ole toisinpäin mahdollista.......
Kommentit (28)
Siis mitä hittoa. TOTTAKAI sulla on oikeus vaihtaa aika tai vaikka kuule peruuttaa! Oletko jossain määrätyllä tai pakkohoidossa että sun on pakko käydä siellä? Jos näin ei ole, niin sun terapeutilla ei ole mitään sananvaltaan sun käynteihin. Sullahan on oikeus lopettaa koko touhukin jos haluat. :D
Tuon jälkeen itse vaihtaisin terapeuttia. On sen verran koppava asenne että olisi loistava näpäytys.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa. TOTTAKAI sulla on oikeus vaihtaa aika tai vaikka kuule peruuttaa! Oletko jossain määrätyllä tai pakkohoidossa että sun on pakko käydä siellä? Jos näin ei ole, niin sun terapeutilla ei ole mitään sananvaltaan sun käynteihin. Sullahan on oikeus lopettaa koko touhukin jos haluat. :D
Tuon jälkeen itse vaihtaisin terapeuttia. On sen verran koppava asenne että olisi loistava näpäytys.
Lisäys vielä, että pidä kaikki viestit tallessa, ettei tule yhtäkkiä ls-ilmoituksia ja terapeutin ''huolta'' kun on ottanut itseensä. Muista että sinä olet maksava asiakas ja sulla on oikeus.
Kuulostaa mun ex-terapeutilta. Itse siirteli aikoja miten sattuu ja oli selkä kipeä ja milloin mitäkin. Sitten kun minä olin sairaana, ja pari päivää ennen vastaanottoa ilmoitin että en pääse tulemaan, niin alkoi suu vaahdossa selittämään, kuinka olen sitoutunut käymään terapiassa ja poisssolot eivät ole suotavia. Vähän ajan päästä lopetin käynnit, koska terapeutti oli muutenkin täysin epäpätevä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin! Tuli lähes kunnon riita aiheesta vastaanotolla, sanoin että miksi voi itse vaihdella aikoja, mutta minä en voi.
Luottamus terapeuttiin loppui siihen. Terapeuttien toiminta on törkeää ja asiakkaat heille lopulta vain rahasampo.
Oletteko sopineet peruutusten säännöistä terapian aluksi? Hyvään terapiatapaan kuuluisi sopia asioista kurjallisesti, silloin välttyy näiltä.
Meillä oli terapeutin kanssa suullinen sopimus, että alle 24H ennen käyntiä perutuista ajoista hän laskuttaa 50%. Kirjallista sopimusta ei missään vaiheessa jostain syystä tehty. No, jouduin perumaan ja yllätys yllätys, hän laskutti 100% taksasta. Maksoin ja lopetin terapian. Miten voi luottaa terapeuttiin, joka huijaa tuolla tavoin. Lisäksi tiedän, että jos olisin riitauttanut asian olisin saanut rahapalautusta, koska ammatinharjoittaja saa laskuttaa, mutta lasku ei saa olla kohtuuton, eli EI 100% taksasta, joka teki lähes 100 e!
Ehkä oli hyvä, että terapeutin ahneus, lain noudattamattomuus sekä yleinen sydämettömyys paljastui tämän jutun myötä?
Vaihtaisin, jos oma olisi tuollainen.
Mua on mietityttänyt juuri tämä asia. Mun pitäisi etsiä terapeutti, että pääsisin aloittamaan terapian, mutta olen epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä, niin en oikein ymmärrä, miten homma järjestetään.
Psykoterapiassa nuo säännöt ovat todella tiukkoja, usein ihan potilaan vuoksi. Käynnit pitäisi olla säännöllisiä ja mahdollisesti myös samana aikana ja päivänä, siks yleisemmin vain sairastapauksissa voi perua.
Mietin kuitenkin, etkö voisi viedä lastasi aikaisemmin synttäreille tai kysyä ketkä muut menenevät ja viedä lapsen sitten niiden luokse, jotka ovat myös synttäreille lähdössä? Eikö sinulla ole ketään kaveria, vanhempia, lapsen isää tai vastaavaa, joka voisi lapsesi viedä?
Terapeutti on palveluntarjoaja, sinä maksava asiakas. Kohtuuton terapeutti, vaihda heti kun mahdollista!