Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies sytätä tällaisen käytöksen "erityisherkkyyden" piikkiin?

Vierailija
17.09.2018 |

Jos tällainen kenkkuilu on mukamas vain "ominaisuus", niin ei helv.. En kestäisi viikkoakaan tällaista.

Mikseivät miehet myönnä, jos ovat luonnehaasteisia?

Elätkö erityisherkän miehen kanssa? Huomioi nämä kymmenen seikkaa!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, yleensä suhtaudun hyvin skeptisesti tällaisiin "trendiongelmiin", mutta aika hyvin kyllä tuntuu osuvan nuo asiat. Olenkohan minä tällainen?

1. Olen usein hajamielinen.

En nyt ehkä usein, mutta joskus.

2. Sisälläni myllertää järkyttävän isoja tunneskaaloja jo yhdenkin päivän tai tunnin sisällä, mutta koska olen oppinut suomalaisen miehuuden ”normit”, teen yleensä kaikkeni pysyäkseni ulospäin ”normaalin miesmäisenä”. Harvoin tämä kuitenkaan onnistuu ja se usein purkautuu turhana kiukkuna, levottomuutena tai jopa masentuneisuuden tunteina.

Joskus olen ehkä ärähtänyt asioista kun ne ovat puskeneet pintaan pitkän piilottamisen jälkeen, joo. Mutta isoin minkä olen huomannut, on rakkauden kokemus. Se tuntuu ihan valtavalta vyöryltä ja jotenkin sitä sitten ihmettelee, että miten nainen voi ottaa rakkauteen liittyvät asiat niin kevyesti, eikö hän tunne samoin? Eikö naisten pitänyt olla niitä rakkauteen ja romantiikkaan kykeneviä?

3. Analysoin, pohdin, väännän ja käännän asioita paljon. Tiedän sen itsekin ja miehenä hivenen häpeänkin sitä. En kaipaa muistutusta, että yli analysoin asioita ”kuin nainen.” Taikasanat, joilla varmasti sulkeudun kuoreeni ja etäännyn.

Kyllä, tulee käänneltyä asioita kaikin mahdollisin tavoin ympäri ja katsottua eri suunnista. En silti pidä tuota mitenkään naismaisena, kyse ei ole siitä että olisin jotenkin huolissani siitä mitä joku sanoo tai mitä hän sillä tarkoittaa. Pikemminkin ylianalysoin, koska haluan ymmärtää ja "lukea" asioita ja tehdä havaintoja ja jotenkin optimoida kaikki päätökseni että teen mahdollisimman hyviä valintoja ja ja.. :D

4. Kuormitun aistiärsykkeistä helposti, joten en pelkästään hankaluuttani välttele sosiaalisia tapahtumia, joihin minut kutsutaan mukaan. Minulle yksin linnoittautuminen kotiin aika-ajoin on selviytymiskeinoni pysyä toimintakykyisenä varsinkin silloin, kun voimavarani ovat muutenkin vähissä.

Kyllä, juuri näin. Olen sosiaalisesti taitava ja pidetty, mutta ihmisjoukossa oleminen vaatii aina veronsa.

5. Olen impulsiivinen ja välillä päässäni pyörii miljoonia ideoita/visioita yhtä aikaa. Haluan myös toteuttaa ne kaikki siltä seisomalta, joten ymmärrän, että tämä on välillä kuormittavaa kumppanille. En yleensä toteuta niistä kuitenkaan kuin puolet.Tätä en ole itsessäni havainnut, toki paljon tulee haaveiltua mutta vähemmän toteutettua. (jatkuu)

Vierailija
22/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Kaipaan paljon haleja, pusuja ja silityksiä. Asioita, joita ei pidetä perinteisesti olevan miehen prioriteettilistan kärjessä. Olen erityisen herkkä kosketuksen voimalle. Varsinkin suhteen alussa tämä saattaa kummastuttaa erilaiseen meininkiin tottunutta kumppania.

Sama. Mutta yhtä lailla haluan myös antaa kosketuksia ja hellyyttä, se on vähintään yhtä tärkeää.

7. Intiimissä kanssakäymisessä minulle hetken tunnelma on erittäin tärkeässä osassa, ja aistin herkästi jos jotain on pielessä. Usein toivon, että kykenisin katkaisemaan ”yliaistivan moodin” edes hetkeksi pois päältä, varsinkin siinä hetkessä.

Jep, joskus on vaikea päästä pois omasta päästään ja antaa vain mennä.

8. Musiikki liikuttaa minussa suuren suuria voimia. Täten musiikin ilotulitusta täynnä olevat ohjelmat kuten X-factor, Vain elämää taiSuomiLOVE herättävät sisälläni erityisen suuria tunneskaaloja, joista ulospäin näkyy vain jäävuoren huippu. Siksi virittelen viimeisen päälle kotiteatterijärjestelmät ynnä muut vimpaimet, koska kaipaan täydellistä aistikokemusta. Kokemus on pakko tuntua luissa ja ytimissä.

Juu, musiikki liikuttaa hyinkin paljon. Itselläni toisaalta tulee kausia jolloin en kuuntele musiikkia ollenkaan pitkiin aikoihin. Sitten joskus tulee mentyä Youtubeen ja seurattua jotain fiilistä kappale toisensa jälkeen.

9. Kun innostun, innostun niin että en saa henkeä ja jos joku tuntuu pahalta, olen usein melko vähästä maani myynyt. Maan myyminen ja alhossa vellominen ei yleensä kestä kuitenkaan kauaa.

Harvat asiat saavat oikeasti innostumaan, mutta niissä onkin sitten erityistä voimaa.

10. Olen maailman huonoin sietämään mykkäkoulua tai muutakaan sanatonta protestointia. Tämä saa minut herkästi ylivirittyneeksi ja räjähdysalttiiksi. Jos siis haluat rangaista minua mahdollisista synneistäni ankarasti, pidä mykkäkoulua.

Mykkäkoulu on kyllä aika paha, ahdistaa kun ei saa toiseen kontaktia ja ei pääse selvittämään asiaa. Itse en jaksa kauaa mököttää, alan etsiä sovintoa hyvin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyetyeryrty kirjoitti:

6. Kaipaan paljon haleja, pusuja ja silityksiä. Asioita, joita ei pidetä perinteisesti olevan miehen prioriteettilistan kärjessä. Olen erityisen herkkä kosketuksen voimalle. Varsinkin suhteen alussa tämä saattaa kummastuttaa erilaiseen meininkiin tottunutta kumppania.

Sama. Mutta yhtä lailla haluan myös antaa kosketuksia ja hellyyttä, se on vähintään yhtä tärkeää.

7. Intiimissä kanssakäymisessä minulle hetken tunnelma on erittäin tärkeässä osassa, ja aistin herkästi jos jotain on pielessä. Usein toivon, että kykenisin katkaisemaan ”yliaistivan moodin” edes hetkeksi pois päältä, varsinkin siinä hetkessä.

Jep, joskus on vaikea päästä pois omasta päästään ja antaa vain mennä.

8. Musiikki liikuttaa minussa suuren suuria voimia. Täten musiikin ilotulitusta täynnä olevat ohjelmat kuten X-factor, Vain elämää taiSuomiLOVE herättävät sisälläni erityisen suuria tunneskaaloja, joista ulospäin näkyy vain jäävuoren huippu. Siksi virittelen viimeisen päälle kotiteatterijärjestelmät ynnä muut vimpaimet, koska kaipaan täydellistä aistikokemusta. Kokemus on pakko tuntua luissa ja ytimissä.

Juu, musiikki liikuttaa hyinkin paljon. Itselläni toisaalta tulee kausia jolloin en kuuntele musiikkia ollenkaan pitkiin aikoihin. Sitten joskus tulee mentyä Youtubeen ja seurattua jotain fiilistä kappale toisensa jälkeen.

9. Kun innostun, innostun niin että en saa henkeä ja jos joku tuntuu pahalta, olen usein melko vähästä maani myynyt. Maan myyminen ja alhossa vellominen ei yleensä kestä kuitenkaan kauaa.

Harvat asiat saavat oikeasti innostumaan, mutta niissä onkin sitten erityistä voimaa.

10. Olen maailman huonoin sietämään mykkäkoulua tai muutakaan sanatonta protestointia. Tämä saa minut herkästi ylivirittyneeksi ja räjähdysalttiiksi. Jos siis haluat rangaista minua mahdollisista synneistäni ankarasti, pidä mykkäkoulua.

Mykkäkoulu on kyllä aika paha, ahdistaa kun ei saa toiseen kontaktia ja ei pääse selvittämään asiaa. Itse en jaksa kauaa mököttää, alan etsiä sovintoa hyvin nopeasti.

En tiedä mikä se diagnoosi on, mutta olet selvästi hyvin samanlainen kun jutun kirjoittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi