Suostutko olemaan muiden ihmisten syyttelemänä ja komentelemana? Miksi?
Puuttuuko munat odottaa kunnon käytöstä itseäsi kohtaan, vai haluatko heikkona hetkenäsi itsekin komennella ja syytellä toisia?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: äitisi on syytellyt ja komennellut sinua?
Hän ei kylläkään välitä siitä, jos on itse tai jos joku muu on pahoittanut mieleni olemalla paska.
Ap
Ja päinvastoin hän ei edes suojelisi minua sellaiselta ja jos joku suuttuu minulle siksi, että sanon tälle asiasta, niin silloinkin kuulemma minä olen äidistä kamala loukkaja. Toetenkin, kun olen hänellekin joutunut sanomaan joukosta asioita, ja hän haluaisi pitää itseään täydellisenä, virheettömänä. Mutta ei ole. On minun silmissäni ihan hirviö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilla on tyyppejä, jotka syyttelevät ja komentelevat. Jotkut näistä löytävät tämän puolen itsestään melkein ensimmäistä kertaa. Oma komenteluni on, että: "Ei sun tartte. Mä hoidan tämän.". Ja niin vaan on vetänyt herneen nenukkaan tästäkin joku...
"Ei sun tartte"? Eikö tuossa ole vähän veetuileva sävy? Jos siis ei ollut tarkoitus olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on säälittävä nössö, jota oma äiti on komennellut 24/7. Purkaa nyt angstista vihaansa täällä muihin. Olet ihan itse joutunut ja suostunut olemaan komenneltavana.
Luultavasti näin, nyt jakaa tätä ajatustaan anonyymina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilla on tyyppejä, jotka syyttelevät ja komentelevat. Jotkut näistä löytävät tämän puolen itsestään melkein ensimmäistä kertaa. Oma komenteluni on, että: "Ei sun tartte. Mä hoidan tämän.". Ja niin vaan on vetänyt herneen nenukkaan tästäkin joku...
"Ei sun tartte"? Eikö tuossa ole vähän veetuileva sävy? Jos siis ei ollut tarkoitus olla.
Ap
Ja trollailu jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Ap on säälittävä nössö, jota oma äiti on komennellut 24/7. Purkaa nyt angstista vihaansa täällä muihin. Olet ihan itse joutunut ja suostunut olemaan komenneltavana.
En minä ole mikään nössö, enkä ole tehnyt mitään, mitä äitini komensi, ellei ole uhannut minua vihalla, joka on VÄÄRIN minua kohtaan, eikä tee minusta mitenkään nössöä, koska mä, toisin kuin sinä-nössö, huusin sille takaisin. Sitten siitä hän syytti MINUA huonokäytöksiseksi, vaikka oli sellainen itse, enkä minä ole yhtään.
Ap
Sitäpaitsi lapsen on pakko olla, mutta kenenkään aikuisen ei ole. Silti moni kuuntelee kun heille syydetään suoraa paskaaaa niskaan.
Ap
En huvikseni siedä sellaista, vaan se on sitten jotenkin tilanteesta johtuvaa. Eli sitä, että jostain syystä on pakko tulla syyttävän ja komentelevan henkilön kanssa toimeen. Voihan sitä hankkiutua eroon komentelijasta, jos ei ole mitään syytä olla hänen seurassaan.
Joudun sietämään vanhan äitini huonoa ja täysin järjetöntä käytöstä koska hän ei ymmärrä vanhuuttaan ja että siihen kuuluu sairaudet ja se ettei pärjää enää yksin. En aio alkaa riitelemään hänen kanssaan mutta en myöskään aio alkaa hoitamaan häntä vaikka se olisi hänelle mieluisaa.
On tosi ikävää ja tylsää kun hän kiukuttelee ja valittaa ja on tyytymätön minuun kun en tanssi hänen pillinsä mukaan. Tiedän että hänellä ei ole enää kauan jäljellä.
Jos minun äitini vielä ottaa yhteyttä nauran räkäisesti päin naamaa, että kuvitteletko minua kiinnostavan? Äitini kuvittelee, että muiden on ok loukata minua, ja että haluan olla sellaista mieltä olevan kanssa missään tekemisissä. Äitini on niin seko, että kuvittelee, että haluan pitää asialliset välit häneen, vaikka suhteemme ei olisi lämmin. Väärin. Jos suhteessamme hän on kylmä paska, kuten on, en halu pitää mitään asiallisia välejä häneen. Jos ei halua olla rääkättävänäni (kost ona), pysykööt tieltäni poissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joudun sietämään vanhan äitini huonoa ja täysin järjetöntä käytöstä koska hän ei ymmärrä vanhuuttaan ja että siihen kuuluu sairaudet ja se ettei pärjää enää yksin. En aio alkaa riitelemään hänen kanssaan mutta en myöskään aio alkaa hoitamaan häntä vaikka se olisi hänelle mieluisaa.
On tosi ikävää ja tylsää kun hän kiukuttelee ja valittaa ja on tyytymätön minuun kun en tanssi hänen pillinsä mukaan. Tiedän että hänellä ei ole enää kauan jäljellä.
Mä hylkäisin tuollaisen kiukuttelijan märkiin vaippoihinsa jos ei osaa käyttäytyä. Hänkin vaati lapsena minulta sellaista, mihin en ollut vielä tarpeeksi kypsä. Tekisin samoin hänelle.
Ap
En suostu. Valtio yrittää ukaasien voimalla pakottaa ahneen yritysinfrastruktuurin hyväksikäytettväksi, mutta olen kehittänyt tavat, jolla ne pystyy välttämään. Kelpaa itselleni vain paremmin kun nykyään pitäisi vielä olla näiden sipulien ja niiden yrittäjäkätyrien sätkynukke.
Oh’hoh! Meitä on moneks!
Ajattelen, että Suomi on kohtalaisen vapaa maa ajatella ja sanoa, mitä tahtoo. Jos toinen on moukka, niin tarviiko minunkin olla moukka. Voin aivan vapaasti päättää itse suhtautumiseni toisiin. Tunteeni ovat omani, en anna toisten moukkien tulla niihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei puutu todellakaan munat. Ballsit löytyy ja voi pojat, ne ovat isot ja raskaat. En vain jaksa alkaa mitään lastentarhatappeluja, ja olen muutenkin kaiken sellaisen paskan yläpuolella, että itsetunnolleni ei käy tippaakaan jos joku pikkupippeli yrittää pomottaa. Ei tunnu missään.
Se etten näennäisesti reagoi, ei tarkoita lopulta yhtään mitään.
Voih, kun ne sun toksiset pallisi ei pelasta sinua kun läski alkaa tummumaan. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puutu todellakaan munat. Ballsit löytyy ja voi pojat, ne ovat isot ja raskaat. En vain jaksa alkaa mitään lastentarhatappeluja, ja olen muutenkin kaiken sellaisen paskan yläpuolella, että itsetunnolleni ei käy tippaakaan jos joku pikkupippeli yrittää pomottaa. Ei tunnu missään.
Se etten näennäisesti reagoi, ei tarkoita lopulta yhtään mitään.
Voih, kun ne sun toksiset pallisi ei pelasta sinua kun läski alkaa tummumaan. ;)
Älä toki ole liikaa siellä solariumissa :o
Ap, ymmärrän kipusi haavoittaneesta kohtelustasi. Rankaiset itse itseäsi lisää pilaamalla lopunkin elämäsi katkeruudella.
Etsi hyvä terapeutti ja työstä itsesi irti menneen painolastista. Tapahtunut on totta, mutta sen ei tarvitse antaa pilata loppu elämää. Matka anteeksiantoon on pitkä ja raskas. Ole armollinen itsellesi.