Tiedättekö paljonko tulette saamaan perintöä?
Luulisin, että minä saan 200t ja mies varmaan 300t. Ei ole kyllä varmaa tietoa.
Muuten ei kyllä perintöjen määrät kiinnosta, mutta kun ne on kiinni kodeissa, niin voi tulla jossain vaiheessa paljon perintöveroja maksettavaksi.
Kommentit (37)
Mut he ovat aika nuoria ja ehtivät kyllä käyttää vielä niitä rahoja eläkepäivien elämiseen eikä kaikki varmastikaan tule mulle. Miehen vanhemmilla on pieni kerrostaloasunto ja nukkavieru mökki, jotka jaetaan useammalle sisarukselle joten sieltä päin ei ole paljon tulossa miehelle.
kuolevat kotonaan eivätkä joudu esim. 5v. vanhainkotiin tai vastaavaan, SILLÄ ko. paikkojen kk-maksut ovat yllättävän kalliita ja ovat suhteessa omaisuuteen! Elikäs voi olla, että se 500 000e:n asuntoperintö kutistuu aika pieneksi!!!
Ei hyvää päivää!
Eikö ahneudella ole tosiaankaan mitään rajaa? Itsekin tulen perimään ihan kiitettävästi, mutta mielummin maksaisin jonnekin, että sain pitää omat vanhempani elossa.
Ja, muistakaahan soitella sinne kotiin päin säännöllisesti, muuten voitte saada vain lakiosan.
tosin kaikki ei mene rahaksi, vaan jää maina ja metsinä. rahaa on osittain jo saatu, kun rakensimme oman talon.
Siitä että on perillä paljonko vanhemmilla on perittävää omaisuutta on aika pitkä matka siihen että odottaisi ahneena kieli pitkällä heidän kuolemaansa.
Sekä mökki+omakoti talo kainuusta, vanhemmiltani sekä setältäni ja omakotitalon perisin jo 3v sitten pappaltani. Voi verojen määrää
(mutta suomessahan ei velkoja perilliset peri, vaan ne jäävät velkojien tappioksi kuin kuolinpesän omaisuus on muutettu rahaksi.)
Miehen isällä on todennäköisesti omaisuutta, ja mies on ainoa perillinen, mutta hän ei ole ollut isäänsä yhteydessä 20 vuoteen, joten en tiedä, ottaako edes vastaan perintöään, (siis hänelle automaattisesti kuuluvaa mahdollista lakiosuutta, vaikka isällä olisikin testamentti toisaalle). Toisaalta isä on ollut sellainen kusipää, että minusta mies voisi ihan hyvin ottaa edes tältä jäävät rahat "hyvitykseksi", sitten kun aika tästä miehestä jättää, mutta enpä aio lusikkaani siihen soppaan laittaa...Miehen päätös.
Omilla vanhemmillani, joiden ainoa perillinen olen, on kaksi velatonta asuntoa, joiden tämän hetken arvot ovat n. 300 000 ja 230 000. Lisäksi taide-esineistöä ja rahaomaisuutta on varmaan joitakin kymppitonneja. Lisäksi isän osakkuus yhdessä firmassa, jonka arvosta minulla ei ole hajuakaan. Toivon kuitenkin, ettei perintöasia tule ajankohtaiseksi vielä PIIIITKÄÄN aikaan.
toivottavasti kuitenkin vasta yli 30 vuoden kuluttua
miehelle tulee ehkä kolme krt tuo summa
Toivon ettei moisia asioita tarvitse miettiä vielä pitkiin aikoihin.
Ruotsissa jo toteutettu ja suomessa vielä mietitään.
Maksaisin mitä vain, että vanhempani pysyisivät elossa ja terveenä pitkään.
kokonaan missään tapauksessa. Työnteoastakin maksetaan veroa ja perintö tippuu suoraan syliin mitään tekemättä. Itsekin saan perintöä jonkun verran mutta olen sitä mieltä et saa pysyä verollisena.
omaisuutta suoraan syliin.Parempi olis, että menis valtiolle ja kaikkien yhteiseksi hyväksi. Kukin eläis vain tienaamillaan rahoilla.
omaisuutta suoraan syliin.Parempi olis, että menis valtiolle ja kaikkien yhteiseksi hyväksi. Kukin eläis vain tienaamillaan rahoilla.
Etenkin tuota viimeistä lausetta. Sossut sun muut yhteiskunnan loiset vain itse töihin tienaamaan rahansa. Sitä odotellessa voisi poistaa tosiaan sen perintöveron, siitä kun on jo moneen kertaa veroja makseltu!
Olen ainut lapsi joten minule yksin ne mahdolliset rahat tai velat napsahtaa... Molemmat vanhemmat uusissa avioliitoissaan joten jo sekin tekee asian vaikeaksi arvioida.
Minulle pääasia on että saan taiteilija isäni valokuvakokoelman elämästään, hänen taulujaan ja omakuvansa, vaarin vanhan kävelykepin ja isäni rakentaman kirstun. Niillä on minulle tunnearvoa.
Äidiltäni haluan jotakin hänelle rakasta. Esim. korut tms. sellaista mikä muistuttaa äidistäni.
Tuli paha olla jo pelkästä ajattelusta... ankeaa että joskus tavara nousee arvoonsa kun itse rakas ja tärkeä ihminen on poissa :(
Meni kolmeen osaan, alk. satatonnia...
toivottavasti en sentään velkoja "peri". Sekin mahdollista (tai siis ei kai niitä tartte maksaa, mutta jotain toimenpiteitä piti tehdä...)
minä n. 300 000 ja mies n. 200 000. Mutta osa on kiinni mökeissä, joita emme tule realisoimaan.
Omilta ei paljon tule, miehen vanhemmilta voi tulla yhtä lailla paljon rahaa kuin valtavasti velkaakin. Ovat yrittäjiä ja sijoittavat kiinteistöihin.
Säälittävää, että keinolla millä hyvänsä pitää päästä pätemään... Voi voi kun et voi kertoa nyt nimeäsi, että naapuritkin tietäisivät!
Tämä on melkoinen epäkohta, ihme ettei tästä ole tullut enempää sanomista. Aivan järjetöntä, että perillinen joutuu maksamaan perintöveroa omaisuudesta, johon hän ei saa edes hallintaoikeutta.