Mikä summa riittää teiiä ruokaan viikoksi?
Meillä 2 teiniä ja minä. Ruokaan menee n 100€ viikossa.
Kommentit (37)
Aika vähän, ehkä 10€ kun käyn leipäjonoissa. Meillä asuu minä ja 2 lasta.
Aikalailla tuo 100€ ja samanlainen perhe. Hygienia tuotteet ja pupujen tarvikkeet vielä tohon päälle
Vanhemmat ja kaksi teini-ikäistä poikaa. Menee n. 200 euroa viikossa.
Saahan siihen ruokaan menemään ihan mahottomasti rahaa jos ei yhtään hallitse kulutustaan vaan tekee jokapäivä uutta ruokaa ja heittää ylijääneet roskiin. Tai ostaa kaikkein kalleimpia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Siis 4 henkeä ja 600€/kk?!
Mitä hanhenmaksapalleroita te syötte?
2 aikuista. Menee noin 100€/viikko.
Ei olla saatu pihistettyä vaikka yritetään :( tohon sisältyy myös kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lintsasit kaikki matikan tunnit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan 800 euroa :) Tavallista kotiruokaa mutta kotimaisia tuotteita lähes kaikki. Paljon lihaa, kanaa ja lohta. Lihaa kasvavilla nuorilla on lautasella kieltämättä enemmän kuin kasviksia, joten millään 150 g pikkupihvillä ei meillä mennä. Lämpimän ruoan lisäksi on paljon täyttäviä välipaloja, kun molemmat pojat urheilevat kilpatasolla.
Toki saisin ruokakulut paljonkin alemmaksi, jos syötäisiin paljon keittoja, nakkikastikkeita ym. Ja näin tekisinkin, jos pitäisi pitää tiukkaa budjettia.
Ruokaan n. 80-100€ viikossa. Minä ja kaksi alakoululaista.
Omat eväät töissä, sillä säästän pitkän pennin.
Ehkä noin 20-50e viikossa. Kuukaudessa menee yleensä 120-150e, riippuu mitä ruokia tekee. Yksin asun. Saisin menemään enemmänkin tietysti, mutta työttömänä on pakko vähän katsoa mitä ostaa, ettei mene joka kuukausi miinukselle.
Säästöbudjetilla vai normaalikulutuksella? Jos pitää pihistellä, niin viikon ruokalistalla on mm. broilerinkoipia, uunimakkaraa ja kasviskeittoa. Toisella viikolla vastaavina päivinä voi olla tortilloita, uunilohta ja eineskasvisruokaa, vaikkapa falafelpyöryköitä. Hintaero on suurehko. Leipää, hedelmiä ja kasviksia nyt menee aina, mutta varsinkin hedelmillä saa säädettyä budjettia. Joka tapauksessa, saisin varmaan perusviikon lämpimät ateriat + väli/aamu/iltapalat noin 80 euroon, laskeskelematta menee ehkä 120 -150 euroa. Äiti+2 alakouluikäistä lasta.
250e. Käsittämätöntä, mutta totta. Tosin sisältää kyllä menkkasiteet ja pesuaineet. Meillä siis menee ruokakauppaan 1000e kuussa. Kolmen hengen talous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 kk kiten meillä. 2 plus 2 teiniä
Mulla menee vähintään 65 e yksin vaikka yritän pihistää.
Ehkä 100e/vk kaks aikuista ja kaks pientä lasta. Puolet sais pois helposti jos haluis pihistellä.
Millä tavalla voi säästää ruokakuluista enemmän?
Allergioiden ja sairauksien takia ei käy soija, kananmuna, liha, maitotuotteet, kotimaiset viljat eikä FODMAPit.
Useimmiten ostan Lidlistä, jotkut tuotteet käyn S-marketista. Joskus pakko käydä lähi-Alepassa. Työskentelen tilassa, jonne ei saa tuoda eväitä. Lounaaseen menee arkipäivinä siten keskimäärin 6 e.
Miksi kukaan 1-4 hengen perheessä haluaisi laittaa satasta enempää viikossa ruokaan?!
Minä + jokunen kissa ja koira n. 50 €/viikko. Halvemmalla kyllä usein pääsen, mutta ei ole erityistä tarvetta pihistellä.