Miehen kaveri tulee v-loppuna tyttöystävänsä kanssa grillailemaan meille
mutta nyt mua mietityttää se, että meidän täytyy taas varmasti väsätä ties mitä. Ja kun pyydämme että he toisivat jotain mukaan, niin ne on ne pari pihviä/makkaraa mitä ne itse syö.
Mua niin paljon ärsyttää se, että mä joudun koko ajan väsäämään salaattia kun en tykkää syödä pihviä paljaaltaan vaan haluun aina salaattia. Mutta sit mun täytyy väsätä oikein paljon että muutkin saavat.
Ärsyttää, ettei ne voi koskaan tuoda mitään ruokia/juomia mukanaan....
Kommentit (16)
Siis kyllähän mä mielelläni laitan ruokaa, mut välillä olisi oikeesti mukavaa kun toisetkin tarjois jotain
-ap-
mutta että odotat sitä niin . . Vai ovatko itse itsensä kutsuneet kylään ? Miks se on niin vaikeeta vieraille laittaa tarjottavaa ? Mä en ymmärrä tollasta asenneta .
Meille kaverit tuo grillattavat ja juomatkin, mutta minusta se työ on se ikävä puoli. Mielummin ostaisin aineet ja muut tekisi ruuan. Mutta kun kavereilla ei ole pihaa.
ja sit odottaa et meillä on kakkuja valmiina tms.
Kerrankin kun ne tuli meille, niin mies sanoi sitten ettei meillä sit ole mitään ruokaa tällä kertaa. No, ne tuli, niillä oli mukana yks pakastepizza jonka ne laitto uuniin ja me vaan sit katsottiin miehen kans ku ne söi sitä pizzaa...
Joten luulenpa, että muitakin ottaisi tuollainen asia aika kovasti aivoon....VAI?
-ap-
Me miehen kans kyl tykätään kun käy porukkaa ja kutsutaan usein kavereita käymään, ja mä leivon ja värkkään mielelläni, niin että tarjottavissa ei varmasti ole mitään huomauttamista.. :)
Mut ihmetyttää se, että miksei aikuiset ihmiset osaa esittää kutsua vastavierailulle? Mun tapoihini ei kuulu kutsua itseäni, mut varmaan jo tulevaisuudessa pakko, en jaksa olla ruokinta-automaatti kun en itse koskaan pääse valmiiseen pöytään.. Kyllästyttää jo sama kaava, ja menee maku illanistujaisten järjestämisestä.
Teillä on tois daijuja kavereita :D
Ja otetaan sit seuraavalla viikolla toisinpäin.. Missä asut?
-12 (taijotainsinnepäin, kohtalotoveri kuitenkin)-
eikä mekään oltu koko päivänä mitään syöty :(
-ap-
kaverit tulee kyllä aina meille,
heille ei kutsua kuulu!
tuovat kyllä jonkun makkarapaketin ja pihvit, mutta muuten istuvat valmiiseen pöytään ja kattelevat kun me häärätään ja grillataan.
edes ruuan jälkeen ei voi vaan vahingossakaan tuoda sisään yhtään lautasta yms...
eli itse ihan poikki kyseisestä hääräyksestä kun he vaan istuu,
ja kysyvät taas parin päivän kuluttua koskas taas grillaatte!?
taidetaan olla muutamia kyläkutsuja auki.
Jotenkin on niin iso kynnys kutsua ihmisiä isoista, hienoista taloistaan (pihat, terassit, saunat, paljon tilaa lapsille) meidän kämäseen kaksioon (ei saunaa, ei pihaa, ei lasitettua parveketta, ei lastenhuonetta) iltaa viettämään.
Nyt kun luin tätä ketjua, niin tajusin, että usein me kutsutaan sinkkuja ja kaupunkiluukuissa asuvia perheitä syömään, mutta nää hulppeiden talojen ja mökkien omistajat jää ilman kutsua, kun tuntuu, että miksi ne nyt sieltä tänne tulis kärvistelemään. Vaikka niiden grilleillä on kyllä käyty syömässä. Pitää ryhdistäytyä ja kutsua. Voihan ne kieltäytyä, jolleivat halua tulla.
No, tuliaisia sentään viedään.
toiset fondue-illan kaksion keittiönpöydän ääressä.. Ihmisistä se on kiinni, onko ilta onnistunut!
tuskin edes odottavat muuta.
Voit myös sanoa etukäteen, että tuokaa salaattia tai salaattiaineksia.
Voit myös tuoda itse salaattiainekset grillille ja nataa vieraiden pilkkoa ja auttaa salaatin teossa, niin ei sinunkaan tarvitse yksin keittiössä kokkailla.
Pitää tosiaan kutsua vaikka syömään ja ulkoilemaan tai vaikka eväsretkelle, niin että me tarjotaan eväät.
Kaksiossa ei nimittäin meinaa tila riittää kahdelle lapsiperheelle kun just sen ruokailun ajaksi. Mutta sitähän vois tosiaan sopia treffit kaupungille tai johonkin lapsiperhekohteeseen ja sitten meille syömään.
Meillä oli muuten aina pienenä fondyytä vierasruokana. Pitänee kaivaa pata esille.
Kun meidät kutsutaan grillaamaan, niin mielelläni aina veisin jotain. Kun kysyn mitä voisin tuoda, niin emäntä kursailee ja kiertelee. Toteaa lopuksi, että ei tartte mitään. No, sitten vien mitä mielin; piirakan, jälkkärin tai muuta. Emäntä on paikan päällä tyytymättömän oloinen ihan kuin olis odottanut jotain muuta. Mutta miks ihmeessä se ei sano etukäteen mitä haluaa. Plääh!
ja jos ei tarvita/haluta mitää tuliaisia vierailta, ni ei jakseta känistä jälekeenpäin.. Sano ap, et jos te toisitte salaatin, ni minä teen jälkiruoan. kaikille.
Mua on käyny ahistaa kun tääl tuntuu pyörivän sellasta porukkaa jotka kutsuu kylään/kahville/grillaamaan ja sit kun tullaan, ni paheksutaan sitä et kutsutut syö liikaa.. tai ei kutsu vastavierailulle ja tuo tarvittavia kamoja mukanaan.
AVATKAA SUUNNE! Iloista grillauskauden alkua vaan kaikille.. :)
2. soita ja sano että toisivatko he salaatin koko porukalle tullessaan niin sinä teet sitten jälkkärin