Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisimettäjät, miksi oi miksi

Vierailija
15.09.2018 |

Itse olen imettänyt kolmea lasta noin vuotiaaksi asti eikä ole koskaan pitänyt tehdä sitä julkisesti esimerkiksi kahvilassa, lasten leikkipuistossa, Sohvaperunat-tv-ohjelmassa tai Prisman käytävällä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut, että tästä vauvojen syömisestä on tehty niin tabu että vauvoja ei näy julkisisissa paikoissa syömässä juuri enää missään muotoa. Kun imettää ei uskalla, mutta ei uskalla antaa pullostakaan. Molemmista syyllistetään.

Päin vastoin, 10-20 vuotta sitten ei todellakaan imetetty kahviloissa näin avoimesti kuin nykyään, eikä kenellekään olisi tullut mieleenkään laittaa selfietä itsestään ja vauvasta tissillä Irc-Galleriaan (nykyään ovat ihan peruskauraa Instassa). Etenkin niiden naisten silmissä, joiden lapset ovat jo nuoria aikuisia, on nykymeininki erikoista. Ottamatta kantaa siihen, onko tämä hyvä vai huono asia, niin nykyään ei todellakaan olla mitenkään erityisen ahdasmielisiä julki-imetyksen suhteen. Jostain syystä aiempi sukupolvi onnistui selviämään vauva-ajasta imettämättä Prismassa tai puolison isoisän silmien edessä, nykyiselle sukupolvelle se tarkoittaa kohtuutonta kotiin eristäytymistä.

Jostakin syystä aiemmalta sukupolvelta "loppui maito" vielä aikaisemmin kuin nykyäideiltä.

Aina nämä, jotka kehuskelevat imettäneensä kolme lasta tekemättä sitä koskaan julkisesti, unohtavat mainita etteivät ole täysimettäneet suosituksien mukaan yhtäkään.

Minä olen, puolivuotiaaksi jokaista kolmea ja myös sen jälkeen jatkanut. Yritäthän nyt kierrosten nostatusten lomassa ottaa huomioon sen, mistä tässä nyt puhutaan - uhmahenkisestä kaikki vaan näkyviin-tyyppisestä imettämisestä. Sen voi hoitaa muut huomioon ottavasti, huomaamattomasti, vähän sivummalla, sivuttain kääntyen, vaatetta/huivia hyväksi käyttäen.

Aloituksessa ei puhuta tyylistä, vaan paikasta. Eli siitä, saako imettää kahvilassa tai Prismassa tai missään muualla kuin kotona.

Ja väitän, että ei ole ketään, joka olisi täysimettänyt kolme lasta puolivuotiaaksi ja osittaisimettänyt sinne vuoden-parin ikään imettämättä koskaan kodin ulkopuolella.

Performanssi-imetyksestä siinä puhutaan. Sohvaperunistitkin ovat omalla kotisohvallaan.  Voi ja saa imettää julkisesti, performanssityyliin tai niin, että ottaa muut huomioon. 

Ei kun aloituksessa puhutaan vaaleanpunaisista elefanteista. Onko se niin vaikeaa lukea, mitä tänne on kirjoitettu?

Vierailija
62/64 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei yritä kieltää imetystä. Toivotaan vaan, että se tehdään toiset huomioon ottaen, eleettömästi. 

Olen nähnyt esimerkiksi kun äiti imetti taaperoa molemmat rinnat esillä, taapero sai tarpeekseen kirmasi vähän matkan päähän ja äiti huhuili: "Tuletko vielä ottamaan? Tuletko?"

Ei kauhean kivaa katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen imettänyt omaani tässä viiden kuukauden aikana oman kodin lisäksi mm. parissa kauppakeskuksessa useampaan otteeseen (molemmissa kivat imetyshuoneet), Ikeassa (imetystila), ABC-asemalla (lasten leikkipaikan vieressä), museokeskuksessa, Korkeasaaressa, parkkipaikalla autossa, neuvolassa, ravintolassa ja puistossa. Ikinä en ole saanut osakseni minkäänlaisia katseita. Missä näitä paheksujia oikein pyörii? Vai eivätkö livenä uskalla tulla sanomaan mitään? Vai olisiko peräti niin, että meidän tavismammojen perusimetystä ei edes huomaa, ellei ihan etsimällä etsi. Niin.

Vierailija
64/64 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei osaa ilmeisesti lukea tai ei ymmärrä lukemaansa. Keskustelun aloituksessa tuomittiin kaikki julkinen imetys.

Itse en ole ikinä nähnyt häiritsevää imetystä. Olisikohan vika joskus omassa päässä, jos jonkin asian kokee häiritsevänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi