Julkisimettäjät, miksi oi miksi
Itse olen imettänyt kolmea lasta noin vuotiaaksi asti eikä ole koskaan pitänyt tehdä sitä julkisesti esimerkiksi kahvilassa, lasten leikkipuistossa, Sohvaperunat-tv-ohjelmassa tai Prisman käytävällä.
Kommentit (64)
Kukaan ei yritä kieltää imetystä. Toivotaan vaan, että se tehdään toiset huomioon ottaen, eleettömästi.
Olen nähnyt esimerkiksi kun äiti imetti taaperoa molemmat rinnat esillä, taapero sai tarpeekseen kirmasi vähän matkan päähän ja äiti huhuili: "Tuletko vielä ottamaan? Tuletko?"
Ei kauhean kivaa katsella.
Mä olen imettänyt omaani tässä viiden kuukauden aikana oman kodin lisäksi mm. parissa kauppakeskuksessa useampaan otteeseen (molemmissa kivat imetyshuoneet), Ikeassa (imetystila), ABC-asemalla (lasten leikkipaikan vieressä), museokeskuksessa, Korkeasaaressa, parkkipaikalla autossa, neuvolassa, ravintolassa ja puistossa. Ikinä en ole saanut osakseni minkäänlaisia katseita. Missä näitä paheksujia oikein pyörii? Vai eivätkö livenä uskalla tulla sanomaan mitään? Vai olisiko peräti niin, että meidän tavismammojen perusimetystä ei edes huomaa, ellei ihan etsimällä etsi. Niin.
Jotkut ei osaa ilmeisesti lukea tai ei ymmärrä lukemaansa. Keskustelun aloituksessa tuomittiin kaikki julkinen imetys.
Itse en ole ikinä nähnyt häiritsevää imetystä. Olisikohan vika joskus omassa päässä, jos jonkin asian kokee häiritsevänä?
Ei kun aloituksessa puhutaan vaaleanpunaisista elefanteista. Onko se niin vaikeaa lukea, mitä tänne on kirjoitettu?