Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko enää muuta kun luovuttaa? Olen yliopistokiusattu.

Vierailija
15.09.2018 |

Kukaan muu fukseista ei katso silmiin. Minua vähätellään ja suorastaan mitätöidään kun olen jossain ryhmätyössä. Jotkut juoruaa perättömiä selän takana. Kukaan ei puhu minulle ja harva vastaa kun kysyn jotain. Olen ihmisille kun ilmaa.
Joko on aika luovuttaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksi niistä harvoista, jotka saivat opiskelupaikan. Älä nyt ainakaan opiskelujen suhteen luovuta.

Vierailija
2/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tämä kuukaudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin surkeassa yliopistossa, kun edes minun b-luokan maakunta-AMK:ssa ei esiintynyt mitään kiusaamista?

Vierailija
4/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kuinka tyhmiä akateemiset voivat olla. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
5/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähes sama työssä. Itsellä huono itsetunto, epävarmuus , syyllisyyden painolasti jne. Nämä ovat erinomaisia konsteja karkottaa muut luotaan. Eli vika valitettavasti löytyy useinmiten itsestä, mikä ei tietenkään oikeita ketään kiusaamaan sinua, mutta rauhaan takaavarmasti jättävät, jolloin syntyy tunne, että olen muille "ilmaa". 

Vierailija
6/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta vaan pyydä saada keskustella tilanteestasi jonkun ohjaajan tms. kanssa ja kysy mahdollisuutta saada työskennellä yksin/käydä kursseja netin kautta. Luovuttamalla annat kiusaajille sen mitä he haluavat. Tai sitten kysyt kiusaajilta suoraan, että mikähän helvetti tässä nyt mättää? Minä tein näin yläasteella ja kiusaaminen loppui, kun huomasivat, että samalla mitalla tulee takaisin.

Vierailija
7/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat laumassa primitiivisiä riippumatta sivistystasosta.

Vierailija
8/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että liioittele tai kuvittele johtuen itsetunto-ongelmistasi?

Tiedän tällaisen tapauksen, eikä minulla ollut mitään käsitystä, miksi hänestä oli siltä tuntunut, koska tietoisesti kukaan ei häntä ollut vältellyt. Pikemminkin hän tuntui viestittävän, ettei erityisemmin kaipaa vuorovaikutusta muiden kanssa. 

Vierailija
9/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisi ihmiset toimisivat noin? Mikä jää kertomatta?

Vierailija
10/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin surkeassa yliopistossa, kun edes minun b-luokan maakunta-AMK:ssa ei esiintynyt mitään kiusaamista?

Yliopistossa kiusataan ihan niin kuin melkein kaikissa ihmisyhteisöissä. Vaikka fyysistä ja usein kovinkaan näkyvää kiusaamista ei ole, niin muuten homma ei eroa yläasteesta.

Vierailija
11/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on Porvoon yliopistossa.

Vierailija
12/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä mielisairaita kuvittelijoita.

Vierailija
13/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa ei tarvitse välittää siitä, jos ei pääse ryhmään mukaan, eikä edes aktiiviseets syrjimisestä tai kiusaamisesta. Siellä ei olla samojen ihmisten kanssa samoilla kursseilla kuin ihan alkuvaiheessa. Siellä ei ole pakko tehdä muuta kuin opiskella. Keskity opiskeluun, niin huomaat, että olen oikeassa.

Vierailija
14/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alettiin kiusata heti ekana päivänä amk:ssa. Yksi tyttö keksi muutaman tunnin tuntemisella kasata kasaan porukan ja jättää mut ulkopuolelle. Paheni vain vuosi vuodelta: juorujen levittelyä somessa, suoraan pään aukomista, ryhmätehtävissä ulkopuolelle jättämistä. Ihan suoraan opettajan kuullen sanoi mulle kerran että ei me sua haluta ja älkää te muutkaan ota "Sannaa" mukaan. Ope vaan nauroi vaivaantuneena. Teki myös kerran niin, että oppitunnin alussa jakoi luokkalaisille paperiset tuparikutsut, myös niille meidän luokan nelikymppiselle perheellisille vanhuksille, ja skippasi mut. 

Tästä neidistä tuli myöhemmin lastensuojelutyöntekijä, ei yllätä. 

Vierailija
15/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli opiskelutoveri, joka myöhemmin kertoi tulleensa kiusatuksi. Tämä nainen oli kuitenkin itse todella vaikea tyyppi, soitti suutaan luennoilla, esitti aina todella itsevarmana jotain omituisia teorioitaan ja oli kaikenkaikkiaan todella jyrkkä mielipiteissään. Kerran tein ryhmätyötä hänen kanssaan eikä siitä tullut mitään. Ikävä sanoa, mutta kukaan siinä ryhmässä olleista ei enää suostunut hänen kanssaan yhteistyöhön. Ja tämä ulossulkeminen siis oli hänen mukaansa tätä kiusaamista.

En sano että AP on samanlainen, mutta jotenkin ryhmässä toimimisesi saattaa aiheuttaa häiriötä muille, minkä vuoksi he pyrkivät välttämään seuraasi?

Vierailija
16/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta kuinka tyhmiä akateemiset voivat olla. Olen pahoillani puolestasi.

Eihän nämä olleet akateemisiä. Nämä olivat vasta opiskelijoita.

Vierailija
17/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alettiin kiusata heti ekana päivänä amk:ssa. Yksi tyttö keksi muutaman tunnin tuntemisella kasata kasaan porukan ja jättää mut ulkopuolelle. Paheni vain vuosi vuodelta: juorujen levittelyä somessa, suoraan pään aukomista, ryhmätehtävissä ulkopuolelle jättämistä. Ihan suoraan opettajan kuullen sanoi mulle kerran että ei me sua haluta ja älkää te muutkaan ota "Sannaa" mukaan. Ope vaan nauroi vaivaantuneena. Teki myös kerran niin, että oppitunnin alussa jakoi luokkalaisille paperiset tuparikutsut, myös niille meidän luokan nelikymppiselle perheellisille vanhuksille, ja skippasi mut. 

Tur paan tollasta tulis vetää. Suljetulle tuollainen olisi kuulunut eikä mihinkään lastensuojeluun töihin.

Vierailija
18/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinusta on juoruttu? Useammat ihmiset ovat ujoja, eivätkä siksi katso usein silmiin. Oletko muuten yksinäinen?

Vierailija
19/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat laumassa primitiivisiä riippumatta sivistystasosta.

Ei suinkaan. Sivistystasosta kertoo juuri se, että ei ole lauman vietävissä. Aina löytyy myös fiksuja ihmisiä, mutta niitä ei ole paljon.

Vierailija
20/26 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat itse siltä että olet lastensuojelun asiakas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän