Olisi kyllä hienoa jos olisi voinut opiskella vain asioita jotka kiinnostavat eikä olisi tarvinnut välittää rahasta ollenkaan
Nyt joutui opiskelemaan DI:ksi kun piti ottaa realiteetit huomioon.
Kommentit (6)
Sama täällä. Oli pakko opiskella heti perään työ joka työllistää( hoitoala) yhden työttömän ammatin jälkeen( taideala). Voi ko olisi joskus sellainen tilanne, että saisi tehdä sitä mitä sydän sanoo.
Jos ei tarvitsisi rahasta välittää, en olisi opiskellut peruskoulun jälkeen mitään.
Opiskelin humanistista alaa, ja rakastin opiskeluaikoja, juuri koska opinnot olivat niin mielenkiintoisia. Ajattelin, että koska päädyn valmistuttuani kuitenkin kortistoon niin nautin edes opinnostani täysillä ja opiskelen juuri mitä haluan. Yllätyksekseni päädyin muutaman vuoden pätkätöden jälkeen erääseen suureen pörssiyhtiöön mielenkiintoisiin ja vastuullisiin töhin ja siellä olen ollut nyt jo lähes 15 vuotta.
Olisikin kiinni vain rahasta, mutta kun ei niitä opiskelijapaikkojakaan kaikille jaella.
Opiskelin nuorena humanistisen tutkinnon, johon sisällytin kaikkea mikä sattui oleman minusta hurjan kiinnostavaa. Töihin pääsin kyllä, mutta en omalle alalleni, joka olisi korkeintaan ollut tutkimustyötä ja heikommin palkattuakin kuin ala, jonne pääsin. Nyt keski-iällä hurmaannuin yhteiskunnallisista opinnoista ja natin niiden tekemisestä todellakin. Päädyin koulutusta vastaaviin akateemisiin töihin. Tienaan varmasti saman kuin se DI:kin, mutta rakastan alaani. DI on mielikuvituksettomien ihmisten hommia.
En ymmärrä miten joku kykenee opiskelemaan jotain alaa johon ei ole muuta motivaatiota kuin raha, miten siinä alalla voi tulla hyväksi jos se ei pätkääkään kiinnosta ja innosta?
Kyllä minä olen opiskellut aina sitä mikä on kiinnostanut ja siksi opiskelu on aina ollut helppoa. Joo, köyhä olen ja työttömänäkin ollut moneen kertaan, mutta kun töihin pääsen nautin työstäni.