Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Pariisi suurenmoisen maineensa veroinen?

Vierailija
15.09.2018 |

Kokemuksia? En ole käynyt ja pohdin tätä asiaa. Pettyisinkö vaiko olisiko kaupunki toiveiden täyttymys?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi ei ole sen kummempi kuin muutkaan pääkaupungit. Olen käynyt siellä ehkä viisi kertaa eri vuosikymmeninä. Praha oli hienompi ja Amsterdam sympaattisempi.

Tähän asti upeimpia paikkoja ovat Toscana, koska maaseutu on ihana, sekä Firenze, koska historiallinen arkkitehtuuri oli kaunista.

Muulla lailla upea oli Dubai ja Abu Dhabi, koska on turvallista ja siistiä, ei ole itse rikas turisti, ja heidän hankkeet ovat mykistäviä.

Paikkoja, joihin en menisi enää ikinä, on Egypti.

Vierailija
22/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh vai että suurenmoisen maineen. Jokainen Pariisissa käynyt tietää, että se on likainen kaupunki, jossa kerjäläiset ja muut huijarit ovat jatkuvasti kimpussa. Nähtävyydet toki ovat hienompia omin silmin kuin kuvissa, mutta kuvista et myöskään näe kaikkialla olevia metallinpaljastimia, varoituskuulutuksia ja aseistettuja vartijoita.

Tuokin riippuu vähän siitä, missä liikkuu.

Nykyään ihan sama missä liikkuu. Kävin ekaa kertaa Pariisissa 1993 ja oli kyllä aivan upea. Sit kävin 99 ja oli jo muuttunut, mutta hieno. Sitten kävin 2005 ja alko olemaa jo aika nihkee ja kävin kesäkuussa 2018 ja kusi haisee joka puolella ja Ranskalaisista ei ole tietoakaan kun kello lyö 20:00 illalla. Kerjäläiset ja rosvot vallannu koko mestan. Iha naurettava mesta ja enpä tule enää menemään. Olen nähnyt sen muutoksen mitä muut tuo mukanaan. Siinä se ihmisen oleminen näkyy, kun tullaan ei niin sivistyneistä paikoista missä ei ole sääntöjä, niin maahan mikä on sivistynyt ja sääntöjen mukaan elävä kansa. Niin se hieno maa rappeutuu kovaa vauhtia. Kun ajattelee koko Ranskan historiaa, niin eipä varmaan kovin moni olis uskonu miltä maa näyttää 2018

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen kuin siitä tuli tuhansienn telttojen ja 💩 kasojen slummi.

Vierailija
24/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus on siellä ihan tähtilukemissa. Samoin yleinen turvattomuus ja likaisuus. Ne jotka käy pikavisiitillä jossain parissa turistikohteessa saattaa vielä sinisilmäisesti sanoa, että ei Pariisi ole muuttunut. Lähiöissä siellä kuitenkin tikittää pommi.

Vierailija
25/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh vai että suurenmoisen maineen. Jokainen Pariisissa käynyt tietää, että se on likainen kaupunki, jossa kerjäläiset ja muut huijarit ovat jatkuvasti kimpussa. Nähtävyydet toki ovat hienompia omin silmin kuin kuvissa, mutta kuvista et myöskään näe kaikkialla olevia metallinpaljastimia, varoituskuulutuksia ja aseistettuja vartijoita.

Nykyään ihan sama missä liikkuu. Kävin ekaa kertaa Pariisissa 1993 ja oli kyllä aivan upea. Sit kävin 99 ja oli jo muuttunut, mutta hieno. Sitten kävin 2005 ja alko olemaa jo aika nihkee ja kävin kesäkuussa 2018 ja kusi haisee joka puolella ja Ranskalaisista ei ole tietoakaan kun kello lyö 20:00 illalla. Kerjäläiset ja rosvot vallannu koko mestan. Iha naurettava mesta ja enpä tule enää menemään. Olen nähnyt sen muutoksen mitä muut tuo mukanaan. Siinä se ihmisen oleminen näkyy, kun tullaan ei niin sivistyneistä paikoista missä ei ole sääntöjä, niin maahan mikä on sivistynyt ja sääntöjen mukaan elävä kansa. Niin se hieno maa rappeutuu kovaa vauhtia. Kun ajattelee koko Ranskan historiaa, niin eipä varmaan kovin moni olis uskonu miltä maa näyttää 2018

Olen todistanut tämän saman. Sydäntäsärkevää. Vähän eksyt jollekin sivukujalle niin voisi luulla päätyneensä johonkin kehitysmaahan.

Todella, todella surullista. Yksi maailman kauneimmista kaupungeista oli.

Vierailija
26/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bukarestia kutsutaan joskus Pikku-Pariisiksi ja mun mielestä tuo on loukkaavaa Bukarestia kohtaan. Vaikkei sekään mikään kedon kaunein kukka ole.

Vierailija
27/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina rakastanut Ranskaa ja Pariisiissa on hyvät puolensa kuten Marais'n korttelit, Porte de Clignancourtin antiikkimarkkinat, Vetsailles ja Quartier Latinin kahvilat. Mutta sen aidon ja tunnelmallisen Ranskan löytää kyllä muualta, vaikkapa Bourgognen maanseudulta, Alps-Maritimen pienistä kylistä tai vaikkapa Brestin Rue de Siamin räkälöistä.

Vierailija
28/28 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todistanut tämän saman. Sydäntäsärkevää. Vähän eksyt jollekin sivukujalle niin voisi luulla päätyneensä johonkin kehitysmaahan.

Todella, todella surullista. Yksi maailman kauneimmista kaupungeista oli.

Kyllä yksi upeimmista kaupungeista oli. Ennen se paikka sai miettimään miten hienon ovat saaneet. JA miten nopeasti sellanen vuosisatoja loistossa oleva paikka vedetään lokaa muutamassa vuodessa.