Ulkopuolisuuden tunne töissä/työyhteisössä ja väärältä tuntuva kohtelu
Minua ei koskaan tervehditä iloisesti tai kysellä vapaa-ajastani. Minulle ei anneta vastuutyötehtäviä. Minun sanomaa asiaa ei kuunnella loppuun. Joku puhuu päälle tai korjaa sanomaani asiantuntija-sanastolla.
Muita samassa jamassa olleita?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työpaikassa, jossa olin jo lähtökohtaisesti erilainen. Ainut nainen, ainut ei-myynnillistä työtä tekevä ja tietenkin ihan eri mielenkiinnonkohteet. Luulin, että se oli ok. Että minua ikään kuin tarvittiin siihen kyseiseen tehtävään. Itseäni ei erilaisuus haitannut. Mutta minulle järjestettiin potkut, koska en ollut sopiva. Idiootteja on keskuudessamme.
Lähtökohtaisesti erilainen check! Lähtöpassien kello kilkattaa jo, kohta saappaan kuva takalistossa. Liian erilainen, liian erilaiset arvot.
Mutta miksi ihmeessä minut edes palkattiin, en ymmärrä. En valehdellut haastattelussa, tai ainakin olisin vastannut rehellisesti jos jotain olisi kysytty. Minulla ei ollut mikään hinku hakea työhön, joka ei olisi minulle sopinut. Heille ei siinä tilanteessa tuntunut olevan paljoa millään väliä. Oliko se joku hemmetinmoinen ylläri, että kaikki naiset eivät ole samanlaisia kuin heidän oman suppean elämänsä naiset. Tai että pr-missit eivät hae tarkkaan toimistotyöhön.
Ole iloinen, että sinut palkattiin, ja hae samalla uutta työtä, koska se on helpompaa siten kuin työttömänä. Minua ei periaatteessa kiinnosta, miksi minut palkattaisiin (jos palkattaisiin) - olen valmis vähintään sen koeajan vääntämään pepsodent-hymyä ihan sillä energialla, että tulee ainakin työssäoloehto täyteen.
Minulla onkin purentavikainen Elmex-hymy, mutta en arvannut että se on back officetyössä niin tärkeää :) sori oli pakko.
Vierailija kirjoitti:
Oletko täti-ihminen? Murahtelijat nuoria miehiä? Tämän ilmiön olen huomannut, että itseä nuoremmat miehet ei jaksa kuunnella tai jutella enää mitään, kun ei ole kaunis ja kiinnostava siinä mielessä. Mikä vaan tyhjäpää, kunhan on nätti, herättää mielenkiinnon ja sen typeriäkin jaarituksia kuunnellaan innostuneena.
Tästä syystä olen alkanut dissata miehiä yhä enemmän. En kaipaa ihailua, flirttiä tai muuta. Tuntuu vaan oudolta, että olet oikeasti niille "näkymätön", kun et ole enää semmoinen heidän silmissään. Vastenmielistä. Naiset rulettaa. Mielelläni juttelen niin eläkeikäisten riivinrautojen kuin nuorten naisten kanssa. Naiset on mukavampia joka tavalla ja kohtelee toisia ihmisiä paremmin. Miehistä vain itseä vanhemmat miehet on jees, koska kai niiden silmissä olen vielä jotain muuta kuin näkymätön. Nuoret miehet on usein työpaikan pahinta saastaa.
En puhuisi kaikista miehistä, tai ylipäänsä pelkistä miehistä, mutta tunnistan tuon ihmistyypin, jolle on kovin vaikeaa minkäänlainen kanssakäynti sellaisen ihmisen kanssa, jota ei koe seksuaalisesti viehättäväksi tai omaa ihannekumppania vastaavaksi. Ja olen nuori nainen... Sellaisille ihmisille haluaisin sanoa vain semmoiset terveiset, että "ei kuule voisi vähempää kiinnostaa, kun en täällä ketään viettelemässä ole, mutta koitahan vähän kasvaa ja oppia toimimaan ammattimaisesti."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko täti-ihminen? Murahtelijat nuoria miehiä? Tämän ilmiön olen huomannut, että itseä nuoremmat miehet ei jaksa kuunnella tai jutella enää mitään, kun ei ole kaunis ja kiinnostava siinä mielessä. Mikä vaan tyhjäpää, kunhan on nätti, herättää mielenkiinnon ja sen typeriäkin jaarituksia kuunnellaan innostuneena.
Tästä syystä olen alkanut dissata miehiä yhä enemmän. En kaipaa ihailua, flirttiä tai muuta. Tuntuu vaan oudolta, että olet oikeasti niille "näkymätön", kun et ole enää semmoinen heidän silmissään. Vastenmielistä. Naiset rulettaa. Mielelläni juttelen niin eläkeikäisten riivinrautojen kuin nuorten naisten kanssa. Naiset on mukavampia joka tavalla ja kohtelee toisia ihmisiä paremmin. Miehistä vain itseä vanhemmat miehet on jees, koska kai niiden silmissä olen vielä jotain muuta kuin näkymätön. Nuoret miehet on usein työpaikan pahinta saastaa.
En puhuisi kaikista miehistä, tai ylipäänsä pelkistä miehistä, mutta tunnistan tuon ihmistyypin, jolle on kovin vaikeaa minkäänlainen kanssakäynti sellaisen ihmisen kanssa, jota ei koe seksuaalisesti viehättäväksi tai omaa ihannekumppania vastaavaksi. Ja olen nuori nainen... Sellaisille ihmisille haluaisin sanoa vain semmoiset terveiset, että "ei kuule voisi vähempää kiinnostaa, kun en täällä ketään viettelemässä ole, mutta koitahan vähän kasvaa ja oppia toimimaan ammattimaisesti."
myös nuori nainen/mies voi olla näkymätön ja ruma.
särmäroskis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun syntini on se että olen ystävällinen ja hiljainen. En jaksa kertoa jokaista lenkillä käyntiäni tai koiran pissitystä kahvihuoneessa. Olen kuitenkin se joka sanoo kaikille huomenta mutta vastaukseksi saan murahduksen tai en mitään. En ole tarpeeksi kiinnostava varmaan.
Ns. kiltteys ja kohteliaisuus on siltä ajalta, kun ihmiset vielä luki raamattua ja auttoivat toisiaan jonkun lähimmäisenrakkauden varjolla. Nykyään tollainen on heikkojen ihmisten puuhaa eikä todellakaan nosta pisteitä kenenkään silmissä. Pitää olla mahdollisimman itsenäinen ja kova tyyppi, se auttaa muita kiinnostumaan sinusta ja saat äänesi kuuluviin.
Jos nuo on nykyajan vaatimukset niin ei kiitos mulle.
Vierailija kirjoitti:
särmäroskis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun syntini on se että olen ystävällinen ja hiljainen. En jaksa kertoa jokaista lenkillä käyntiäni tai koiran pissitystä kahvihuoneessa. Olen kuitenkin se joka sanoo kaikille huomenta mutta vastaukseksi saan murahduksen tai en mitään. En ole tarpeeksi kiinnostava varmaan.
Ns. kiltteys ja kohteliaisuus on siltä ajalta, kun ihmiset vielä luki raamattua ja auttoivat toisiaan jonkun lähimmäisenrakkauden varjolla. Nykyään tollainen on heikkojen ihmisten puuhaa eikä todellakaan nosta pisteitä kenenkään silmissä. Pitää olla mahdollisimman itsenäinen ja kova tyyppi, se auttaa muita kiinnostumaan sinusta ja saat äänesi kuuluviin.
Jos nuo on nykyajan vaatimukset niin ei kiitos mulle.
Eikä mulle. Mielenterveys on tärkeämpi kuin työ.
Meidän työpaikalla kohdellaan yhtä työntekijää kuin ilmaa. Hänellä on kova ääni, mutta muuten ihan tavallinen ihminen. En tiedä voiko kova ääni todella olla jollekulle niin valtava ongelma, että on alkanut sorsia tuota yhtä ihmistä sen takia? Itse yritän aina olla neutraali kaikkia kohtaan, vaikka tästä maasta löytyy kyllä laaja valikoima pissipäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla kohdellaan yhtä työntekijää kuin ilmaa. Hänellä on kova ääni, mutta muuten ihan tavallinen ihminen. En tiedä voiko kova ääni todella olla jollekulle niin valtava ongelma, että on alkanut sorsia tuota yhtä ihmistä sen takia? Itse yritän aina olla neutraali kaikkia kohtaan, vaikka tästä maasta löytyy kyllä laaja valikoima pissipäisiä ihmisiä.
niin meidänkin työpaikalla sorsitaan mitä erinäistä syistä.
Ap kuulostaa aivan multa tuo tilanne. Mulla oli yhdessä paikassa just tuollaista paitsi että alussa ensimmäiset kuukaudet oli tosi hyvä henki ja yhtäkkiä kaikki loppui kuin seinään. Porukka alkoi välttelemään eikä enää puhunu mulle ja mua kohtaan käytös oli erilaista kuin muita kohtaa. En ymmärrä mikä siinä oli ja tulin siihen tulokseen että on juoruttu selän takana pahaa. En ymmärrä miksi musta puhutaan usein pahaa koska olen itse tosi ystävällinen aina kaikille ja auttavainen???
Työpaikkakiusaaminen on valitettavan yleistä ja varsinkin naisvaltaisilla aloilla.
No olet sitten varmaan kamalaluonteinen ja ruma tantta. Itse olen viisikymppinen nainen, ja nuoret miehet ovat parasta. Jokainen joko ihailee tai pelkää minua. Siis niin kuin hyvällä tavalla, tottelee :D
Vierailija kirjoitti:
No olet sitten varmaan kamalaluonteinen ja ruma tantta. Itse olen viisikymppinen nainen, ja nuoret miehet ovat parasta. Jokainen joko ihailee tai pelkää minua. Siis niin kuin hyvällä tavalla, tottelee :D
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallemme tuli pirtsakka ja puhelias nainen, joka kertoili että häntä alettiin edellisessä työpaikassa kohtelemaan hyvin tylysti, etenkin muiden naisten osalta. Nyt olen havaitsevinani vähän samanlaista ilmapiiriä meilläkin, että aletaan olemaan tuota naista vastaan vähintäänkin selän takana. Jotenkin se hänen puheliaisuus ja iloisuus nähdään sellaisena asiana, josta naureskellaan selän takana. Tämän "miestennaurattamisen" lisäksi hänen nuorekkuutensa ja hoikkuutensa aiheuttaa erityisesti närää muissa naisissa, joten alkanut valottumaan miksi kohtelu hänen kohdallaan menee aina siihen samaan. Jos on jollain tapaa poikkeava eikä muiden kanssa samaa harmaata massaa, oli se sitten hyvässä tai pahassa, niin tylyksi menee kohtelu. Suomalaiset näyttävät inhoavan erilaisuutta.
Perussuomalaisuutta parhaimmillaan.
Minua ruvettiin ignoroimaan kun porukka tajusi että ajan Mersulla ja kesäleluna on isolohkolla ryyditetty Camaro. Kaikilla muilla on joku tojota, nissani tms. riisikippo. Kahvipöydässä keskustelut aina vaan japanilaisten autojen luotettavuuden ylistystä, saksalaisten "vikavaloille" irvailua ja jenkkiautojen "typeryydelle" naureskelua. Päätin ottaa asian viihteenä: teen töissä vaan minimin vaadittavan ja lähden kotiin. Kahvitauoilla en puhu mitään, olen vaan ja möllötän. Työasioissa puhun vain sen mikä on välttämtön minimi. Jos samalle työmatkalle joku noista piruparoista osuu liikenteessä, hiillostan ja pöllytän armottomasti mikäli auton tunnistan. Jos joku rupee natisemaan asiasta töissä, kiistän kaiken.
Samaistun.