Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkopuolisuuden tunne töissä/työyhteisössä ja väärältä tuntuva kohtelu

Vierailija
15.09.2018 |

Minua ei koskaan tervehditä iloisesti tai kysellä vapaa-ajastani. Minulle ei anneta vastuutyötehtäviä. Minun sanomaa asiaa ei kuunnella loppuun. Joku puhuu päälle tai korjaa sanomaani asiantuntija-sanastolla.

Muita samassa jamassa olleita?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei koskaan tervehditä iloisesti tai kysellä vapaa-ajastani. Minulle ei anneta vastuutyötehtäviä. Minun sanomaa asiaa ei kuunnella loppuun. Joku puhuu päälle tai korjaa sanomaani asiantuntija-sanastolla.

Mahdollisia syitä tuohon:

- Et ole ilmaissut riittävän selvästi, että haluaisit vastuullisempia työtehtäviä.

- Et ole osoittanut riittävän selvästi, että olet kykenevä vastuullisempiin työtehtäviin.

- Työpaikallasi on jo ihmiset, jotka tekevät näitä vastuullisempia työtehtäviä eli ei siis ole tarvetta, että vielä sinäkin alkaisit tekemään niitä.

Olen ilmaissut selkeästi. Kaiken kukkuraksi minulla on AMK-tutkinto alla ja ammattikoulupohjaiset ihmiset päässeet vastuutehtäviin...

Pelkkä koulutus ei kerro mistään. Niillä toisilla on todennäköisesti enemmän kokemusta kuin sinulla. Et kai ole sitä mieltä, että vähällä kokemuksella pitäisi automaattisesti ohittaa pitkään talossa olleet kokeneet työntekijät.

Vierailija
22/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallemme tuli pirtsakka ja puhelias nainen, joka kertoili että häntä alettiin edellisessä työpaikassa kohtelemaan hyvin tylysti, etenkin muiden naisten osalta. Nyt olen havaitsevinani vähän samanlaista ilmapiiriä meilläkin, että aletaan olemaan tuota naista vastaan vähintäänkin selän takana. Jotenkin se hänen puheliaisuus ja iloisuus nähdään sellaisena asiana, josta naureskellaan selän takana. Tämän "miestennaurattamisen" lisäksi hänen nuorekkuutensa ja hoikkuutensa aiheuttaa erityisesti närää muissa naisissa, joten alkanut valottumaan miksi kohtelu hänen kohdallaan menee aina siihen samaan. Jos on jollain tapaa poikkeava eikä muiden kanssa samaa harmaata massaa, oli se sitten hyvässä tai pahassa, niin tylyksi menee kohtelu. Suomalaiset näyttävät inhoavan erilaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisia syitä tuohon:

- Et ole ilmaissut riittävän selvästi, että haluaisit vastuullisempia työtehtäviä.

- Et ole osoittanut riittävän selvästi, että olet kykenevä vastuullisempiin työtehtäviin.

- Työpaikallasi on jo ihmiset, jotka tekevät näitä vastuullisempia työtehtäviä eli ei siis ole tarvetta, että vielä sinäkin alkaisit tekemään niitä.

Olen ilmaissut selkeästi. Kaiken kukkuraksi minulla on AMK-tutkinto alla ja ammattikoulupohjaiset ihmiset päässeet vastuutehtäviin...

Ovatko nämä ammattikoulupohjaiset tulleet taloon sinua ennen vai sinun jälkeesi? Jos ennen sinua, niin ei heiltä oikein voi ottaa heidän työtehtäviään poiskaan. Mikä on ollut esimiehesi perustelu, miksi et pyynnöistäsi huolimatta ole saanut tällaisia tehtäviä?

Vierailija
24/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallemme tuli pirtsakka ja puhelias nainen, joka kertoili että häntä alettiin edellisessä työpaikassa kohtelemaan hyvin tylysti, etenkin muiden naisten osalta. Nyt olen havaitsevinani vähän samanlaista ilmapiiriä meilläkin, että aletaan olemaan tuota naista vastaan vähintäänkin selän takana. Jotenkin se hänen puheliaisuus ja iloisuus nähdään sellaisena asiana, josta naureskellaan selän takana. Tämän "miestennaurattamisen" lisäksi hänen nuorekkuutensa ja hoikkuutensa aiheuttaa erityisesti närää muissa naisissa, joten alkanut valottumaan miksi kohtelu hänen kohdallaan menee aina siihen samaan. Jos on jollain tapaa poikkeava eikä muiden kanssa samaa harmaata massaa, oli se sitten hyvässä tai pahassa, niin tylyksi menee kohtelu. Suomalaiset näyttävät inhoavan erilaisuutta.

Auta armias, jos työyhteisöön tulee hiljainen nainen niin hänkin saa osansa suomalaisten vihasta.

Vierailija
25/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auta armias, jos työyhteisöön tulee hiljainen nainen niin hänkin saa osansa suomalaisten vihasta.

Niin, pitää olla puhelias silleen sopivasti. Jos on liian hiljainen tai liian puhelias, niin aijai. Se on aikamoista taiteilemista keikkua siinä hyväksytyn ja hyljetyn rajamailla.

Vierailija
26/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
27/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitää olla puhelias silleen sopivasti. Jos on liian hiljainen tai liian puhelias, niin aijai. Se on aikamoista taiteilemista keikkua siinä hyväksytyn ja hyljetyn rajamailla.

kovat vaatimukset pysyä työelämässä ja olla hyväksytty!

Vierailija
28/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut.

Tuhahtelua, tiuskimista, silmien pyöräyttelyä, ei yhtään normaalilla äänellä sanottua sanaa. Kaikenlaista non-verbaalista vihan ja halveksunnan osoittamista.

Millään tehokkuudella ja huippusuorituksilla ei ollut mitään väliä, kun ongelmaihminen oli päättänyt että hänen pahan olonsa oksennusastia on tietenkin nuori ja nätti tyttö.

Sama. Yhtenä päivänä autoin työkaveria jossain, sain huudot miksi autan?! Seuraavana päivän en auttanut, sain huudot miksen auta..

Vierailija
29/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun syntini on se että olen ystävällinen ja hiljainen. En jaksa kertoa jokaista lenkillä käyntiäni tai koiran pissitystä kahvihuoneessa. Olen kuitenkin se joka sanoo kaikille huomenta mutta vastaukseksi saan murahduksen tai en mitään. En ole tarpeeksi kiinnostava varmaan.

Ns. kiltteys ja kohteliaisuus on siltä ajalta, kun ihmiset vielä luki raamattua ja auttoivat toisiaan jonkun lähimmäisenrakkauden varjolla. Nykyään tollainen on heikkojen ihmisten puuhaa eikä todellakaan nosta pisteitä kenenkään silmissä. Pitää olla mahdollisimman itsenäinen ja kova tyyppi, se auttaa muita kiinnostumaan sinusta ja saat äänesi kuuluviin.

Vierailija
30/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työpaikassa, jossa olin jo lähtökohtaisesti erilainen. Ainut nainen, ainut ei-myynnillistä työtä tekevä ja tietenkin ihan eri mielenkiinnonkohteet. Luulin, että se oli ok. Että minua ikään kuin tarvittiin siihen kyseiseen tehtävään. Itseäni ei erilaisuus haitannut. Mutta minulle järjestettiin potkut, koska en ollut sopiva. Idiootteja on keskuudessamme.

Vierailija
31/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työpaikassa, jossa olin jo lähtökohtaisesti erilainen. Ainut nainen, ainut ei-myynnillistä työtä tekevä ja tietenkin ihan eri mielenkiinnonkohteet. Luulin, että se oli ok. Että minua ikään kuin tarvittiin siihen kyseiseen tehtävään. Itseäni ei erilaisuus haitannut. Mutta minulle järjestettiin potkut, koska en ollut sopiva. Idiootteja on keskuudessamme.

Lähtökohtaisesti erilainen check! Lähtöpassien kello kilkattaa jo, kohta saappaan kuva takalistossa. Liian erilainen, liian erilaiset arvot.

Vierailija
32/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Onneksi työt loppuu joulukuussa, täytyy vaan jaksaa.

Vierailija
33/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen älykkyysosamäärä yhdistetään suvaitsemattomuuteen ja konservatiivisuuteen. Fiksu ihminen kykenee hyväksymään erilaisuuden ja olemaan kohtelias muillekin kuin omille bestiksille. :)

Vierailija
34/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
35/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipöydässä minut aina hypätään yli kun puhuja kiertää katseella muita läsnäolijoita.

Oletko hyvännäköinen nainen ja ylihyppääjät yleensä miehiä? Heitä ujostuttaa, koska oikeasti haluaisivat panna sinua.

Vierailija
36/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti erilainen check! Lähtöpassien kello kilkattaa jo, kohta saappaan kuva takalistossa. Liian erilainen, liian erilaiset arvot.

Mutta miksi ihmeessä minut edes palkattiin, en ymmärrä. En valehdellut haastattelussa, tai ainakin olisin vastannut rehellisesti jos jotain olisi kysytty. Minulla ei ollut mikään hinku hakea työhön, joka ei olisi minulle sopinut. Heille ei siinä tilanteessa tuntunut olevan paljoa millään väliä. Oliko se joku hemmetinmoinen ylläri, että kaikki naiset eivät ole samanlaisia kuin heidän oman suppean elämänsä naiset. Tai että pr-missit eivät hae tarkkaan toimistotyöhön.

Vierailija
37/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
38/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä auttaa se, etten minäkään tekopirteästi toisilta mitään kysele, joten en odota sitä myöskään heiltä. Olen totta kai ystävällinen, koska se kuuluu hyviin tapoihin ja niin on mukavampi tehdä töitä. En käy töissä itsetuntoani tai sosiaalisia suhteitani pönkittääkseni vaan rahan takia. 

Vierailija
39/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä minut edes palkattiin, en ymmärrä. En valehdellut haastattelussa, tai ainakin olisin vastannut rehellisesti jos jotain olisi kysytty. Minulla ei ollut mikään hinku hakea työhön, joka ei olisi minulle sopinut. Heille ei siinä tilanteessa tuntunut olevan paljoa millään väliä. Oliko se joku hemmetinmoinen ylläri, että kaikki naiset eivät ole samanlaisia kuin heidän oman suppean elämänsä naiset. Tai että pr-missit eivät hae tarkkaan toimistotyöhön.

Ole iloinen, että sinut palkattiin, ja hae samalla uutta työtä, koska se on helpompaa siten kuin työttömänä. Minua ei periaatteessa kiinnosta, miksi minut palkattaisiin (jos palkattaisiin) - olen valmis vähintään sen koeajan vääntämään pepsodent-hymyä ihan sillä energialla, että tulee ainakin työssäoloehto täyteen. 

Vierailija
40/55 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko täti-ihminen? Murahtelijat nuoria miehiä? Tämän ilmiön olen huomannut, että itseä nuoremmat miehet ei jaksa kuunnella tai jutella enää mitään, kun ei ole kaunis ja kiinnostava siinä mielessä. Mikä vaan tyhjäpää, kunhan on nätti, herättää mielenkiinnon ja sen typeriäkin jaarituksia kuunnellaan innostuneena.

Tästä syystä olen alkanut dissata miehiä yhä enemmän. En kaipaa ihailua, flirttiä tai muuta. Tuntuu vaan oudolta, että olet oikeasti niille "näkymätön", kun et ole enää semmoinen heidän silmissään. Vastenmielistä. Naiset rulettaa. Mielelläni juttelen niin eläkeikäisten riivinrautojen kuin nuorten naisten kanssa. Naiset on mukavampia joka tavalla ja kohtelee toisia ihmisiä paremmin. Miehistä vain itseä vanhemmat miehet on jees, koska kai niiden silmissä olen vielä jotain muuta kuin näkymätön. Nuoret miehet on usein työpaikan pahinta saastaa.