Onko marketin ja kampaamon shampoiden välillä oikeasti eroa?
Kun ei sitä ainakaan ns. normaaleissa, hyväkuntoisissa hiuksissa huomaa, käyttää sitten marketin 3e tai kampaamon 30e shampoota. Tai no, monet kampaamoshampoot ovat aiheuttaneet kutinaa, hilseilyä ja hiusten nopeaa rasvoittumista, joita ei ole ilmennyt kun on vaihtanut johonkin marketin halpikseen (sinänsä mielenkiintoista).
Ilmeisesti kulahtaneissa hiuksissa, joita on blondattu, pidennetty, suoristettu, kiharrettu, mitämilloinkin, eron huomaa vai huomaako? Onko se pelkkä imagoa, kun ostaa selektiivistä merkkiä kalliimmalla hinnalla, se on parempaa koska se on selektiivistä ja kalliimpaa?
Kommentit (36)
Ei ole eroa.
Ainoa mitä kannattaa katsoa on ettei shampoossa ole sls (se oikeasti pilaa hiukset, sanoi muut mitä vaan). Esim. itse käytän sellaista, jossa kookossulfaattia (kokemuksella tiedän tämän hyväksi).
Ja hoitoaineessa silikonivapaa noin yleisesti, ja siihen voi itse lisätä öljyä, silikonit hoitoaineessa ja jossain latvasuojassa oikeasti pilaa hiusta, ei ole mitään liioittelua.
Hyvät sulle👍 Itse vannon Moroccanoilin nimeen.
En tiedä missä kampaamossa sinä käyt, mutta mitä itse olen kampaamotuotteita käyttänyt niin ei todellakaan ole markettitavaraan paluuta.
Sinun tapauksessa suosittelen pysymään markettituotteissa ja säästyneillä rahoilla ostamaan sivistyssanakirjan, niin ei tarvitse selektiivisesti yrittää esittää fiksumpaa kuin selektiivisesti olet.
Tuli tästä ketjusta mieleen miten suomessa pidettiin tigia kampaamomerkkinä, ja ajateltiin ne tosi upean hyviksi tuotteiksi.
Tigi on siis muualla markettitavaraa, ei mitenkään huonoa, se oatmeal linja esim. on ihan ok, mutta ei tosiaan mitään hienon upeaa kampaamotavaraa millaisena se suomessa markkinoitiin, ja hintakin oli sen mukainen.
Kampaamoshampoot ei pese kunnolla?! Jää rasvaisenkarhean tuntuisiksi ja sitten lotraan hoitoainetta niin kiva liima jo illalla. Oon kokeillut vaikka ja mitä merkkejä.
Nyt pesen linna shampoolla joka on jollekkin superlapsivauvatukille niin pesee kaikista puhtaimmaksi. Kummaa...
Niissä kampaamoshampoissa on todella paljon silikonia, koska se tekee "kulahtaneista" hiuksista sileän ja kiiltävän näköiset, eihän ne niitä mihinkään oikeasti muuta paitsi näyttävät kiiltaviltä. Se sama silikoni rasvoittaa (tai sitä silikonia se rasvaisuus on) ja tekee hiukset lättäniksi ja aiheuttaa joillekin/monille kutinaa ja hilseilyä, varsinkin jos ei pestä syväpuhdistavalla shampoolla välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä ketjusta mieleen miten suomessa pidettiin tigia kampaamomerkkinä, ja ajateltiin ne tosi upean hyviksi tuotteiksi.
Tigi on siis muualla markettitavaraa, ei mitenkään huonoa, se oatmeal linja esim. on ihan ok, mutta ei tosiaan mitään hienon upeaa kampaamotavaraa millaisena se suomessa markkinoitiin, ja hintakin oli sen mukainen.
On se meilläkin nykyään markettitavaraa ja nyös halpahalleissa myynnissä, ainakin K-marketeissa olen nähnyt (alelaarissa) Tigejä, samoin Honkkareissa ja Tokmanneilla. Siis jo pari vuotta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän se 2backin saa tokmannilta alesta 12,90€
Jos haluat jotain erilaista, niin kokeile palashampoota. Luonnonmukaiset ainesosat, ei silikonia, ei muovijätettä, ei saastuta vesistöjä yhtä paljon kuin markettishampoot, tuuhentaa hiuksia, pidentää pesuväliä verrattuna silikonishampoihin.
En ole ikinä käyttänyt muita kuin markettishampoita ja myös kampaajat ovat kehuneet hiusteni kuntoa. En myöskään suorista, kiharra tai mitään ylimääräisiä aineita. Ihan shampoo ja hoitoaine on riittänyt. Yleensä käytän XZ-merkin tuotteita.
Siellä oli Tokmannin alelaarissa Tigit ja Victoria Secretin tuoksut ja rasvat rintarinnan😂 Pikkasen brändit laskenut👎
Hienoa suomalaista, linnaa ja bioplussaa voin käyttää. Kampaamoshamppot tuo kutinan hiuspohjaan.
Kiharapilvi kirjoitti:
En tiedä missä kampaamossa sinä käyt, mutta mitä itse olen kampaamotuotteita käyttänyt niin ei todellakaan ole markettitavaraan paluuta.
Sinun tapauksessa suosittelen pysymään markettituotteissa ja säästyneillä rahoilla ostamaan sivistyssanakirjan, niin ei tarvitse selektiivisesti yrittää esittää fiksumpaa kuin selektiivisesti olet.
Niinkuin joku edellä kirjoitti, jos on jotakin erityistä hiuksissa, kuten permanentti, värikäsittely, suoristelee tai kihartelee hiuksiaan, silloin kampaamoshampoot ovat todennäköisesti oikea valinta koska hius on huonokuntoinen. Käsittelemätön hius ei hyödy mitenkään silikoneista vaan muuttuu juurikin likaisen oloiseksi ja lättänäksi.
Selektiivisestä puheenollen, kosmetiikasta puhuttaessa selektiivinen on juurikin tuote tai tuotemerkki, jonka jakelu kuluttajille tehdään valikoitujen jälleenmyyjien kautta. Jos ostat kampaamosta shampoota, jota saa vain kampaamosta, ostat selektiivisen tuotteen. Samoin kuin jos ostat Diorin meikkivoiteen.
Laita viesti että voi viedä tytöt vaateostoksille
Mikä on shamppoon käyttötarkoitus ees?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat jotain erilaista, niin kokeile palashampoota. Luonnonmukaiset ainesosat, ei silikonia, ei muovijätettä, ei saastuta vesistöjä yhtä paljon kuin markettishampoot, tuuhentaa hiuksia, pidentää pesuväliä verrattuna silikonishampoihin.
Joo kokeile jos haluat sotkuisen takkukasan. Ainakin ohuissa, luonnonkihartuvissa hiuksissa ei toimi. Kokeilin ja itkin, pesin uudestaan tavanshampoolla, hoitoainetta, hiuksiin jätettävää hoitoainetta, fööniä, suoristusrautaa, kiiltoainetta niin silti hiukset olivat kuin ripuloivan karhun perse talviunien jälkeen. En säästänyt luontoa millään tavoin.
Kiharapilvi kirjoitti:
Kenelleköhän selektiivinen-termi nyt ei ole tuttu...... Selektiivistä kosmetiikkaa ON mm. vain kampaamoista saatavat tuotteet ja vain tietyistä myyntipisteistä saatavat meikit. Aiheeseen liittyy käytännössä myös näyttävä mainonta nimekkäine malleineen, myyntipisteiden erottuvuus ja korkeampi hinta.
Minäkin vaihdoin vuosia sitten shampooni Neutraliin h. 2,70 e.
Mitään eroa en huomannut. Hiukset voivat hyvin ja ovat paksut.
Riippunee, jos löydät hyvät tuotteet, niin silloin. Itselläni on kylmän vaalea sävy hiuksissa ja perussamppoilla muuttuu kamalaksi, joten käytän hyviä hopeasamppoita. Olen huomannut eron, koska hiuksiani kehutaan ihan todella paljon ja jopa tuntematon on tullut kehumaan. Kun oikeasti löytää sen hyvän, omille hiuksilleen sopivan, tuotteen, ei ole paluuta. Haluaisin kuulla, millaisia kampaamotuotteita ihmiset ovat kokeilleet, jotka eivät toimi? Itselläni käytössä mm. Fudgea ja Morocconoilia, toki myös TreSemmen markettituote
Eipäjuuri
Minä käytän hienoa suomalaista
Silikonitonta